Mano Sparnai: Diskusijos / Lietuvoje statyti skraidymo aparatai. Konstruktoriai / Vladas Kensgaila


Diskusijos

Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
vytas
An Lie 30 2013, 11:02
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2521
nenoriu pasirodyti pesimistas,bet ne geresnis atvejis ir nepamatuotas optimizmas.Manyčiau,geriausia yra būti realistu.Lietuvėlėje turime labai ne daug kuo pasigirti,tad džiaugiamės tuo,ką turime,ir tai labai gerai.Tik kartais norimą pateikiame kaip esamą ar būsimą.Pamenu,panašiai buvo rašoma apie mano "brolio" sukonstruotą sraigtasparnį"Sidabrinis Titanas"-kad jis žymiai pigesnis už užsienio analogus,kad labai funkcionalus,tobula konstrukcija ir t.t. ir pan.Ir kad netrukus bus masiškai gaminamas Lietuvoje arba net užsieniuose.Iš tikrųjų gražios svajonės.Realybę visi žinom...
O realybė tokia:Kažkada bandžiau pramušti mokomųjų skraidyklių sertifikavimą Vokietijoje.Nesvajojau apie serijinę gamybą užsieniuose-mes patys sėkmingai jas gaminome.Tačiau Vokiečių sertifikatas būtų atvėręs kelią prekybai mųsų gaminiu vakarų valstybėse.Tai va,kad sertifikuoti paprastą skraidyklę Vokietijoje,reikėjo pirmiausia pagaminti ir padovanoti sertifikuotojams 6 skraidykles.3 iš jų būtų buvę bandomos statiškai,t.y. sulaužomos.Kitos 3 dinamiškai,kitaip sakant irgi visaip prievartaujamos.Iš jų irgi nekas būtų likę.Be to už šiuos bandymus būtų reikėję pakloti apie 200 000 DM( Vokietijos markių tada).Čia kalba ėjo tik apie sertifikavimą,ne apie parengimą serijinei gamybai. Motoskraidyklę sertifikuoti būtų kainavę tada 800 000 DM+6 MS sulaužymui.
Dabar gryžkim prie V.Kensgailos lainerio.Manau visi suprantam,kokio sudėtingumo šis orlaivis.Negalėčiau skaičiumi įvardint,kiek kartų sudėtingesnis už paprastą skraidyklę.Manau tokiu skaičiumi brangesnis ir būtų jo sertifikavimas Vokietijoje,be kurio net svjot apie masinę gamybą neverta.Bet tegul,sakykim vokiečiai tai apsiima ir ruošia serijinei gamybai.Ką reiškia paruošimas serijinei gamybai orlaivio,kuris vienetinis,nėra jokių darbo brėžinių(ne eskizų),kurio dauguma detalių pagaminti plaktuko ir pjūklo pagalba.O juk serijinėje gamyboje svarbiausia pigumas ir technologiškumas..Nekalbant apie išsamius brėžinius,turi būti paruoštos technologijos absoliučiai kiekvienai detalei,po to gaminamos formos,kuriamos programos automatinei gamybai ir t.t.Sudėkime visą šį triūsą,paskaičiuokime išlaidas,(jei aplamai tai įmanoma bent apytiksliai padaryt).O po to įvertinkime, Vokietijos biurokratinio aparato apsukas.Kiek laiko visa ši procedūra užtruktų,jei pvz paprastos skraidyklės sertifikavimas trunka 3 metus
Reziume:-kokio stambumo Vokietijos firma galėtų tuo užsiimti?
P.s. čia tik mano pasamprotavimai,gal viskas yra priešingai.Juk būna pasaulyje stebūklų.Antai vakar vienas pažystamas apie vieną papasakojo.Sako važiuoju su mašina,kai kalė akmuo į stiklą,tas ir trūko.Nieko nedariau,po pusės metų žiūriu-įtrūkimo kaip nebūta


[ Redaguota An Lie 30 2013, 11:32 ]
Į viršų
justas
An Lie 30 2013, 11:57
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1319
Visiskai sutinku su Vytu. Orlaivis zinoma fantastiskas, nors ir visiskai be jokios pritaikymo galimybes. Tikimybe kad kazkas apsiims ji sertifikuot ir paleist (klausimas kuriem galam?) i serijine gamyba.. Na manau visiem aisku kaip ten kas. Siuo metu kai arba bankrutuoja arba vos gala su galu suduria desimtmecius esantys rinkoje gamintojai (jiems nieko sertifikuot nereikia, jie turi jau gaminamus) sertifikuot kazka nauja kai puse jo neaisku is ko pagaminta ( o kita puse is isluptu jaku detaliu) butu visiska kvailyste. Pritariu tai nuomonei kad zymiai geriau butu bent jau jei ne pagamint sertifikuota ulo tai bent jau pagamint kelis mko lietuviskiems aeroklubams sklandytuvu tampymui. Tu nereiktu ir sertifikuot bet nauda butu didziule. O kokia nauda is astuonviecio aparato kuris negali skraidint jokio keleivio? O jei ir bus sertifikuotas LT Vel nauda abejotina. Bus koks nors taxi ir skraidins turistus ir zioplius aplink vietini aerodroma. Bet kaip orlaivis ir kaip paminklas Konstruktoriui tai neabejotinai fantastiskas egzempliorius. manau kad jam tikrai atsirastu vieta kokiam amerikonu muziejui kaip skraidantis paminklas Konstruktoriui.
Į viršų
Algis
An Lie 30 2013, 12:26
algis
Užsiregistravęs dalyvis #12
Prisijungta: An Vas 19 2008, 10:25
Vieta: Elektrėnai
Pranešimų: 1934
Vytai, o juk gali buti ir "samokslo" teorija. Na issiukstinejo panasios klases lektuvu gamintojas, kad LT atsirado panasaus tipo orlaivis su tokiomis pat ar net geresnemis charakteristikomis. O jei dar ir gamyba pigesne? Kad LT nepaleis jo serijinen gamybon tai ir afrikoje zinoma, bet kas bus jei projekta nusipirks kita, konkuruojanti firma. Na kam reikalingas potencialus konkurentas. Va ir pusvelciui nuperkamas projektas ir kisamas giliai i stalciu. Patiems sertifikuoti taip pat brangu. Na nebet pasiskolinti keleta ideju is VK9. Tokia praktika populiari pas kapitalistus.
Į viršų
Tinklalapis
vytas
An Lie 30 2013, 01:25
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2521
Be abejo,Algi,kas galėtų paneigti galimybę,kad...Visokių čia samokslo teotijų būtų galima prikurt

... ko gero protingiausias buvo Josifas Visarionovičius.Per karą surinko visus žymiausius to laiko aviakostruktorius,uždarė į "konstruktorių biurą"(ar konclagerį,kaip pavadinsi)neleido nei pas žmonas,nei vaikus,kol nesukurs geresnį naikintuvą,nei vokiečių...nei tau sertifikavimo išlaidų,nei biurokratinio aparato įveikt.rezultatas buvo po kelių mėnesių.
Nieko tie vokiečiai neišmoko per tiek laiko
Į viršų
Rolandas
Št Bir 04 2016, 08:14
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4960
http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/avarinio-nusileidimo-panevezyje-herojus-legendinis-lietuvos-aviatorius-vladas-kensgaila-56-637163
Į viršų
AR
Sk Bir 05 2016, 01:19
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3507


abu motorai sustojo?
Į viršų
Rolandas
Sk Bir 05 2016, 06:57
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4960
Motorai dirbo puikiai.
Į viršų
AR
Sk Bir 05 2016, 02:04
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3507
Rolandas rašė ...

Motorai dirbo puikiai.

???
kame šaknys?
juk tai mazdaug 1 km iki aerodromo.
Į viršų
Rolandas
Sk Bir 05 2016, 05:47
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4960
Andriau, tu arčiau Panevėžio nei aš. Tereikia paskambint.
Komentarai čia truputį bus panašūs į apkalbas.
Vyksta tyrimas tskant...
Į viršų
vytautas 42
Sk Bir 05 2016, 08:52
VyTis
Užsiregistravęs dalyvis #79
Prisijungta: Pr Bal 07 2008, 05:23
Vieta: Panevėžys
Pranešimų: 2135
AR rašė ...

Rolandas rašė ...

Motorai dirbo puikiai.

???
kame šaknys?
juk tai mazdaug 1 km iki aerodromo.

tik 1 km UŽ aerodromo
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.1397sek,0.0097iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:3,923kb