Mano Sparnai: Diskusijos / Prietaisai. Navigaciniai, variklio darbo ir kt. / Aviahorizontas


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Prietaisai. Navigaciniai, variklio darbo ir kt.
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Aviahorizontas
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
NNN
Kt Lap 25 2010, 08:12
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5721
Rolandas rašė ...


Kęstutis rašė ...

Paskaitykit Martino Keidino "Kosmoso spastuose" http://www.sena.lt/fantastika/keidinas_martinas-kosmoso_spastuose/16363

Joje labai vaizdžiai aprašomas mokymas skristi tik su aukščio, greičio prietaisais ir tik su gulsčiuku (net be aviohorizonto) ir visiškai užtamsinta kabina. Įspūdinga



Kęstuti, nepamatuotu entuziazizmu dvelkiantys patarimai ...


Rolandai, kokie patarimai? Knygą paskaityt? Kažkoks nervingas daraisi, pilnatis matyt veikia

Neižvelgei toj knygoj esmės - POJŪČIŲ LAVINIMAS - štai kur esmė. Ir nieks nesako, kad nereik tų prietaisų ... tiesiog nereik tapti jų vergais.

Ir kodėl vis drebama dėl tų "nepatyrusių"? Patyrimas yra sąlyginė sąvoka. Pats irgi šalia kokio NASA bandytojo turbūt nelabai solidžiai atrodytum?

Tai paaiškink, kaip patirt nepatyrus? Ką? O ir patyrus dar nereiškia pažint. Daugelis "patyrusių" or "sužinojusių" pažinimo taip ir nepasiekia niekada ...

Na, bet čia kita tema ... kada gal prie


[ Redaguota Kt Lap 25 2010, 08:21 ]
Į viršų
Valdas-Fox
Kt Lap 25 2010, 11:16
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 377
Įdomi diskusija išsivystė visai ne vietoje
Bet reiškia yra reikalinga vieta skrydžio praktikoms aptarti Sakyčiau jau geriau čia, nei tylėti

Kęstutis rašė ...

Neižvelgei toj knygoj esmės - POJŪČIŲ LAVINIMAS - štai kur esmė. Ir nieks nesako, kad nereik tų prietaisų ... tiesiog nereik tapti jų vergais.


1. Skristi pagal prietaisus nemoku(nors norėčiau išmokti) ir su lėktuvu debesuosna nelendu.
2. Teorija, kurią teko mokintis sako kad neturint vizualaus atskaitos taško orientacija prarandama labai greitai, kuo didesnė turbuluncija, tuo greičiau. Visa tai grindžiama žmogaus vestibiuliarinio aparato savybėmis, kurių dėka be vizualaus atskaitos taško neįmanoma atskirti pagreičio nuo kilimo į viršų ir. t.t. (yra visa gausybė tokių "apgavysčių"). Teorija taip pat sako kad į IMC patekę VFR pilotai padaro kilpas būdami šventai įsitikinę kad skrenda tiesiai ir be pagreičio. Todėl teorija pataria patekus į IMC sąlygas AKLAI PASIKLIAUTI AVIAHORIZONTU kad ir ką besąkytų pojūčiai, nes jie tikrai apgaudinėja. Teorija toliau aptarinėja psichologinę problemą - po tam tikro laiko nulinio matomumo sąlygomis atsirandantį nepasitikėjimą prietaisais ir norą pereiti prie prie pojūčių.
3.Kiek teko šnekėti su pilotais, skraidančiais IMC sąlygose, jų žodžiai tik patvirtina tokius teorijos teiginius - nepaisant bet kokių pojūčių AKLAI PASIKLAUTI AVIAHORIZONTU.

Kęstuti, sprendžiant pagal Tave aš būsiu prisiskaitęs niekų ir prisiklausęs gandų. Reiks pabandyti pasisukinėt debesyse pagal pojūčius ir gulsčiuką pagal Tavo metodiką. Dabar rudenį bus daug progų tam...
Į viršų
Reno
Kt Lap 25 2010, 11:56
Užsiregistravęs dalyvis #664
Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44
Pranešimų: 1165
Aviacinės medicinos literatūroje taip pat tvirtinama, kad jeigu pojūčiai nesutampa su informacija, kurią rodo prietaisai, pirmenybę visuomet reikia skirti prietaisų rodmenims.
Į viršų
NNN
Kt Lap 25 2010, 03:19
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5721
Valdas-Fox rašė ...


Kęstuti, sprendžiant pagal Tave aš būsiu prisiskaitęs niekų ir prisiklausęs gandų. Reiks pabandyti pasisukinėt debesyse pagal pojūčius ir gulsčiuką pagal Tavo metodiką. Dabar rudenį bus daug progų tam...


Arba aš nemoku šnekėt, arba Jūs nemokat klausyt

Kurioj vietoj aš sakiau, kad nereik aviohorizonto? Netgi pritariau Rolandui, kad tas prietaisas reikalingas , kai kažkas papriekaištavo, kad vėliau bus priversti jį įsigyt visi.

Tiesiog pasidalinau savo patirtimi ir nurodžiau GROŽINĖS (ne specialios) literatūros šaltinį.

Taigi - dėl manęs, tai prisigrūskit Jūs tos apartūros, nors iki lubų, tikrai man tas nerūpi. Kodėl kiekvienoj diskusijoj dauguma bando įrodyt savo tiesas, o ne tiesiog diskutuot (dalintis patirtimi, reikšt savo nuomonę)? Liguistas, sakyčiau įprotis

Na, o pojūčius dėl to ir būtina lavinti, pabrėžiu LAVINTI, tam, kad sugedus prietaisams (jie turi tokį bjaurų įprotį ir niekas negali garantuot, kad jie veiks, o ypač mūsų naudojamuose mėgėjiškuose orlaiviuose) liktumėt sveiki.

Tikrai neginu savęs ir savo nuomonės. Todėl prisipažįstu nugalėtu, jei tik kolektyvui nuo to geriau

Į viršų
Valdas-Fox
Kt Lap 25 2010, 03:42
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 377
Kęstutis rašė ...

Arba aš nemoku šnekėt, arba Jūs nemokat klausyt

Jo, čia kažkoks nesusišnekėjimas vyksta

Kęstutis rašė ...

Tiesiog pasidalinau savo patirtimi ir nurodžiau GROŽINĖS (ne specialios) literatūros šaltinį.

grožinė literatūra vargu ar yra geras patarėjas šitoj vietoj...

Kęstutis rašė ...

Na, o pojūčius dėl to ir būtina lavinti, pabrėžiu LAVINTI, tam, kad sugedus prietaisams (jie turi tokį bjaurų įprotį ir niekas negali garantuot, kad jie veiks, o ypač mūsų naudojamuose mėgėjiškuose orlaiviuose) liktumėt sveiki.

Na, šita vieta labai įdomi. Man žinoma teorija sako kad esant nuliniam matomumui ir turbulencijai prietaiso gedimo atveju vien pojūčiais skrydžio palaikyti neįmanoma. Bet aš tiksliai nežinau, todėl ir labai įdomu kaip tai daroma...

Kęstutis rašė ...

Tikrai neginu savęs ir savo nuomonės. Todėl prisipažįstu nugalėtu, jei tik kolektyvui nuo to geriau

Aš savosios tuo labiau, juk net specialiai nurodžiau kad neturiu paturties skraidyt instrumentinėse sąlygose. Tiesiog pasidalinau savo teorinėmis(!!!) žiniomis(???) kurios biški prieštarauja Tamstos teiginiam. Manydamas kad forumas ir yra būtent ta vieta, kurioje galima pasidalinti skirtingomis(!!!) nuomonėmis parašiau pranešimą.
Į viršų
AR
Kt Lap 25 2010, 05:24
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3544
Kęstutis rašė ...

Kodėl kiekvienoj diskusijoj dauguma bando įrodyt savo tiesas, o ne tiesiog diskutuot (dalintis patirtimi, reikšt savo nuomonę)? Liguistas, sakyčiau įprotis




va va cia tai tiesa - reiktu visiems pasimokyt kulturingai reiksti mintis. Nelendant i asmeniskumus ir nerodant paniekos pasnekovui. Cia as apie visas forumo diskusijas.
Į viršų
jankelis
Kt Lap 25 2010, 08:00
Užsiregistravęs dalyvis #359
Prisijungta: An Kov 10 2009, 07:29
Pranešimų: 316
Rolandas rašė; Nemačiau paskutinių PPL paruošimo programų, tačiau anksčiau jose būdavo privalomas piloto mokymas aklam skrydžiui. Manau, kad šis reikalavimas išlikęs.... Deja, jau nėra programoje nė vienos aklo skrydžio valandos, nors Kaune visuose trijuose mokomosuose lėktuvuose lėktuvuose aviahorizontai yra. Kas liečia CT-SV lėktuvo avariją virš Švedijos, taipagal prietaisus mokėjo skristi antras pilotas. Buvo priimtas sprendimas kilti aukštyn ir išsimušti iš rūko ir debesų. Didesniame aukštyje lėktuvas apledėjo ir pradėjo priverstinai žemėti. Buvo išskleistas lėktuvo parašiutas. Manau neišskleidus, buvo galima žemėti iki 300 m. Didelė tikimybė, kad šiltesniame aukštyje būtų pratirpimas ir galima būtų tęsti skrydį. Na, bet ne kasdien tokia psichologinė įtampa,
Į viršų
Algis
Kt Lap 25 2010, 09:06
algis
Užsiregistravęs dalyvis #12
Prisijungta: An Vas 19 2008, 10:25
Vieta: Elektrėnai
Pranešimų: 1951
Tokia didele diskusija issivyste del to kad is dalies visi teisus. Prietaisai ir igudziai turi vienas kita papildyti, o esant reikalui pakeisti. Prietaisai - igudzius ir igudziai - prietaisus. Be minetu pavyzdziu kai reikia pasikliauti vien tik prietaisais, galima pateikti lygiai tokiu pat argumentuotu pavyzdziu kai reikia netiketi prietaisais, o tiketi pojuciais. Nebepamenu kurioje knygoje skaiciau (grozineje) seno tarpukario lakuno prisiminimus. Tai ten instruktorius vis kaldavo studentams i galva: ...stebek greicio prietaisa, jei jis 0 - krisi kaip kirvis. Na vienas prisukdamas portable gr. prietaisa prie spyrio ir prisriubavo sparnuote. Pakilo. Greitis 0. Kilti bijo ir spaudzia pazemem pilnais gazais. Tas vienas skrydis jam daves daugiau patirties nei kelios valandos su instruktorium. To pavyzdzio moralas si vykstanti polemika. Manau ta knyga daug kas skaite ir pades prisiminti jos pavadinima.
Į viršų
Tinklalapis
vytautas 42
Kt Lap 25 2010, 09:28
VyTis
Užsiregistravęs dalyvis #79
Prisijungta: Pr Bal 07 2008, 05:23
Vieta: Panevėžys
Pranešimų: 2197
Algis rašė ...

Tokia didele diskusija issivyste del to kad is dalies visi teisus. Prietaisai ir igudziai turi vienas kita papildyti, o esant reikalui pakeisti. Prietaisai - igudzius ir igudziai - prietaisus. Be minetu pavyzdziu kai reikia pasikliauti vien tik prietaisais, galima pateikti lygiai tokiu pat argumentuotu pavyzdziu kai reikia netiketi prietaisais, o tiketi pojuciais. Nebepamenu kurioje knygoje skaiciau (grozineje) seno tarpukario lakuno prisiminimus. Tai ten instruktorius vis kaldavo studentams i galva: ...stebek greicio prietaisa, jei jis 0 - krisi kaip kirvis. Na vienas prisukdamas portable gr. prietaisa prie spyrio ir prisriubavo sparnuote. Pakilo. Greitis 0. Kilti bijo ir spaudzia pazemem pilnais gazais. Tas vienas skrydis jam daves daugiau patirties nei kelios valandos su instruktorium. To pavyzdzio moralas si vykstanti polemika. Manau ta knyga daug kas skaite ir pades prisiminti jos pavadinima.

Vytauto Dovydaicio - Lakunu portretai
Į viršų
Algirdas L
Pn Lap 26 2010, 02:08
Užsiregistravęs dalyvis #541
Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 440
Vyrai,ne visi diskutavę teisūs,neklaidinkim nepatyrusių.Kai kuriuos prietaisus,išskyrus aviahorizontą,galima pakeisti įgūdziais,pojūčiais.Pvz greitį nustatyti galima pagal vairų efektyvumą,variklio sūkius,sparnų atakos kampą.Vertikalų greitį,jei ramus oras galima jausti.Benzino kiekį pagal laiką.Pagaliau tupdyti zemoje tūptinėje apskritai nereikia prietaisų,reikalingi pojūčiai.Bet kalbama čia apie aviahorizontą kurio,deja,zmogaus pojūčiuose nėra,todėl jo neišlavinsi.Patyręs pilotas,skrisdamas lėktuvu aklai,praranda erdvinę orentaciją po vienos minutės.Nepainiokit lėktuvo su skraidykle,skraidyklės valdyme dalyvauja gravitacinės jėgos,gal ten įmanoma ir be aviahorizonto,aklai skraidykle neskraidziau.Bet labai patariu be patikimo aviahorizonto nekirsti net plono debesų sluoksnio,bus bėda.Šiaip truputį rimtesni lėktuvai pvz Muni turi du atskirų sistemų aviahorizontus.Su pagarba.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0979sek,0.0069iš to užklausomsDB užklausos:32. Naudojama atmintis:3,961kb