Mano Sparnai: Diskusijos / Kiti lėktuvo gamybos klausimai / Trosinės ir kitos valdymo sistemos


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Kiti lėktuvo gamybos klausimai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Trosinės ir kitos valdymo sistemos
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Vainius
An Geg 03 2011, 09:25
vainius
Užsiregistravęs dalyvis #573
Prisijungta: Pr Bal 26 2010, 07:51
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 280
Jei neten rašau, iškart atsiprašau mūsų gerbiamo Administratoriaus. Taigi norėjau paprašyti nuotraukų, literatūros, jūsų minčių apie lėktuvo valdymą trosų pagalba, ka manot apie valdymą trosais, pliusai ir minusai, kuo prasčiau ar geraiu už traukes ir visos kitos jūsų mintys.
Į viršų
justas
Tr Geg 04 2011, 12:53
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1297
manau kad isimtina dauguma trosais valdomas posukio vairas. visa kita traukes. kartais eleronai bet cia kaip suprantu problema su sparnu montavimu ismontavimu tad dazniausiai trosai jau buna kazkur toliau sparne o sparno/ liemens sujungime tas pats vamzdis arba kazkokia kitokia kieta jungtis. Del dvipusio (tefloniniu) traukiu turbut Rolandas turi savo griezta nuomone tai jis tikrai daugiau ka pasakys turbut...
Į viršų
Rolandas
Tr Geg 04 2011, 09:19
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4904
Во первых-тросами называются по руский, а по литовский-lynais.
Valdymo lynais sistemos pagrindinis trūkumas-nedidelis spyruokliavimas. Lyną galima įsivaizduoti kaip savotišką gumą. Dėl lynų išankstinio įtempimo kažkiek apsikrauna konstrukcija, todėl plastikiniuose orlaiviuose jie naudojami tik posūkio vairui.
Jei lėktuvas su metaliniu standžiu liemeniu, visais atvejais lynai turi pranašumą. Sistema paprasta, turinti didelį resursą.
Valdymą traukėmis padaryti sudėtingiau, reikia naudoti tik kokybiškus dvieilius guolius. Paprasti "š" guoliai nuo vibracijų greitai išdyla, sistemoje atsiranda dideli laisvumai. Tokius guolius naudoju tik antraeilėms sistemoms (variklio valdymas, ...).
Dvipusio valdymo lynai turi didelę trintį ir laisvumą, todėl pagrindinėms valdymo sistemoms jų nereikėtų naudoti, visų pirma eleronams, aukštumos vairui.
Geriausia naudoti mišrią sistemą. Pvz eleronams naudoju lynus, tačiau pats eleronas pajungiamas trauke.
Dar reikėtų nepamiršti kad valdymo sistemos elementų svirtys ir jų eigos tiri būti kuo didesnės-tuomet laisvumai neturi įtakos tikslumui. Svirties petys turėtų būti bent 10 cm, jei įmanoma-daugiau.
Į viršų
vytas
Tr Geg 04 2011, 10:41
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2463
Dar pastaruoju metu gan plačiai ultralaituose naudojami kieti lynai,daugiausia užsparniams.Tai susukti,maždaug 6 mm diametro lynai.Gan patogus ir patikimas dalykas.
Į viršų
Vainius
Tr Geg 04 2011, 10:43
vainius
Užsiregistravęs dalyvis #573
Prisijungta: Pr Bal 26 2010, 07:51
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 280
Didelis dėkui už informacija, tada dar prie to pačio, o kiek laipsnių turėtų pasisukti aukščio vairai, eleronai, posūkio vairas? tiksliau koks turėtu būti pasisukimo kampo maksimumas?
Į viršų
Algirdas L
Tr Geg 04 2011, 11:15
Užsiregistravęs dalyvis #541
Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 405
Rolandas daug kur teisus,tik rusiškai rašyti pamiršęs.Lynai truputį gali spyruokliuoti tik nauji, vėliau nesijaučia,jei ne per laisvi.Įvaržos jėga matuojama spec.prietaisu.Konstrukcija šiek tiek apsikrauna,tai minusas,bet lynų resursas didžiulis ir trintis nedidelė,jei skriemulių skersmuo proporcingai atitinka lyno skersmenį.Lankstūs lynai daugiausiai naudojami dvipusiam valdymui,trintis,kaip minėjau,nedidelė,o laisvumų apskritai nęra,nes lynai įtempti.Sertifikuoto ir nepigaus keturviečio lėktuvo ,,Maule,,visos judamos plokštumos valdomos dvipusiais lynais be traukių. ,,Cesnose ,, taip pat valdyme visur lynai,tik užsparniai ir eleronai po galinių svirčių pajungti mažomis traukelėmis.
Į viršų
Rolandas
Tr Geg 04 2011, 12:21
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4904

Algirdas L rašė ...

Lankstūs lynai daugiausiai naudojami dvipusiam valdymui,trintis,kaip minėjau,nedidelė,o laisvumų apskritai nęra,nes lynai įtempti.Sertifikuoto ir nepigaus keturviečio lėktuvo ,,Maule,,visos judamos plokštumos valdomos dvipusiais lynais be traukių. ,,Cesnose ,, taip pat valdyme visur lynai,tik užsparniai ir eleronai po galinių svirčių pajungti mažomis traukelėmis.

Nesusikalbėjom. Peikiu dvipusio veikimo lynus, kur vienas lynas šarve ir tempia ir stumia. Pvz taip padarytas Juškio "Aventūros" valdymas-iš karto su laisvumais ir trintimi.
Į viršų
Algirdas L
Tr Geg 04 2011, 01:48
Užsiregistravęs dalyvis #541
Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 405
Atsiprašau Rolandai,ne taip supratau,,dvipusis,,.Turi kieti lynai šitą problemą - kuo daugiau posūkių,tuo daugiau laisvumo ir trinties.Užtat panaudoti juos paprasta,bet gan brangūs
Į viršų
Algirdas L
Tr Geg 04 2011, 02:19
Užsiregistravęs dalyvis #541
Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 405
Patarkit,prašau,kas išmano,apie kietų dvipusių lynų patikimumą: gal gali surūdyti,užstrigti,nutrūkti,koks jo resursas? Kokie atsiliepimai?
Į viršų
Stanislovas
Tr Geg 04 2011, 02:43
Užsiregistravęs dalyvis #117
Prisijungta: Kt Geg 15 2008, 08:52
Vieta: Paklaniai, Raseinių sen.
Pranešimų: 3242
Rolandas rašė ...

Во первых-тросами называется по русски, а по литовски-lynais.


Kas ir kur čia kas blogai?
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.1135sek,0.0170iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:3,891kb