Mano Sparnai: Diskusijos / Skraidyklės. Motoskraidyklės / Mokomieji MS video


Diskusijos

Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
TadasM
Št Grd 17 2011, 03:40
Užsiregistravęs dalyvis #504
Prisijungta: Kt Grd 10 2009, 09:58
Vieta: Plunge
Pranešimų: 245

Kęstutis rašė ...

O kaip negalima? Gal gali pakomentuot ką ne taip padarė?



Žmogelis pamiršo (o gal mešlungis sutraukė ) paritraukt trapecija "atsiplėšus" nuo žemės...
Į viršų
Algis
Št Grd 17 2011, 05:34
algis
Užsiregistravęs dalyvis #12
Prisijungta: An Vas 19 2008, 10:25
Vieta: Elektrėnai
Pranešimų: 1981
Kęstutis rašė ...

Marius rašė ...

Nors įdomu kuriuo atveju MS greičiau paimtu reikiamą pakilimui greitį ar atstūmus trapeciją ar ne?

Va, imk chronometrą ir pamatuok
Rimtai, nemanau, kad kas tokius matavimus darė.

Na siap tai is praktikos galiu pasakyti, kad kai reikdavo pakilti is dekos su sunkia MS tai su jega prilaikydavau trapecija, kad kuo greiciau pasiekti kilimo greiti. Atstumus trapecija sparnas duoda dideli pasipriesinima del milzinisko atakos kampo. Varzybose, kylant is dekos su pilnu baku, pilna ekipiruote, su navigatoriumi ir dar prie stiliaus tik toks metodas gelbedavo. Net ir su 912.

[ Redaguota Št Grd 17 2011, 05:34 ]
Į viršų
Tinklalapis
NNN
Št Grd 17 2011, 07:44
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
... pritaukus trapeciją "su jėga" pasipriešinimas žymiai didesnis.

Nutūpus net rekomenduojama pritraukt trapeciją prie krūtinės - sparnas veikia, kaip oro stapdžiai. Ypatingai rekomenduojama tai daryt esant stipriam vėjui (5 ms +) bei turbulencijai.

KSK čempo metu, "dekoje" prariedėdavau 90 m ir sustodavau net nepaspaudęs stapdžių, stapdžiau tik sparnu (KTT asfaltas, Oro sąlygos - štilis, su tendencija į silpną nugarinį). Jei būčiau laikęs sparną "neutralioj" padėty, tai tikrai būčiau išlėkęs iš "dekos" ribų.

Riedant įsibėgėjimo metu ir atstūmus trapeciją iki "kaktomušio", "milžiniško" atakos kampo nėr kaip nustatyt, nes trapecijos eigą riboja "kaktomušis".

Yra dar toks metodas:
1. Pritraukiama trapecija (taip, kad nei keltų, nei spaustų).
2. Pilna trauka.
3. Įsibėgėjus kiek, trapecija staigiai stumtelnama priekin, kad atplėšt ratuką.

Kaip tai vyksta? Pritraukus trapeciją, įsibėgant, sparnas spaudžia važiuoklę prie žemės, susipaudžia priekinio ratuko padanga ir amortizatorių spyruoklės (jei yra). Staigiai atstūmus trapeciją iki "kaktomušio", staiga padidėja sparno keliamoji jėga + šiek tiek padeda atsitiesdamos spyruoklės ir padanga.

Jei nepavyksta, pritraukt trapeciją atgal ir vėl stumtelt. Galima kartot keletą kartų.

TIK NEPAMIRŠKIT TUOJ PAT PRITRAUKT TRAPECIJOS, kai atsiplėšiama nuo žemės.

PAVOJAI - staigiai atsiplėšus ir per daug pritraukus trapeciją, ypač, jei variklis silpnas ir/ar MS prikrauta iki MTOW, galima smuktelt ir užkabint žemę, ypač, jei kylama iš lauko aikštelės (gali būt nelygumų).

NETINKA - kylant iš minkšto grunto. Apskritai, kylant iš gruntinio KTT, metodas vienas - trapeciją iki kaktomušio.

PASTABA - stapdyt sparnu nerekomenduojama nutūpus į minkštą gruntą, aukštą žolę, ar į aikštelę, kurios būklė nežinoma.

Klausimas - kas žinot, kaip reik tūpt (avarinis tūpimas) į mišką, ar aukštus pasėlius (kukurūzai, rugiai ir t.t) ?



[ Redaguota Št Grd 17 2011, 08:37 ]
Į viršų
vytautas 42
Št Grd 17 2011, 08:17
VyTis
Užsiregistravęs dalyvis #79
Prisijungta: Pr Bal 07 2008, 05:23
Vieta: Panevėžys
Pranešimų: 2361
bandau spet , kadangi taip esu dares - atvarai minimaliu greiciu , pries pat ratams pasiekiant zeme atstumi iki galo nuo saves , taip sakant parasiutuoji , kad kuo mazesnis greitis butu leidziantis i auksta zole ar panasiai , tokiu budu isvengi staigaus stabdymo ir aparato sulauzymo verciantis . Gal .
su atstumta trapecija iki kaktamuses kildavau ziema is sniego iki puses ratuku - is pradziu begejasi sunkiai , po to kai priekinis ratukas islipa is sniego visai jau nesunkiai ir atsiplesi nuo zemes

[ Redaguota Št Grd 17 2011, 08:24 ]
Į viršų
Algis
Št Grd 17 2011, 08:32
algis
Užsiregistravęs dalyvis #12
Prisijungta: An Vas 19 2008, 10:25
Vieta: Elektrėnai
Pranešimų: 1981
Kęstutis rašė ...

... pritaukus trapeciją "su jėga" pasipriešinimas žymiai didesnis.

Tikriausiai neteisingai busiu nupasakojes. Turejau omenyje atakos kampo islaikyma tik keli laipsniai + iki atplesimo. Kad projekcijoje butu kuo mazesnis plotas. Priklausomai nuo MS individualiu savybiu, reiktu ta kampa ir atitinkamai trapecijos padeti prie to kampo zinoti. Pas mane nei vienoje MS nera trapecija pritraukta iki krutines esant siam kampui. Didejant greiciui atsiranda stiprejanti kabravimo jega, kuria ir turejau omenyje kad prilaikau nenoredamas jog didetu atakos kampas. Po to kaip ir rasei: staigus atstumimas, bet su protu, jokiu budu ne iki kaktomusio ir svelnus pritraukimas. O stabdant tai be abejo traukiama iki p...tu didinant neigiama kampa tuo paciu spaudima i grunta ir pasipriesinima.
O i klausima "Klausimas - kas žinot, kaip reik tūpt (avarinis tūpimas) į mišką, ar aukštus pasėlius (kukurūzai, rugiai ir t.t) ?" atsakau - issitustinti. Is fizikos zinome kad lengvesnis daiktas turi mazesne inercija. Atitinkamai pasekmes lengvesnes . Taip pat yra antraeliu priemoniu. Kaip antai: poteriu kalbejimas, BRS skleidimas, keiksnojimas ukininko, kursai ne vietoje rugius pasejo...

[ Redaguota Št Grd 17 2011, 08:40 ]
Į viršų
Tinklalapis
NNN
Št Grd 17 2011, 08:47
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
VyTis rašė ...

bandau spet , kadangi taip esu dares - atvarai minimaliu greiciu , pries pat ratams pasiekiant zeme atstumi iki galo nuo saves , taip sakant parasiutuoji , kad kuo mazesnis greitis butu leidziantis i auksta zole ar panasiai , tokiu budu isvengi staigaus stabdymo ir aparato sulauzymo verciantis . Gal .


Pasisekė, kad dar gyvas

Atsakymas:
1. Rankas ant trapecijos laikyt plačiau nei pečių plotis.
2. Pasirenkami žemiausi, plačiausiom viršūnėm ir tankiausiai suaugę medžiai (krūmai).
3. Sumažinamas greitis, bet ne iki srauto nutrūkimo, ne minimalus (jokio "parašiutavimo" - turbulencija, ar/ir vėjo gūsis nublokš į šoną. MS TURI BŪTI VALDOMA NUOLATOS!!!).
4. Tupdoma į tankausią, plačiausią viršūnę, taip, kaip į KTT. Liečiant šakas, trapeciją atstumt, bet, kad rankos būtų kiek sulenktos per alkūnes - amortizuojam smūgį!!!!

PASTABA - vengti medžių kamienų.

Į javus bei kukurūzus tupiama taip, lyg jų viršūnes būtų KTT paviršius. Greičiai, kaip ir tupiant į medžius bei krūmus.

Štai kodėl reik praktikuotis tūpt į "deką"


[ Redaguota Št Grd 17 2011, 08:51 ]
Į viršų
vytautas 42
Št Grd 17 2011, 08:57
VyTis
Užsiregistravęs dalyvis #79
Prisijungta: Pr Bal 07 2008, 05:23
Vieta: Panevėžys
Pranešimų: 2361
na man teko laime tupt i ukininko miezius . viskas baigesi labai normaliai tik skubejau is ten kuo greiciau dingt ,kol gaspadorius neuzmate - kokius 50 metru ir stumiau ir traukiau kol pieva pasiekiau , o is ten jau kilau , pries tai issivales karbiuratoriu . tada dar skraidziau su VW varikliu , karbas atviras ,nebuvo jokio filtro ir pasigavau muse , tai variklis pilnai neuzgeso bet pradejo kriukset , uztat ir teko ieskot kur skubiai nusileist .

[ Redaguota Št Grd 17 2011, 09:16 ]
Į viršų
Marius
Št Grd 17 2011, 10:56
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių.
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18
Vieta: Visaginas
Pranešimų: 2892
Algis rašė ...

Kęstutis rašė ...

... pritaukus trapeciją "su jėga" pasipriešinimas žymiai didesnis.

Tikriausiai neteisingai busiu nupasakojes. Turejau omenyje atakos kampo islaikyma tik keli laipsniai + iki atplesimo. Kad projekcijoje butu kuo mazesnis plotas.


As apie toki buda ir kalbejau, kad sparna reik laikyti neutralioje padetyje, kad butu kuo mazesnis pasipriesinimas, kad paimti greiciau reikiama greiti, tada stumtelt trapecija ir vel truputi pritraukt.
Atstumus trapecija iskarto kilt sakyciau tik tada, kai neriboja riedejimo ilgis bet nelabai yra tinkams gruntas pvz. smelis , auksta zole ir pan.

[ Redaguota Sk Grd 18 2011, 10:24 ]
Į viršų
NNN
Sk Grd 18 2011, 08:20
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
Kylant iš visokių pievų būna, kad dėl didelių nelygumų bei važiuoklės amortizacijos, MS šoktelna oran kiek anksčiau, nei yra įgytas pakankamas greitis kilimui.

Tokiu atveju reik stengtis išlaikyt horizontalų skridimą, įgyt greičio ir tada jau kilt.

Horizontaliai skrist arti žemės padės ekrano efektas, kuris veikia orlaivį to orlaivio sparnų mosto dydžio sluoksnyje.

Į viršų
NNN
Pn Grd 30 2011, 10:33
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
Kęstutis rašė ...

Kylant iš visokių pievų būna, kad dėl didelių nelygumų bei važiuoklės amortizacijos, MS šoktelna oran kiek anksčiau, nei yra įgytas pakankamas greitis kilimui.

Tokiu atveju reik stengtis išlaikyt horizontalų skridimą, įgyt greičio ir tada jau kilt.

Horizontaliai skrist arti žemės padės ekrano efektas, kuris veikia orlaivį to orlaivio sparnų mosto dydžio sluoksnyje.




Truputis iliustracijos http://vimeo.com/34331884

MS QuikS912.

P.S. Iliustracija TIK pakilimui ir tūpimui ...

Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0979sek,0.0130iš to užklausomsDB užklausos:29. Naudojama atmintis:3,930kb