Mano Sparnai: Diskusijos / Kiti lėktuvo gamybos klausimai / Medinio propelerio gamyba


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Kiti lėktuvo gamybos klausimai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Medinio propelerio gamyba
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
NNN
Tr Lap 30 2011, 08:54
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5722

Nerijus Korbutas rašė ...

... O nedidelis plasmasinio remontas įmanomas net lauko sąlygomis, tereikia turėti superklijų ir sodos. Patikrinta, tikrai veikia.


Super klijai su soda tinka ir medinukams - patikrinta
Į viršų
Rolandas
Tr Lap 30 2011, 09:47
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4929
Kęstutis rašė ...



Super klijai su soda tinka ir medinukams - patikrinta


Gal galima smulkiau apie tokią technologiją? Tiesiog neteko girdėti.
Į viršų
vytas
Tr Lap 30 2011, 09:57
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2492
Algis rašė ...

vytas rašė ...

Šiaip,kas dėl drožimo.tai apie CNC galėdavom tik pasvajoti.Pagr,įrankis būdavo kirvis ir pjūklas.

Siaubas, Vytai, koks tu senas. Vat mano laikais jau buvo slifmasinke.... O del medinuko tai tu teisus. Gaminome ir is pusies. Darydavome buterbroda. Tarp lentuciu dedavome stiklo audini vietoj armaturos. Puikiai lakydavo.


Ot čia tu Algi neteisus-"šlifmašinkių" nebuvo,nėra ir būti negali !Yra kampiniai,juostiniai šlifuokliai ir pan.
Jei rimtai,tai bandėm mes tą drožimo procesą mechanizuot;aš buvau pasidaręs spec frezą,kad nereiktų kirvio.CNC pasirodė palyginus nesenai,tiksliau sakant pasidarė pakankamai nesudėtinga jas įsigyti ar bent pasinaudoti .Mūsų gi "aukso" laikais buvo tokios mechaninės profilinės frezavimo-kopijavimo staklės.Įdėjus į jas tikslią mentės pusę,jos atkopijuodavo lygiai tokią pačią.Bet tokių staklių ant Lietuvos buvo nedaug.Bent aš žinojau tik vienas Vilniuje,bet prasibrauti priejų buvo beveik neįmanoma.Kai kas bandė pats pasigaminti tokias stakles.
Šiuo metu ,esant CNC atsirado didysis paradoksas:galimybės drožti su CNC yra,bet tokių dvimenčių medinukų propų jau nelabai kam reikia.Mediniai tebenaudojami,bet daugiausia reguliuojamo žingsnio.
Į viršų
TadasM
Tr Lap 30 2011, 12:29
Užsiregistravęs dalyvis #504
Prisijungta: Kt Grd 10 2009, 09:58
Vieta: Plunge
Pranešimų: 244
Rolandas rašė ...

Kęstutis rašė ...



Super klijai su soda tinka ir medinukams - patikrinta


Gal galima smulkiau apie tokią technologiją? Tiesiog neteko girdėti.


Man tappat neteko girdeti apie si metoda. Noretusi suzinoti, o gal net pamatyti procesa
Į viršų
NNN
Tr Lap 30 2011, 12:47
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5722
TadasM rašė ...

Rolandas rašė ...

Kęstutis rašė ...



Super klijai su soda tinka ir medinukams - patikrinta


Gal galima smulkiau apie tokią technologiją? Tiesiog neteko girdėti.


Man tappat neteko girdeti apie si metoda. Noretusi suzinoti, o gal net pamatyti procesa


Va, čia viskas turėtų būti aišku http://www.americanparagliding.com/prop_repair.htm
Į viršų
Rolandas
Št Rgp 10 2013, 09:20
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4929
Viena iš sunkiai sprendžiamų propelerio problemų-priekinės briaunos kaustymas. Akivaizdu kad briaunai kenkia akmenukai-jų lengviausiai prisigaudyti stovint arti kito lėktuvo uodegos su dirbančiu varikliu ant nešluotų asfaltuotų dangų. Labai kenkia lietus-po 10 min skridimo stipriame lietuje nekaustyto propelerio priekinė briauna bus kaip šuns apgraužta...
Kaustymas skarda sudėtingas, ne visada gražiai gaunasi. Po kelių akmenukų smūgių pageidautina kaustymą keisti.

Dar prieš 14 metų JAV Oškoįe mačiau medinius propelerius su poliuretaninėm briaunom. Tokius propelerius gamina ir čekų firma http://www.woodcomp.cz/en/
Galima nebrangiai įsigyti poliuretano dervos. Teko matyti kaustymo bandinius-rezultatai puikūs. Viena problema-sunku pašalinti oro burbuliukus, atsirandančius maišant dervą.

Noriu pabandyti taip apkaustyti propelerį. Poliuretanas turėtų mažiau bijoti akmenukų.
Gal turit patirties šiam darbe?
Į viršų
Juozas
Sk Rgp 11 2013, 06:03
Užsiregistravęs dalyvis #22
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32
Pranešimų: 960
LAK-X ketvirtam taip buvo padengta priekinė briauna. Panaudotas tos pačios markės poliuretanas, iš kurio gaminami plentvoliams gramdymo peiliai (vienas peilis atlaiko visą sezoną). Nesėkmingo tūpimo metu, sraigtas buvo sulaužytas. Sraigtas yra išlikęs, galima apžiūrėti. Galima pasikalbėti su žmonėmis, kurie priekinę briauną užliejo.
Problema ta, kad sudėtinga gauti mažą komponentų kiekį.
Apiformavimo technologija tokia:
Nuo sraigto priekinės briaunos nuimama forma. po to priekinė briauna nudrožiama tiek ,kiek reikia apiformnuoti, į formą įpilamas reikalingas kiekis poliuiretano. ir forma prispaudžiama prie sraigto. Vienas - kitas mažas oro burbuliukas neigiamos įtakos neturi.
Yra dar vienas, taip pat išbandytas, priekinės briaunos apsaugojimo būdas - užklijuoti tefloninę juostelę. Vienas "Oro vilko" "Bekasas" skraido su tokia juostele ant vienos mentės.
Šio būdo trūkumas tas, kad juostelę reikia reguliariai keisti.

[ Redaguota Sk Rgp 11 2013, 06:04 ]
Į viršų
Egidijus Saikauskas
Kt Vas 06 2014, 11:14
Užsiregistravęs dalyvis #160
Prisijungta: Tr Lie 16 2008, 10:14
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 260
Rolandas rašė ...

Viena iš sunkiai sprendžiamų propelerio problemų-priekinės briaunos kaustymas. Akivaizdu kad briaunai kenkia akmenukai-jų lengviausiai prisigaudyti stovint arti kito lėktuvo uodegos su dirbančiu varikliu ant nešluotų asfaltuotų dangų. Labai kenkia lietus-po 10 min skridimo stipriame lietuje nekaustyto propelerio priekinė briauna bus kaip šuns apgraužta...
Kaustymas skarda sudėtingas, ne visada gražiai gaunasi. Po kelių akmenukų smūgių pageidautina kaustymą keisti.

Dar prieš 14 metų JAV Oškoįe mačiau medinius propelerius su poliuretaninėm briaunom. Tokius propelerius gamina ir čekų firma http://www.woodcomp.cz/en/
Galima nebrangiai įsigyti poliuretano dervos. Teko matyti kaustymo bandinius-rezultatai puikūs. Viena problema-sunku pašalinti oro burbuliukus, atsirandančius maišant dervą.

Noriu pabandyti taip apkaustyti propelerį. Poliuretanas turėtų mažiau bijoti akmenukų.
Gal turit patirties šiam darbe?



Būdas išrankioti burbuliukus:

http://www.youtube.com/watch?v=l7WRGfnJQaM
Į viršų
Juozas
Pn Vas 07 2014, 04:57
Užsiregistravęs dalyvis #22
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32
Pranešimų: 960
Bandėm - pasiteisino. Dvi minutės vakuume, ir burbuliukų praktiškai nelieka.
Į viršų
Rolandas
Pn Vas 07 2014, 05:15
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4929
Yra dar viena problema-reikia surasti poliuretano dervą, kuri nebijo UV ir yra pakankamo plastiškumo.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.1385sek,0.0085iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:3,920kb