Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: Bepiločiai |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
Modeliai, bepiločiai ir kita smulkmė |
Eiti į puslapį >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Pataruoju metu CAA vyksta didelis "vajus" įteisinti RC modelius ir mini-bepiločius orlaivius. Paskutinis lašas į CAA kantrybės taurę (arba letargo miego - koks skirtumas) buvo policijos projektas naudoti "robokopterį" virš masinių renginių. Suformuota grupė, vyksta derybos ir kvalifikuotų oponentų paieška. Pagrindinė problema kol kas yra apsaugoti žmones ant žemės, bet yra kita didelė problema apsaugoti orlaivius ore. Klausimas: - Kas ir kiek esate susidūrę su šia problema? Turio omenyje - ore. - Kokiais minimaliais aukščiais dažniausiai skraidote? Ar 500 pėdų (150 m) yra reali riba, ypač skraidyklininkams? Yra skundų, kad netgi skraidant modeliais iki 100m, skraidyklės ir ULO nardo žymiai žemiau (konkrečiai - Piliuonos juostos modelistai). - Kokiu būdų galima išspręsti "bendros oro erdvės" problemą? Jie nori skraidyti iki 400 m su modeliais ir iki 1000 ir daugiau su bepiločiais. Kol kas jiems duota riba iki 120 m. - Kokie dar būtų pasiūlymai-pamastymai šiuo klausimu. Kam įdomu: http://www.propeleris.lt/forum/viewtopic.php?f=1&t=5896 Ši publika nelabai organizuota ir nuspėjama, bet nežiūrėkim labai iš aukšto - daug kas iš ten esam atėję. Ore vietos daug - pasispaudę visi sutilpsim. | ||
Į viršų | | ||
Laimontas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #457 Prisijungta: Tr Rgp 26 2009, 08:46Vieta: Šiauliai Pranešimų: 85 | As skraidau su rc modeliais(sraigtasparnis 3kg ir lengvesni lektuvai),dar skraidau motoparasparniu,kartais sklandytuvu,ir manau,kad modeliu registracija ir licenzijavimas yra absurdas.Gal Vilniuje ir kitokia situacija,bet kada aerodrome 2 lektuvai,sklandytuvas ir parasparnis ore,kam cia reguliuot ta eisma,ir dar jeigu visame rajone tik keli modeliuotojai,beveik niekada nesusitinkame nei ore nei ant zemes | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | O aš žinau nemažai nemažai potencialių susidūrimų (pavojingų suartėjimų) ir bent vieną tikrą susidūrimą ore (Kyviškėse). Nors pats neskraidau nei su ULO, nei su RC. Be to, RC registracijos niekas ir nesiūlo, yra nuomonė tik registruotis patiems RC "ąsams", kurie turėtų teisę skraidyti virš minios ir bendroje oro erdvėje. Visi kiti yra už reguliavimo ribų. Papildomai, siūloma paruošti "on-line" žemėlapį, kuriame būtų pateiktos pavojingos vietos (treniruočių zonos, varžybos ir t.t.) su laikais, aukščiais ir kontaktais. | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | Kaunas, Aleksotas, S.Dariaus ri S,Girėno aerodromas. Du eismo ratai - šiaurinėje dalyje 500 pėdų ir pietinėje dalyje 1000 pėdų. Motoskraidyklės, parasparniai ir RC, visi susigrūdę ( trys, keturios MS, trys, keturi motopara ir du- trys RC) šiauriniame rate 150 x 600 x 400 metrų erdvėje. Skraidau ten taip nuo 2000. Niekada nebuvo jokių susidūrimų ... Kitur Lietuvoje neteko RC pastebėt ore apskritai ... Būtų problema, jei pradėtų labai skirtis greičiai. Tačiau šiuo metu, mūsų visų greičiai labai panašūs, todėl VISUOMET galima pasitraukt šonan. Žinoma, reik laikytis VST, o ne įsivaizduot Boing'o įgula Jei nori, Kęstuti, kilstelsiu kokį nors CAA specialistą (geriau būtų specialistę ) oran, per patį "piką" ... pamatysit, kaip tai atrodo ne sėdint už rašomojo stalo "Gilioje senovėje" apie 1986 metus, Netonyse, skriedavom šlaito antvėjyje kartu su RC. Jie išdykėliai aplink mane kilpas raitydavo - kokybė taigi geresnė Siulyčiau sudalyvaut tų POLICE RC akcijose ir pasižiūrėt, kaip jie ten skraido ir jau tada, pagal faktą viską aprašyt. O bepiločiai ... na, jei jie mato taip pat, kaip ir gyvas pilotas ir laikosi VST, tai kam jiems tuos aukščius ribot? Orlaivių tankumas Lietuvos G erdvėje net "piko" metu toks menkas (sakau iš patirties), kad susitikt ore kitą orlaivį, jei nelendi į sklindžių zonas (laaaabai geru oru), praktiškai neįmanoma!!!! Per 800 val. praleistų ore (ne aerodromų zonose) esu ore susitikę tik ... du orlaivius ... Na, o teorinių atvejų visuomet gali prisigalvot, ypač jei naudojies metodu: o kas jeigu? o jeigu VISI (kokie trys milijonai) vienu metu oran pakils ir dar tris milijonus RC oran pakels? Sako, kad ir giedrą dieną žaibas gali nutrenkti ... gal geriau lindim urvuose? Teisiškai - "G" erdvė priklauso VISIEMS lygiai ir jau piloto atidumo reikalas, kad išsifigūruot joje be problemų. Jau rašiau ne kartą, kad lenkų pilotams pareiškus pretenzijas UK varžybų rengėjams, kad juos gana arti kelis kartus lenkė RAF naikintuvai, buvo atsakyta, kad Jūs gerbiami džentelmenai ir ledi, skraidote "G" erdvėje, kur vis yra lygūs Tas pat buvo paaiškinta ir Vokietijoje ... Nenoriu čia nieko įžeist, bet jau taip yra, kad nuo žemės aviacija visuomet atrodo žymiai baisiau, nei iš oro [ Redaguota Št Sau 21 2012, 07:08 ] | ||
Į viršų | | ||
JonasKr |
| ||
skrendam Užsiregistravęs dalyvis #306 Prisijungta: Pn Sau 09 2009, 09:53Vieta: Vilnius Pranešimų: 1558 | o kokioj šalį RC modelius reguliuoja? | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | P.S. Būtų labai gerai, jei taip, kaip kitose šalyse, Lietuvos oro navigacijos žemėlapiuose būtų pažymėti "sklindžių", ULO, mikrolaitų, "laisvūnų", parašiutininkų, RC ir kt. aerodromai, sankaupos vietos. Tačiau, kad tų žemėlapių normalių nėr, iškyrus VĮ Oro navigacijos leidžiama 1:500 000 nesamonė, pagal kurią neįmanoma orientuotis skrendant pagal VST. Normaliai , 1:250 000 oro navigacijos žemėlapiuose sužymimos aukščiau minėtų zonų žemutinės ir aukštutinė ribos ir pilotai gali rinktis, ar lėkti per jas, ar apskrist, ar pasiteiraut radio ryšiu, ar telefonu apie skrydžių intensyvumą. VĮ Oro navigacija, sutelkę pajėgas su CAA turėtų sukurt INFORMAVIMO sistemą ir priemones, ir dalis problemų būtų išpręsta. Atsiprašau, kad pernelyg apibendrintai atsiliepiu į konkrečias KL iškeltas problemas, tačiau, mano nuomone, matau metodinę veiklos klaidą. P.P.S. Piliuona? Skraidau šioje vietovėje labai dažnai, tačiau niekada nebuvau nusileidęs žemiau 1000 pėdų ir nežinau, kas iš ULO ten galėtų skraidyt 100 m aukštyje? Bent jau iš KSK narių, ko gero esu vienintelis mėgstantis pasisukiot tose apylinkėse. Beje, Zenonas Petraitis yra mano vaikystės draugas, puikiai pažįstu ir jo brolį, ir sūnėną - jei jau man tikrai būtų pasakę, kad kas ne taip ... [ Redaguota Št Sau 21 2012, 09:13 ] | ||
Į viršų | | ||
JonasKr |
| ||
skrendam Užsiregistravęs dalyvis #306 Prisijungta: Pn Sau 09 2009, 09:53Vieta: Vilnius Pranešimų: 1558 | Ir gandrus reikėtų registruoti. Šiandien Kėdainiuose virš kilimo tako neleistinai pavojingai praskrido gulbių būrys. .. Kita vertus, modeliuotojams nebus blogai, jeigu suvoks, kad yra aviacinės bendruomenės nariai. Tik kad klerkai lazdos neperlenktų. | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | JonasKr rašė ... o kokioj šalį RC modelius reguliuoja? Kiek žinau, visose išsivysčiusiose. Anglijoje yra specialios taisyklės modeliams (keliasdešimt puslapių, nepalyginsi su mūsų taisyklėmis orlaiviams), specialios bepiločiams ir jų panaudojimui, pilotų licencijoms ir pan. Kyviškėse buvo susidūrimas su Jak-u, laimei be aukų (neskaitant modelio). Patys modelistai pasakoja, kaip "bėgo" nuo ULO (prie Trakų) ir nuo Boingo (Vilniuje). Yra pabuvojusių ligoninėje dėl RC "atakų". Kaip sakiau, yra skundų dėl nardančių po modeliais skraidyklių ties Piliuona. Jeigu kas įvyks leidžiant skrydžius "bendroje oro erdvėje", kalta bus CAA. CAA kalta būti nenori... | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | KL rašė ... JonasKr rašė ... o kokioj šalį RC modelius reguliuoja? Kiek žinau, visose išsivysčiusiose. Anglijoje yra specialios taisyklės modeliams (keliasdešimt puslapių, nepalyginsi su mūsų taisyklėmis orlaiviams), specialios bepiločiams ir jų panaudojimui, pilotų licencijoms ir pan. Kyviškėse buvo susidūrimas su Jak-u, laimei be aukų (neskaitant modelio). Patys modelistai pasakoja, kaip "bėgo" nuo ULO (prie Trakų) ir nuo Boingo (Vilniuje). Yra pabuvojusių ligoninėje dėl RC "atakų". Kaip sakiau, yra skundų dėl nardančių po modeliais skraidyklių ties Piliuona. Jeigu kas įvyks leidžiant skrydžius "bendroje oro erdvėje", kalta bus CAA. CAA kalta būti nenori... CAA kalta bus tuomet, jei visą atsakomybę prisiims sau. Kodėl neperkelt atsakomybės oro erdvės naudotojams? Na, iškrėtė šunybę - identifikuot ir aiškintis. Kur problema? | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | JonasKr rašė ... Ir gandrus reikėtų registruoti. Šiandien Kėdainiuose virš kilimo tako neleistinai pavojingai praskrido gulbių būrys. .. Kita vertus, modeliuotojams nebus blogai, jeigu suvoks, kad yra aviacinės bendruomenės nariai. Tik kad klerkai lazdos neperlenktų. Laukinės gamtos CAA sureguliuot negali Esu sakęs panašią mintį vienam aukštam CAA valdininkui. Jo atsakymas paprastas - mes saugom Jūsų gyvybę (???!!!). Lyg boingo susidūrimas su paukščiu būtų mažesnė blogybė, nei su ULO, ar RC kai teškiasi 200 užpakalių, tai + 1 nelabai daug ir tereiškia Kai paskaitai pasaulio pilotų forumus, tai visi pilotai, kaip susitarę keikia perteklines taisykles (na ir bambekliai ). Matyt tai yra dar viena globalinė problema šalia atšilimo Kažkur valdininkai, kažką ne taip daro ... | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį >> | |
Powered by e107 Forum System