Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Įvairūs klausimai |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
Lituanika |
Eiti į puslapį << >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
Kiras |
| ||
Kiras Užsiregistravęs dalyvis #84 Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:25Pranešimų: 173 | Pirmame savo pranešime suklydau nurodydamas Lituanikos sparnų plotą. Turi būti 27,87 kv.m (300 kv. pėdų), o ne 25,87, kaip buvau parašęs anksčiau. Tą jau ištaisiau. Rolandas rašė ... Grubiai tokiam kaip Lituanikos profiliui Cy max maždaug 1,6. Taigi, paskaičiavau greitį prie Cy reikšmių Cy = 1,3, Cy = 1,б ir pagal Jankelio abejones - prie Cy = 1,2. Esant sparnų plotui 27,87 kv.m, kilimo svoriui 3765 kg. Gavau atitinkamas greičių reikšmes: 147 km/h, 132 km/h ir 153 km/h. Bet dar yra toks niuansas. Rašoma, kad Lituanikos sparnų spyriai buvo profiliuoti, turėjo 47 kv. pėdų - 4,37 kv.m plotą ir generavo papildomą keliamąją jėgą. Paskaičiavau greičius esant bendram plotui 32,2 kv.m ir gavau atitinkamai 136 km/h, 123 km/h ir 142km/h. Taigi greičių paletė pakankamai plati - nuo 123 km/h iki 153 km/h. Panašiai kaip tam anekdote apie buhalterius. - Kiek 2x2? - O kiek jums, ponas, reikia? Dar man kyla tokia abejonė. Nors sparnų spyrių plotas 4,37 kv.m, bet ar galėjo visas šis plotas taip sakant "dirbti"? Juk antrasis spyris buvo pirmojo aerodinaminiam šešėlyje. Ką apie tai manote? [ Redaguota Kt Sau 10 2013, 11:32 ] | ||
Į viršų | | ||
AHTAHAC |
| ||
AHTAHAC Užsiregistravęs dalyvis #37 Prisijungta: An Vas 26 2008, 08:33Pranešimų: 692 | Belankos ir buvo sumanymas, kad ir spyriai sukurtų keliama jega. Netgi fiuzeliažas padarytas profilio formos... bet kadangi lyginant su ilgiu jo plotis menkas - keliamojijega tik teorinė.... | ||
Į viršų | | ||
Kiras |
| ||
Kiras Užsiregistravęs dalyvis #84 Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:25Pranešimų: 173 | AHTAHAC rašė ... bet kadangi lyginant su ilgiu jo plotis menkas - keliamoji jega tik teorinė.... Tai va, va. Ką ir galvoju apie spyrius. Lituanikos sparnas apačioje įgaubtas. Štai Lituanikos nerviūra (nuotrauka iš "Plieno sparnų" Nr. 3 1995 m.) O spyriai išgaubti iš abiejų pusių. Todėl ir abejoju ar šios plokštumos, šie 4,37 kv. m tiek pat efektyvūs, kaip ir atitinkamas sparnų plotas. Ar į aerodinamikos formulę įstačius suminį plotą 27,87 + 4,37 = 32,2 kv m, bus teisinga? | ||
Į viršų | | ||
justas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #2 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03Vieta: LONDON Pranešimų: 1616 | Bendra sparno keliamoji jega mazesne uz profilio dar ir del to, kad nepamirskim, kad klasikines schemos aparatuose stabilizatorius kilimo metu generuoja neigiama keliamaja jega (vairolazde i save) kuria irgi reik isskaichiuot is sparno keliamosios jegos. O kur dar sparno susukimas jei toks yra o ir keliamoji jega (keliamosios jegos cirkuliacija) i sparno gala sumazeja iki nulio palaipsniui. Tad vargu ar buvo tas koeficientas didesnis nei 1.3. Juolab kad ir uzsparniu nematyt... | ||
Į viršų | | ||
Kiras |
| ||
Kiras Užsiregistravęs dalyvis #84 Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:25Pranešimų: 173 | Užsparnių tai tikrai nei Belanka, nei iš jos padaryta Lituanika neturėjo. O apie sparnų susukimą irgi neteko girdėt. Vargu ar toks buvo. Be to, dar buvo tokie aerodinamiką prastinantys elementai, kaip spyrių spyriukai ir išorinės eleronų valdymo svirtys . Taigi reziumuojat, tikriausiai, reiktų apsistoti prie Cy reikšmės maždaug nuo 1,2 iki 1,3? | ||
Į viršų | | ||
Kiras |
| ||
Kiras Užsiregistravęs dalyvis #84 Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:25Pranešimų: 173 | Centruotė Domina "Lituanikos" centruotė, tai noriu apie tai paklausti žinovų. Kiek pamenu aerodinamikos pamokėles, klasikinė centruotė yra maždaug ties trečdaliu sparno stygos. Žiūrint į "Lituanikos" brėžinį, tas trečdalis eina maždaug per vidurį sparninių benzino bakų. Vadinasi ar bakai tušti, ar pilni - centruotė nesikeis. Tačiau "Lituanikos" liemens bakai randasi gerokai už to trečdalio sparno stygos. O šiuose bakuose benzino buvo žymiai daugiau, nei sparnų bakuose. Sparninuose - 900 litrų, liemens - 1500 litrų. Be to ant sparnų dar buvo sukrautos benzino skardinės su 500 litrų, taigi viso apie 2000 litrų benzino. Ir štai šis benzino krūvis patalpintas maždaug per 0,5 metro už spėjamo lėktuvo svorio centro. Ar lėktuvo skridimo savybėms tai neturės įtakos? Brėžinys Paspaudus paveikslėlį pasididins Suformuluoju klausimą: Kaip paveiks lėktuvo, kurio bendras kilimo svoris 3700 kG, pastovumą ir pavaldumą 1,5 tonos krovinys, patalpintas per pusmetrį už tuščio lėktuvo svorio centro? | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5557 | Iš akies žiūrint, papildomo bako svorio centras yra maždaug ten, kur ir būna krovinio ar keleivių svorio centras. Matyt buvo skaičiavimai ir bandomieji skraidymai su įmanoma galine centruote. | ||
Į viršų | | ||
Kiras |
| ||
Kiras Užsiregistravęs dalyvis #84 Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:25Pranešimų: 173 | Gal ir taip. Bet 1,5 tonos - tai ne 4 žmonių svoris, kokie 300 ar 350kg. O dėl bandymų su krūviu - tai žinomas tik vienas - 1933 birželio 17 d. S.Darius savo dienoraštyje rašė: Viso 368 gal į bakus ir 20 gal blėkinėse užpakaly bakų padedami. Gazolino sparnuose 80 gal., viso lėktuvas sveria daugiau 6500 svarų. Išvežu lėktuvą į lauką ilgojo kelio gale kiek įstrižai. Paleidau motorą, uodega nekyla taip greit kaip paprastai, pakyla į 8 sekundes, lėktuvas atsitraukia nuo žemės į 23 sek. Išilginė lygsvara blogesnė. Bet lėktuvas turi daug atsarginės jėgos, kyla gerai – pakylami iki 4000 pėdų. Krūvis buvo apie 80% to krūvio, kai kilo skrydžiui per Atlantą. | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 967 | Pasirodo, galėjom turėti tikrą Bellanca ir tikrą Lituanicos kopiją. Amerikos lietuvis pilotas Jay Sakas 1998 metais buvo nupirkęs tikrą Pacemakerį SN 133 (Lituanicos buvo SN 137) ir iki 2013 metų bandė atstatyti. Palaužė per pirmą skrydį, baigėsi pinigai, pardavė. Dabar lėktuvas pilnai atrestauruotas skraido Kanadoje. O mes tuo laiku išleidom keliasdešimt tūkstančių eurų (jei ne daugiau) palaikydami seną kopiją "ant JAK-12-to" ir kas penki metai pakeliam į ora po truputį pribaiginėdami ją kaip eksponatą. Gal kas žino daugiau detalių? Negali būti, kad Sakas nesusisiekė su vietiniais, nes norėjo gauti tikros Lituanicos ID lentelę iš muziejaus ir užsidėti ant savo atrestauruotos. O gal visi žinojo tik aš toks atsilikęs Visas straipsnis apie Bellancos atstatymą yra Sport Aviation 2016 12 numeryje, turiu pdf, bet sveria virš 50 MB. [ Redaguota An Kov 06 2018, 10:40 ] | ||
Į viršų | | ||
Administratorius |
| ||
Nerijus Užsiregistravęs dalyvis #3181 Prisijungta: Tr Kov 05 2014, 08:11Pranešimų: 988 | KL rašė ... Visas straipsnis apie Bellancos atstatymą yra Sport Aviation 2016 12 numeryje, turiu pdf, bet sveria virš 50 MB. Džiugu, jei kas naudojatės svetainės biblioteka. | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį << >> | |
Powered by e107 Forum System