Mano Sparnai: Diskusijos / Svetainės Archyvas / Lengvosios aviacijos perspektyvos


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: KITA :: Svetainės Archyvas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lengvosios aviacijos perspektyvos
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Kornelijus
Št Kov 02 2013, 03:19
Užsiregistravęs dalyvis #421
Prisijungta: Tr Bir 17 2009, 12:55
Pranešimų: 24
Sveiki,

Rašau pirmąją žinutę šiame forume. Aš esu aviatorius - mėgėjas, mano profesija – teisininkas. Teko man garbė sudalyvauti praeitą savaitę vykusiame LAK tarybos posėdyje.
Kadangi artėja ir kitas LAK tarybos posėdis, žinia, jog bus kalbama ir apie padėtį lengvosios aviacijos srityje.

Lengvąją aviaciją LIetuvoje faktiškai atstovavo Ultralengvųjų orlaivių pilotų federacija (ULOPF). ULOPF-e susidarė pakankamai kebli situacija – 2012 m. pakeitus įstatus gavosi, jog visi aeroklubai teisiškai buvo pašalinti iš asociacijos . Kiek supratau, tuo metu mintis buvo, jog fiziniams asmenims, atstovaujantiems tuos klubus, bus lengviau dirbti. Bet atsitiko, kaip atsitiko – dar prieš savaitę ULOPF sudarė 6 fiziniai asmenys.
Tie 6 asmenys nerado kompromiso, viešai pareiškė nepasitikėjimą vieni kitais, ir federacija subyrėjo LAK ir CAA akyse.

Taigi šiandien Lietuvos lengvoji aviacija turi šiokių tokių bėdų... Tačiau nėra padėties be išeities.
Belieka apsidaryti, įvertinti situaciją, ir skristi pirmyn. Taigi, apsidairėme.

Vertinant situaciją, lengvojoje aviacijoje sparčiai populiarėja motoparasparnių sportas, kadangi tai labiausiai prieinama finansine prasme sritis. Tai ir pati gausiausia žmonėmis aviacijos sritis. Šios srities pilotų kitokia ir skrydžių psichologija, ir techninė bazė: paramotorui atskira sportinė techninė bazė nereikalinga, lėktuvams – būtina, paramotoro pilotui tikrai nereikia žinoti, kas yra deklinacija, VOR ar skrydžio planas,- lėktuvo pilotas neturi teisės net lipti į kabiną be šių žinių...

Manau, jog teisė turėtų tarnauti žmogui, bet ne atvirkščiai – jei formuojasi nauji poreikiai, reikia keisti ne poreikius, bet teisę. Ar nėra tikslinga vertinti, jog turime dvi skirtingas kategorijas faktine prasme – paramotoristai ir lėktuvistai (bei sūkasparniai su motosraidyklėm)? Panašu į tai, jog šioms kategorijoms būdingas ir skirtingas struktūrinių darinių poreikis (vienur nariai – patys paramotorų pilotai, kitur – aviacijos sporto klubai).

Licencijavimas – išvestinis dalykas, nes tai yra teisė, kuri turėtų sekti ir prisitaikyti pagal besiformuojančius poreikius.

Kokia aviatorių nuomonė?

Pagarbiai,
Kornelijus Pivoriūnas
8-699 99370

Į viršų
Dovydas_S
Št Kov 02 2013, 06:55
Dovydas_S
Užsiregistravęs dalyvis #209
Prisijungta: Pr Rgs 01 2008, 05:58
Pranešimų: 486

Kornelijus rašė ...


deklinacija, VOR ar skrydžio planas,- lėktuvo pilotas neturi teisės net lipti į kabiną be šių žinių...





Gal gali apibūdinti kas tavo supratimu lengvoji aviacija ??? nes iš to ką parašei galima susidaryti nuomone ,kad kalbi ne apie ULO .

Su pagarba
Dovydas
Į viršų
Kornelijus
Št Kov 02 2013, 09:46
Užsiregistravęs dalyvis #421
Prisijungta: Tr Bir 17 2009, 12:55
Pranešimų: 24
Dovydai, mano mintis buvo apie paramotoristų (pagal FAI - RP) aviacinės sporto grupės didesnius skirtumus nuo kitų ULO klasės grupių (RA, RW, RG)...
Ar nebūtų tikslinga RP reglamentuoti atskirai? Idealiausia, jog jos visos būtų reglamentuojamos atskirai, tačiau dėl šių grupių masiškumo tai būtų sunku realizuoti.

Pagarbiai,
Kornelijus Pivoriūnas
8-699 99370
Į viršų
AR
Št Kov 02 2013, 11:31
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3537

Kornelijus rašė ...


deklinacija, VOR ar skrydžio planas,- lėktuvo pilotas neturi teisės net lipti į kabiną be šių žinių...





bent 50 proc pilotu nera butinybes to zinoti. Nepriklausomai nuo orlaivio tipo.
Į viršų
NNN
Sk Kov 03 2013, 06:32
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5721




[ Redaguota Sk Kov 03 2013, 06:55 ]
Į viršų
Ričard
Sk Kov 03 2013, 09:29
Ricard
Užsiregistravęs dalyvis #1014
Prisijungta: Sk Rgs 30 2012, 07:00
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 218
Kornelijus rašė ...

Sveiki,
Aš esu aviatorius - mėgėjas.... mano profesija – teisininkas....


Kuri federacija turės didesnį svorį sportui , teisinei bazei rengt ,bendriems renginiams organizuot .
Ar bendra visų ULO kartu kaip iki šiol ( tik veiksni ,atskaitinga ir teisėta ) ?
Ar atskiros 4 smulkios federacijos ?

Manau Kornelijau turėsi ir du atsakymo varijantus . Savo kaip Lietuvos piloto . Ir savo kaip teisininko ,bet naudingą tik "klijentams-užsakovams " .

Koks modelis tinkamas Lietuvai šiuo metu , jau rodo pilotų skaičius kuris įstojo į ULOP federaciją .
Tai bus kaip buvo jėga ,su kuria nuveiksim nemažai LT pilotų labui ....

[ Redaguota Sk Kov 03 2013, 09:52 ]
Į viršų
Tinklalapis
PovilasK
Sk Kov 03 2013, 11:06
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 625
Ričard rašė ...



Kuri federacija turės didesnį svorį sportui , teisinei bazei rengt ,bendriems renginiams organizuot .
Ar bendra visų ULO kartu kaip iki šiol ( tik veiksni ,atskaitinga ir teisėta ) ?
Ar atskiros 4 smulkios federacijos ?



"Divide et impera" arba "Skaldyk ir valdyk"....


Ričard rašė ...

Koks modelis tinkamas Lietuvai šiuo metu , jau rodo pilotų skaičius kuris įstojo į ULOP federaciją.


Į viršų
Tinklalapis
Algis
Sk Kov 03 2013, 11:54
algis
Užsiregistravęs dalyvis #12
Prisijungta: An Vas 19 2008, 10:25
Vieta: Elektrėnai
Pranešimų: 1947
Kornelijus rašė ...

Lengvąją aviaciją LIetuvoje faktiškai atstovavo Ultralengvųjų orlaivių pilotų federacija (ULOPF).

Na va. Ir išlindo yla iš maišo. Kornelijus savo postais bando užliūliuoti Tarybos dėmesį tolerancijos ir abipusio supratimo kvietimais. Gal Taryba patikės besikeičiančiomis advokato klientų nuostatomis. Bus išloštas laikas ir įsteigta nauja Lengvosios aviacijos federacija. Jai CAA ir LAK perduos ULO ir Lengvosios aviacijos mokymo ir licencijavimo reikalus. Tai būtų peilio įsmeigimas į nugarą. Štai tokia tad tolerancija. KJ, kaip CAA funkcionierius sumaišė privačius ir viešuosius interesus. Jis turėtų nusišalinti nuo ULOPF reikalų sprendimo CAA. Manau VTEK tai galėtų išaiškinti.
Į viršų
Tinklalapis
Rolandas
Sk Kov 03 2013, 12:33
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5119
Kornelijus rašė ...


Tie 6 asmenys nerado kompromiso, viešai pareiškė nepasitikėjimą vieni kitais, ir federacija subyrėjo LAK ir CAA akyse.



Galima klysti, bet negalima meluoti. Ar nenorinčio dirbti prezidento atsistadydinimas ir jo savižudiški pareiškimai CAA ir vadinama subyrėjimu?
Į viršų
Kornelijus
Sk Kov 03 2013, 09:37
Užsiregistravęs dalyvis #421
Prisijungta: Tr Bir 17 2009, 12:55
Pranešimų: 24
Sveiki kolegos

Man, kaip ir kitiems aviatoriams, stabilumas yra svarbus. Algi, manęs niekas nesamdė ir užsakovų aš neturiu...
Faktai buvo tokie, jog vieną dieną keturi federacijos nariai pareiškė nepasitikėjimą prezidentu, kitą dieną – prezidentas pareiškė nepasitikėjimą tais keturiais nariais. Jei kompromiso būtų neradę Tarybos narys su kitais Tarybos nariais, tai nebūtų taip skausminga - kompromiso nerado dvi institucijos - taryba ir prezidentas. Teisine prasme tai labai liūdna...

Ričardas paminėjo, jog per paskutinę savaitę į federaciją įstojo daug narių. Tai, kad daug žmonių pareiškė pasitikėjimą federacijos taryba yra labai svarbu tiek LAK, tiek ir CAA, tiek ir kitoms aviacijos organizacijoms ir kitiems aviatoriams. Svarbu dviem aspektais – aviacijos sporto srities interesų atstovavimo ir teisiniu licencijavimo aspektu.

Manau, tiek aviatoriams, tiek LAK ir CAA bus svarbu žinoti, kokios klasės pilotai vienija šią federaciją, ir kokia šių pilotų patirtis, nes pagal tai bus galima daryti išvadas apie atstovaujamus interesus.

Šiuo metu ULOPF – faktiškai labai jauna organizacija. Lietuvos oro erdvės struktūros ir jos elementų, bei naudojimo reguliavimo nustatymas yra išimtinė valstybės kompetencija. Savo ruoštu valstybė priskiria šią atsakomybę atitinkamai institucijai (šiuo metu – CAA). ULO teisiniame reglamentavime CAA nebuvo uždrausta perduoti dalį minėtos kompetencijos visuomeninei organizacijai (su kitomis aviacijos sporto kategorijomis taip nėra), tačiau tai nepanaikina CAA atsakomybės. Dėl šios priežasties CAA yra svarbu, kaip tokia organizacija gali vykdyti, ir kaip ji vykdo jai sutektas funkcijas.
Aš taip pat manau, jog šis reglamentavimas natūraliai susiformuos pagal esamus aviatorių poreikius. Nereikia jėga nei skaldyti, nei jungti...

Tikiu, jog ULOPF bus atsakingų ir pareigingų aviatorių organizacija.

Pagarbiai,
Korelijus Pivoriūnas
8-699 99370
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.1622sek,0.0154iš to užklausomsDB užklausos:32. Naudojama atmintis:3,926kb