Mano Sparnai: Diskusijos / Važiuoklių klausimai / Šimi


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Važiuoklių klausimai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Šimi
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Rolandas
Kt Lie 11 2013, 09:22
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Laisvai besiorientuojantis priekinis ar užpakalinis ratukas, dideliu greičiu riedėdamas asfaltu, pradeda greitai sukiotis į šonus-prasideda šimi. Važiuoklei tenka didelės apkrovos, palygint greitai konstrukcijoje kas nors lūžta. Apkaltinama konstrukcija, virinimo siūlė, pamirštant tikrąją priežastį.
Ant gruntinio tako tokio reiškinio stebėti neteko. Pajutęs drebėjimą, pilotas dažnai tai palaiko tako nelygumais ir skraido toliau. Labai gerai patikrinti ar ratas šimiuoja galima stebint iš šono.
Reiškinio išvengti galima tik slopinant svyravimus apie vertikalią ašį hidrauliniu slopintuvu(RK-5) arba trintimi(RK-6,7,9). Trinčiai sukurti dažnai ant rato vertikalios ašies dedama perpjauta plastikinė įvorė, paveržiama plienine juosta. Kai kada veržiama iš ašies galo. Reikia nuolat tikrinti, ar įveržimas pakankamas. Ratas apie vertikalią ašį turi sukiotis sunkiai, tačiau dar paliekant galimybę daryti posūkius. Konkreti jėga nustatoma eksperimentuojant.
Į viršų
Marius
Kt Lie 11 2013, 09:51
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių.
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18
Vieta: Visaginas
Pranešimų: 2892
Anglai į MS montuoja tokius slopintuvus (foto apačioje juodas vamzdukas). Gale yra rankenėlė, kurią sukiojant gali reguliuoti slopintuvo veikimo stiprumą.
Bet man atrodo, kad tai ne visai teisingai suprojektuotos važiuoklės pasekmė, jos sprendimo būdas.
Tinkamai parinkus ratuko sukimosi ašies kampą ir ratuko išnešimą atgal už jos toks reiškinys neturėtu pasireikšti.
Bet gal ir klystu.



[ Redaguota Kt Lie 11 2013, 09:52 ]
Į viršų
inžinierius
Kt Lie 11 2013, 10:26
Užsiregistravęs dalyvis #301
Prisijungta: Kt Sau 01 2009, 06:51
Pranešimų: 93
Sveiki,
reiškinys apibūdinamas konstrukcijos standumu, deformacijomis nuo priverstinių išorės jėgų poveikio. Plačiau pasianalizuoti galima- http://old.as-club.ru/kurs3/aero/html/kurs_438_0.html
Į viršų
Bronius
Pn Lie 12 2013, 12:01
Užsiregistravęs dalyvis #112
Prisijungta: Pn Geg 09 2008, 12:44
Pranešimų: 13
Kažkas panašaus yra britvinių motociklų klasėje, prie vairo, kad nepasigautu rezonansinis drebėjimas
Į viršų
Rolandas
Pn Lie 12 2013, 12:22
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558

Marius rašė ...

Anglai į MS montuoja tokius slopintuvus (foto apačioje juodas vamzdukas). Gale yra rankenėlė, kurią sukiojant gali reguliuoti slopintuvo veikimo stiprumą.
Bet man atrodo, kad tai ne visai teisingai suprojektuotos važiuoklės pasekmė, jos sprendimo būdas.
Tinkamai parinkus ratuko sukimosi ašies kampą ir ratuko išnešimą atgal už jos toks reiškinys neturėtu pasireikšti.
Bet gal ir klystu.



Labai norėčiau gauti tokį slopintuvą.
Šimi galima apmažinti tik naudojant kvadratinio skerspjūvio ratuką, tačiau pinai susitvarkyti padeda tik slopintuvai-hidrauliniai arba trinties.
Žinau daug atvejų Lietuvoje, kai ignoruojant šį reiškinį buvo sulaužytos važiuoklės, lėktuvai.
Tikrinimo testas:
Ant asfalto nutūpus lėktuvui, ratas neturi drebėti. Stebėtojas stovi šalia tūpimo juostos. Drebėjimas visiškai neleistinas, jo ignoravimas visada prišaukia bėdą.
Į viršų
Rolandas
Pn Lie 12 2013, 12:26
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
http://manosparnai.lt/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?30412.140

Šimi slopintuvas-juostinis stabdis matomas virš ratuko šakės.


[ Redaguota Pn Lie 12 2013, 12:57 ]
Į viršų
Vainius
Pn Lie 12 2013, 01:12
vainius
Užsiregistravęs dalyvis #573
Prisijungta: Pr Bal 26 2010, 07:51
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 298
O jei panaudojus tokį demferį? http://www.motociklas.eu/index.php/tinklaratis/229-vairo-demferis
Į viršų
Marius
Pn Lie 12 2013, 01:15
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių.
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18
Vieta: Visaginas
Pranešimų: 2892
Gali Rolandai pabandyt parašyti www.pmaviation.co.uk gal galima užsakyti.
Arba dar kaip sprendimo variantas, mačiau ant kelių orlaivių uždėti du automobilio bagažinės amortizatoriai iš abiejų šakės pusių. Tvirtindamas skirtingu atstumu nuo pasisukimo ašies, gali reguliuoti stiprumą.
va tokie:

http://www.detalita.lt/Detales/Auto-detales/Kapoto-bagazines-amortizatoriai

vakare jei turėsiu laiko, paieškosiu tų važiuoklių foto.
Į viršų
Rolandas
Pn Lie 12 2013, 02:08
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Vainius rašė ...

O jei panaudojus tokį demferį? http://www.motociklas.eu/index.php/tinklaratis/229-vairo-demferis

Liuks, kur gauti?
Į viršų
PovilasK
Pn Lie 12 2013, 02:29
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 739
http://www.autogidas.lt/yamaha-r1-2009-27115810.html

http://www.bikeshop.lt/dalys/vairo-demferiai/lsl-vairo-demferis-motociklui-honda-cbr-900rr-98-99.html
Į viršų
Tinklalapis
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0972sek,0.0112iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:3,890kb