Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: 115 |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
115 kg |
Eiti į puslapį >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Sveiki Naujuose Metuose! Reikia pasitarti... Jau senai reikėjo nubrėžti ribą tarp CAA registruojamų/neregistruojamų orlaivių, bet iki šiol apsieidavom nerašyta taisykle: registruodavom, tinkamumą nustatinėjom tik tiems orlaviams, kurie turi važiuoklę. Skraidyklių, parasparnių ir pan. CAA neregistruodavom, nors pagal aviacijos įstatymą priklausė registruoti viską, kas skrenda. Išmetus eksperimentinius orlaivius iš aviacijos įstatymo galiojimo sferos, atsirado galimybė konkrečiau nubrėžti šią ribą ir pasidalinti atsakomybes. Yra mintis takoskyrai naudoti ne važiuoklės ar kitus konstrukcijos kriterijus, bet 115 kg tuščio orlaivio svorio ribą, kaip jau yra USA ir UK. Amerikoje, pagal FAR-103 neregistruojami ir nereguliuojami ULO orlaiviai: - iki 70 kg be variklio, - iki 115 kg su varikliu, - ne daugiau 20 l kuro, - max greitis ne daugiau 100 km/val, - min greitis ne daugiau 45 km/val - tik vienviečiai Anglijoje nereguliuojami tokie ULO orlaiviai (taip vadinami SSDR - Single Seat Deregulated): - iki 115 kg su varikliu, - sparno įkrova (tuščio) iki 10 kg/m2 Plačiau galima pasiskaityti: http://www.usua.org/Rules/faa103.htm http://www.lightaircraftassociation.co.uk/engineering/TechnicalLeaflets/Operating%20An%20Aircraft/TL%202.17%20Operating%20Deregulated%20Microlights.pdf Skirtumas tas, kad Anglijoje jie vistik registruojami. Be to, reikalingas draudimas ir triukšmo pažymėjimas. Bet angliški kriterijai man labiau patinka, nes sparno įkrova lengviau nustatoma ir kontroliuojama, negu ribiniai greičiai. Siūlyčiau pas mus įteisinti nereguliuojamus/neregistruojamus orlaivius pagal angliškus apribojimus (115kg, 10 kg/m2). Atsakomybę už tinkamumą/registravimą perims patys skraidantieji per savo organizacijas. Aišku, lieka privalomasis draudimas, nes čia ES sritis. Kokie bus pasiūlymai, pamastymai? | ||
Į viršų | | ||
AHTAHAC |
| ||
AHTAHAC Užsiregistravęs dalyvis #37 Prisijungta: An Vas 26 2008, 08:33Pranešimų: 693 | Tokia 115kg klase skatintu konstruktorius optimaliai projektuoti. Sutinku, kad prakontroliuoti ikrovima paprasciau, nei matuoti minimalu greiti. Ale kas su tokiu ikrovimu 10kg/m2 skraido? parasparniai ir deltapraneristai, lektuvelis su tokiu ikrovimu, jei kilimo svoris 200-250 kg privalomai turetu sparna 20 -25 m2 ploto... kazi ar su tokiu sparnu sutilps i 115 kg tuscio svori. O jai ir sutilps, tai bus nesiojamas vejo kaip aitvaras. Pasisakau uz minimalaus greicio ribojima - vis daugiau laisves kurybai. | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | AHTAHAC: Read my lips: Tuščio! TUŠČIO!!! T.y., jeigu svoris tuščio aparato yra 115 kg, tai sparno plotas turi būti ne mažesnis už 11,5 m2. | ||
Į viršų | | ||
Audrius |
| ||
Svečias | Gera ideja,reikia tokios klases. tik gal del ikrovos,kodel butent 10kg?gal tik min ir max greicio uztektu tam svoriui? | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | Priimtinesni yra anglų apribojimai dėl tech. parametrų. Jie registruojami. Pilotai privalo baigti skraidymo mokyklas ir gauti licenzijas. Bet tuo priežiūra ir baigiasi. Galima modifikuoti kaip tik nori. Bet svėrimas atliekamas periodiškai bei, inspektoriui pareikalavus, jei kyla įtarimas, kad yra persistengta modifikuojant. Draudimas - pasiskaičius anglų forumus, paaiškėjo, kad draudimo kompanijos lupa nuo "deregulated" daugiau, nes,.....jie nekontroliuojami Taigi, reiks kažkaip įrodyti, kad kontrolė visgi yra...bent formaliai. [ Redaguota Pr Sau 05 2009, 08:04 ] | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5572 | Kęstutis rašė ... Priimtinesni yra anglų apribojimai dėl tech. parametrų. Jie registruojami. Pilotai privalo baigti skraidymo mokyklas ir gauti licenzijas. Bet tuo priežiūra ir baigiasi. Galima modifikuoti kaip tik nori. Bet svėrimas atliekamas periodiškai bei, inspektoriui pareikalavus, jei kyla įtarimas, kad yra persistengta modifikuojant. Draudimas - pasiskaičius anglų forumus, paaiškėjo, kad draudimo kompanijos lupa nuo "deregulated" daugiau, nes,.....jie nekontroliuojami Taigi, reiks kažkaip įrodyti, kad kontrolė visgi yra...bent formaliai. Nesuprantu kur privalumai?Eilinis nesertifikuotas orlaivis skraido beveik tokiom paciom salygom. Siulyciau orentuotis i amerikoniska sistema. Kuo maziau ribojimu ir kuo didesne atsakomybe grubaus prasizengimo atveju. Realiai jau ir taip skraidoma pagal amerikoniskus kriterijus, tik be svorio ribojimu, grauziant sazines likuciams... Kadangi bet koks ore virs galvos kabantis daiktas-plyta, aviamodelis ar 115 kg sveriantis orlaivis yra vis vien pavojingas, reiketu mazinti greicio, ikrovimo ir kitus ribojimus, maksimaliai didinant piloto atsakomybe. | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | Taip, Rolandai, mūsų situacijoje angliškas variantas nelabai daug privalumų suteikia. JAV variantas yra žymiai demokratiškesnis. Kai sunku pasverti "už" ir "prieš" gerai "pažaisti" hipotetinę situaciją ir pažiūrėt, kaip veiktų naujosios taisyklės virtualioje realybėje. 1. Variantas (JAV): Vieta - Pociūnų aerodromas. Laikas - Liepos mėnuo, 13:00. Situacija - pats sklandymo ir kitokio lėkiojimo įkarštis. Veiksmas - automobiliu su priekaba įrieda pilietis. Priekaboje 115 kg. sveriantis orlaivis. Pilietis nusikelia ir susimontuoja orlaivį. Jame nėr (dėl svorio:) radijo stoties bei jokių kitų prietaisų, orlaivis be registracijos numerių, pilotas be licenzojos, paskutinį kartą skrido pernai tuo pačiu metu, kažkur laukuose. Orlaivis rieda į vidurį aerodromo, bandydamas netrukdyti kitiems oro eismo dalyviams ir kyla. Rezultatas - aerodrome kyla nemažas sujudimas, klyksmai radio eteryje (nes jokių kitų signalų aerodromas nenaudoja), kažkas bėga pavymui, kažkas bando užkirst kelią , kažkas suka į papildomą ratą:). 2. Variantas (UK) Vieta - Pociūnų aerodromas. Laikas - Liepos mėnuo, 13:00. Situacija - pats sklandymo ir kitokio lėkiojimo įkarštis. Veiksmas - automobiliu su priekaba įrieda pilietis. Priekaboje 115 kg. sveriantis orlaivis. Pilietis nusikelia ir susimontuoja orlaivį. Jame nėr (dėl svorio:) radijo stoties bei jokių kitų prietaisų, orlaivis su registracijos numeriais, pilotas licenzijuotas (žino ir vykdo eismo aerodrome bei ore taisykles), paskutinį kartą skrido balandžio mėn. (veikia licenzijavimo taisyklių apribojimai) Akmenėje (turi skrydžių aerdromuose vykdymo patirties). Pilotas pasišneka su skrydžių koordinatoriumi, kuris įspėja kitus eismo dalyvius dėl orlaivio be radio ryšio skrydžio, susitaria dėl vizualių ženklų bei signalų. Orlaivis rieda į vidurį aerodromo, netrukdydamas kitiems oro eismo dalyviams ir kyla. Rezultatas - skrydžiai toliau vyksta pagal planą, tik kiti eismo dalyviai papildomai stebi lengvutį orlaivėlį plevenantį aerodroma pakraštėlyje, žinodami, kad tas vaikinas žino, ką daro. Išvados: a) leisti tokių orlaivių skrydžius iš nesertifikuotų KTT, b) sertifikuotuose aerodromuose be radijo ryšio turi veikti ir kita informacinių signalų bei ženklų sistema, c) mokant skrydžių pagal VST, pabrėžti pagarbos ir supratimo svarbą. Taip man atrodo....gal klystu? [ Redaguota An Sau 06 2009, 12:04 ] | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | O gal, paanalizavus savo patirtį, sukurti originalias, Lietuviškas taisykles? Manau, kad drąsiai galima didinti "sausą" svorį iki 150kg, paliekant maksimalų sparno įkrovimą 10kg/kvm. T.y. 15 kvm sparno ploto orlaivis sausas turėtų sverti ne daugiau, nei 150kg. Toliau, plotą didinant, svoris turėtų nekisti, o plotą mažinant - mažėti. Manau, kad šie parametrai apimtų daugumą "firminių", savadarbių, bei "kit'ų" vienviečių orlaivių. Savininkai ir naudotojai turėtų registruoti juos savo federacijose, o techninį tinkamumą bei sveikatos būklę deklaruoti patys. Pilotai turėtų būti baigę atitinkamas pilotavimo mokyklas ir licenzijuojami savo federacijose. Kodėl 150 kg? Todėl, kad tuomet paliekame galimybę "manevrui" variklio mase, prietaisų ir "jo didenybės" radijo stoties bei kitos, pagalbinės, oro turizmui bei sportui reikiamo įrangos instaliavimui. Šios klasės orlaiviams turėtų būti palikta galimybė registruotis CAA ir gauti leidimą skristi tam atvejui, jei ketinama skraidyti kontroliuojamoje oro erdvėje ar dalyvauti pasauliniuose renginiuose. [ Redaguota An Sau 06 2009, 01:41 ] | ||
Į viršų | | ||
Marius |
| ||
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių. Užsiregistravęs dalyvis #24 Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18Vieta: Visaginas Pranešimų: 2893 | Kestuti tu (antru variantu) auksciau aprasiai ta pati ka ir Rolandas tik pridejai 115kg. svorio apribojima. As gal but vis del to daugiau buciau linkes pritarti Rolando variantui, kur daugiau atsakomybes ir maziau apribojimu. Nes gal gali kas pasakyti kodel 115kg. arba tu Kestuti kodel 150kg o ne 155kg ar kitoks svoris? Is pradziu aklai ziurejom i rytus, dabar i vakarus ir malames kaip tas sh.... eketej, be savo nuomones kur vejas nesha. Gal kada reik savo galva ka nors padaryti? O, jei galvoj vejai, tai nei chirurgas, nei joks svorio ar greicio apribojimas nepades. | ||
Į viršų | | ||
AR |
| ||
www.ROTORKLUBAS.lt Užsiregistravęs dalyvis #6 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16Vieta: Kaunas Pranešimų: 3568 | Mano nuomone tokia: 1 Labai gerai kad CAA (konkreciai Kestuciui) kyla tokios iniciatyvos 2. Tokie pokyciai (nauja nekontroliuojama/neregistruojama kategorija) butinai reikalingi. 3. Realiai tenkina tik pilnas "paketas" - t.y. jokio registravimo, jokios licencijos, jokiu tinkamumu. Del svoriu ir ikrovimu galima padiskutuoti (tai antraeilis klausimas) Taciau tokios klases OL visa atsakomybe turi prisiimti jo pilotas. T.y. jis privalo ismanyti visus reikalavimus jo vykdomam skrydziui. Ir bus baudziamas uz bet kuri prasizengima, taciau jei jis nenusizengia - jo niekas niekada ir niekaip nekontroliuoja. 4. Visi kiti siulomi variantai (su licencijavimu, registravimu federacijoje ir pan) yra is esmes negerinantys dabartines situacijos ir todel NEPRIIMTINI. aciu kad isklausete | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį >> | |
Powered by e107 Forum System