Mano Sparnai: Diskusijos / ANBO / ANBO atstatymo klausimai. Nuo 23 psl ANBO II statyba


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: ANBO
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
ANBO atstatymo klausimai. Nuo 23 psl ANBO II statyba
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
Št Kov 29 2008, 12:56
Puslapio įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Št Vas 16 2008, 01:23
Vieta: Raseiniai. Lietuva
Pranešimų: 1797
Kagi palikit mano Breezą ramybėj ir persikelkite čia su Anbo.

Valdui, apie Anbo-1 ant greičio neradau savo archyvėlyje nieko.Internete irgi nieko neatradau ant greičio, tai įdedu Anbo-2 aprašą:



ANBO 2

Vykusiai išbandęs savo lėktuvėlį ,,Anbo-1 ", konstruktorius A. Gustaitis tais pačiais 1925 metais važiuoja į Paryžiaus aukštąją aeronautikos mokyklą turimų žinių pagilinti ir naujų pasisemti. Būdamas mokykloje, sugalvoja ir studijuoja antrąjį savo lėktuvą. Šį kartą užsibrėžia jau sunkesnį uždavinį — projektuoja lengvą ekonomišką dvivietį, skiriamą lakūnų mokymui ir lavinimui.
Dar būdamas Paryžiuje, siunčia pamatinius savo lėktuvo brėžinius aviacijos viršininkui ir prašo jo sutikimo statyti suprojektuotą mokomąjį lėktuvą aviacijos parko dirbtuvėse.
1927 metais,. grįžęs į Kauną atostogų, A. Gustaitis vadovauja lėktuvo statybai ir tų pačių metų rudenį ją baigia.
Pirmojo bandymo diena buvo apsiniaukusi, dangus aptrauktas žemais debesimis.
Konstruktorius drąsiai pakyla oran ir, kiek paskraidęs, nutupia. Galutinai išbandytas lėktuvas pavadinamas „Anbo-2" vardu.
Po to konstruktorius išvyksta Paryžiun, nes mokslas jau buvo prasidėjęs.

,,Anbo-2" — dvivietis monoplanas parasolis su pusiau storo profilio sparnais, kurie prie liemens pritvirtinti ožiu iš šešių spyrių ir dviem poromis profiliuotų plieno vamzdžių spyrių, prijungiamų prie liemens apačios. Sparno griaučiai pagaminti iš medžio ir dengti drobe.
Nekompensuoti eleronai įtaisyti sparne.
Sparno apačioje esančios durelės leidžia kontroliuoti plokštumos vidų.
Jos gana erdvios, kad būtų galima laisvai skristi, užsidėjus parašiutą,.
Priešakinė lakūno vieta po sparnu, kad patogiau būtų įlipti į ją ir išlipti, dešiniajame liemens šone Įtaisytos durelės.
Didoki skydeliai saugo lakūnus nuo vėjo.
Viršutinė liemens sienelė — iškilios formos. Stabilizuojanti ir kilinė plokštumos pagamintos iš duraliuminio ir dengtos audeklu.
Stabilizatorius pritvirtintas prie liemens apačios keturiais spyriais, o kilis dviem trosais — stygomis prie stabilizatoriaus.
Nei aukštumos, nei posūkio vairai nekompensuoti.
Lėktuve ,,Anbo-2" pastatytas žvaigždinis oru aušinamas 60 AJ „Valter" variklis, betarpiškai sukąs dvimentį medinį 2,06 metro skersmens propelerį.
Jis su savo rėmais pritvirtintas prie liemens keturiais kaiščiais;
skardinė uždanga apsaugo visą liemenį, ypač benzino ir alyvos bakus nuo ugnies.
Lėktuvo bakuose telpa degalų ir tepalų 7 skridimo valandoms.
Važiuoklė skiriasi nuo „Anbo-1 " važiuoklės tuo, kad amortizatoriai yra užpakaliniuose spyriuose ir ašis turi mažą aptakų gaubtą.
Aviacijos viršininkas, tikrindamas, ar „Anbo-2" tinka lakūnams mokyti, buvo paskyręs komisiją jam išbandyti.
Pasirodė, kad didžiausias jo greitis yra 155 km per valandą, o mažiausias
— tik 60 km per valandą.
1000 metrų aukštį jis pasiekia per 8 min., o jo aukščio lubos
— 3500 metrų.
Atsižvelgiant į bendrą 610 kg svorį ir daugiau kaip 10kg krūvį arklio jėgai bei įkrovimą 33 kg/m", gautus rezultatus reikia laikyti labai gerais.
Be to, šio lėktuvėlio stiprumo atsarga leido daryti normalaus pilotažo akrobatikos numerius.
Didelis lėktuvo pastovumas: „atleisdavo" net ir žymias mokinių klaidas.
Vairai jautrūs ir gerai veikia, net skrendant mažu greičiu, kas palengvina tūpimą.
Skraidžiusieji šiuo lėktuvu pilotai gerai apie jj atsiliepė, o praktika įrodė, kad jis visiškai tinka lakūnams apmokyti.
Grjžęs iš Paryžiaus su aeronautikos inžinieriaus diplomu, A. Gustaitis tęsė savo mėgiamą darbą.
Jau iš pirmųjų dviejų A. Gustaičio lėktuvų galima suprasti jo kūrybos kryptį.
Jis, statydamas savo lėktuvus, nesivaikė ryškių, galima sakyli, rekordiškai gerų savybių, bet jie buvo visų lakūnų mėgiami.
Žengdamas savo kūryboje palaipsniui aukštyn, jis suprojektuoja savo trečią pereinamo tipo dvivietį lėktuvą, šis lėktuvas buvo skiriamas tolimesniam lakūnų bei žvalgų lavinimui.

Aviacijos inžinierius A.Gavelis





[ Redaguota Kt Sau 16 2014, 09:37 ]
Į viršų
bence
Št Kov 29 2008, 08:25
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1539
nerijau, yra tos skaitalas "Plieno sparnai".vienas numeris per metus ,bet jis man atstoja 1000 aviacijos pasauliu.ten yra labai issami info su visom fotkem ir tiksliais eskizais.nusipirkti net ir senesnius leidinius galima aviacijos muziejujek kaina vieno nr 10 lt.del dejimo tos pacios info i interneta su muziejininkais susitarta.
Į viršų
Tinklalapis
Nerijus Korbutas
Št Kov 29 2008, 10:11
Puslapio įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Št Vas 16 2008, 01:23
Vieta: Raseiniai. Lietuva
Pranešimų: 1797
Tiksliai, turiu keletą numerių kažkur užkišęs.Reiks pažiūrėt
Į viršų
gintas
Št Kov 29 2008, 07:57
Užsiregistravęs dalyvis #10
Prisijungta: An Vas 19 2008, 07:23
Pranešimų: 489
Kažin ar egzistuoja kurio nors modelio nors kokie originalus brėžiniai.
Į viršų
Nerijus Korbutas
Št Kov 29 2008, 08:04
Puslapio įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Št Vas 16 2008, 01:23
Vieta: Raseiniai. Lietuva
Pranešimų: 1797
Kažkur, kažką, kažkada girdėjau viena ausim, kad egzistuoja kažikoks tai Anbo klubas.Kas ką žinot?
Ten lyg renkasi Anbo mylėtojai-entuziazistai.
Į viršų
Rolandas
Št Kov 29 2008, 08:52
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5572
Klubas jau mires( o gal klystu?)
. Nieko bendro konkreciai su Gustaicio konstrukcijom jie niekada neturejo. Tai tiesiog buvo Kauno aviakonstruktoriu klubas.
Į viršų
gintas
Št Kov 29 2008, 10:57
Užsiregistravęs dalyvis #10
Prisijungta: An Vas 19 2008, 07:23
Pranešimų: 489
Pasirauses lentynose radau 5-ta PLIENO SPARNU numeri ir radau APIE ANBO-2 šiek tiek žiniu.Manau kad aviacijos muziejuj rasiu nemažai informacijos. Nuotraukas iš žurnalo idėsiu veliau.
Į viršų
Andrius
Št Kov 29 2008, 11:15
Užsiregistravęs dalyvis #26
Prisijungta: Sk Vas 24 2008, 08:59
Pranešimų: 471
Šiaip tai muziejininkai truputėli skriagos,turi žiauriai gerą biblioteką,bet prasibrauti į ją yra sunku.O jeigu reiktu kokios informacijos tai butu problematiška susižvejoti.
Į viršų
bence
Sk Kov 30 2008, 10:33
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1539
nei jie skriagos nei ka, eini i ta biblioteka, užsiregistruoji ir lankaisi.zinoma jie labai saugosi, nes toj bibliotekoj yra tikrai vertingos info, o kenkeju tikrai daug.normaliai bendraujant is muziejaus galima gauti visa info.
Į viršų
Tinklalapis
Juozas
Sk Kov 30 2008, 02:01
Užsiregistravęs dalyvis #22
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32
Pranešimų: 998

gintas rašė ...

Kažin ar egzistuoja kurio nors modelio nors kokie originalus brėžiniai.

Yra "Plieno sparnuose" ANBO-I, ANBO-II, ANBO-III, ANBO-V brėžiniai, ir ANBO-IV originalių brėžinių fragmentai. Problema yra ta, kad tai buvo kariniai lėktuvai, todėl apie juos infoemacija buvo slapta, o prasidėjus sovietinei okupacijai bėžiniai buvo sunaikinti. Liko tik tie, kuriuos pavyko išslapstyti. Dėl kurio nors ANBO atkartojimo. Galima daryti sumažintą kopiją. Pavyzdžiui ANBO-III galiuma būtų padaryti apie 7m sparnų ir apie 5m liemens ilgio, vienvietį, nenaudojant antros kabinos.
Čia tik šiaip, pasvarstymai...
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0676sek,0.0077iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:4,038kb