Mano Sparnai: Diskusijos / ANBO / ANBO atstatymo klausimai. Nuo 23 psl ANBO II statyba


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: ANBO
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
ANBO atstatymo klausimai. Nuo 23 psl ANBO II statyba
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Rolandas
Sk Kov 30 2008, 03:24
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4422
Beveik visi originalus breziniai yra ANBO-41. Gustaitis okupavus sovietams Lietuva, brezinius isveze pas gimines i kaima. Dalis breziniu buvo sunaudota prakurams...
Brezinia i muzieju pateko palygint neseniai-gal pries 20 metu.
Kitu Gustaicio lektuvu breziniu nera.
Į viršų
Rolandas
Sk Kov 30 2008, 03:27
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4422
Kitu Gustaicio lektuvu breziniai- tik apytikriai eskizai, muziejininkai galetu patikslint.
Islikes naturoje ANBO-1 geriau ir uz brezinius!
Į viršų
Nerijus Korbutas
Sk Kov 30 2008, 06:09
Puslapio įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Št Vas 16 2008, 01:23
Vieta: Raseiniai. Lietuva
Pranešimų: 1799
Radau Sparnuose ir apie vienintelę išlikusią Gustaičio konstrukciją ANBO-1




1924 metais lėktuvus pradeda konstruoti ir karo aviacijos lakūnas Antanas Gustaitis.
Pamėgęs ne tik skraidymus, bet ir jų teoriją, jis ruošiasi konstruktoriaus darbui, atidžiai sekdamas naujai pasirodančias konstrukcijas bei aerodinaminius bandymus kitose šalyse.
Pagaliau jis bando jėgas, konstruodamas savo lėšomis vienvietį sportini lėktuvą su 30 AJ varikliu „An-zani". Eskadrilės bei aviacijos parko darbininkų padedamas, konstruktorius pabaigia savo lėktuvėlį 1925 metų vasarą.
Dar prieš pirmuosius skridimus dauguma aviacijos karininkų tikėjosi, kad bandymo rezultatai bus geri.
Paties konstruktoriaus valdomas lėktuvėlis gana greitai pakilo i orą ir visus susirinkusius aerodrome nustebino staigiais posūkiais.
Nutūpė labai gražiai, visai mažai teriedėdamas žeme.
Tą patį vakarą buvo suruoštos šio aeroplanėlio krikštynos, per kurias visi aviatoriai širdingai palinkėjo jaunam konstruktoriui sėkmės pradėtame darbe.
Atsakydamas į linkėjimus, A. Gustaitis savo kūrybos pirmajam vaisiui davė „Anbo-1" vardą.


„Anbo-1" — tai mažytis monoplanas su pritvirtintais prie fiuzeliažo apačios sparnais, kiek panašus Į „Avia" ir „Parnoli" lėktuvus.
Šio lėktuvėlio 11,4 kvadratinių metrų nešanti plokštuma sudaryta iš dviejų pusiau storo profilio sparnų.
Sparno plotis siekia iki 1,3 metro, o visos nesančios plokštumos prailgėjimas —8,8.
Gana storas viduryje sparno profilis į sparno galą plonėja, jo storis sumažėja pusiau.
Nekompensuoti 2,2 metro ilgio ir apie 0,35 metro pločio eleronai pritaisyti kiek pasvirai sparno atakos briaunos atžvilgiu.
Kiekvienas sparnas, pritvirtintas prie fiuzeliažo, paremtas V formos spyriu iš plieno vamzdžių.
Nuimti sparną labai lengva, reikia ištraukti tik tris kaiščius.
Sparno griaučiai pagaminti iš medžio ir aptraukti audeklu. Lonžeronai sujungti nerviūromis ir sutvirtinti stygomis. Prie pagalbinių lonžeronų prijungti klijuote dengti eleronai.
Liemuo visur keturkampio skerspiūvio, pagamintas iš plieninių suvirintų vamzdžių.
Užpakalinė jo dalis sutvirtinta atatampomis-stygomis.
Priekinė — suvirintais plieniniais vamzdžiais, sudarančiais trikampes fermas.
Lakūno sėdynė (rengta patogiai; priešakyje pastatytas išgaubtas skydelis nuo vėjo, o užpakalyje — profiliuota atrama galvai.
Už lakūno sėdynės įtaisytas sandėliukas įrankiams ir bagažui su durelėmis.
Visas liemuo dengtas drobe, tik priešakinė dalis — aliuminio skarda.
2,4 m ilgio ir 0,8 m pločio stabilizuojančią plokštumą sudaro pats stabilizatorius ir nekompensuotas aukštumos vairas.
Kilinę plokštumą sudaro kilis ir nekompensuotas posūkio vairas.
Žvaigždės formos trijų cilindrų oru auginamas variklis „Anzanl" išvysto 30 AJ galingumą.
Jis suka medinį dviejų menčių traukiantį propelerį, kurio skersmuo 1,9 m ir žingsnis 1,48 m.
Benzino ir alyvos bakai išdėstyti priešais lakūną.
Be pagrindinio tumblerio liemenyje dar išvestas ir antrasis prie sparno — jis leidžia pačiam lakūnui lengvai paleisti variklį.
„Anbo-1" važiuoklę sudaro 1,25 m ilgio ašis su 0,65 m skersmens ratais.
Važiuoklės spyriai tiesiogiai prijungti prie ašies, todėl pagalbinė ašis nereikalinga.
Priekinių spyrių viduje įtaisyti amortizatoriai.
Nors „Anbo-1" konstrukcija ir nėra labai originali, rezultatai, gauti jį bandant, sudomino ne tik mūsų, bet ir kai kurių kitų šalių lakūnus.
Ir tikrai, šio lėktuvėlio skridimo savybės greitis, pastovumas ir pavaldumas — daro jį tinkamu lakūnams lavintis, aukštajam pilotažui atlikti.
Nors jo didžiausias greitis — 143 km/val, tūpimo greitis yra visai mažas ir nusileidęs jis prariedėdavo vos 40 metrų. Kildamas žeme prabėgdavo taip pat apie 40 metrų.
Šios savybės rodo, kad lėktuvą buvo galima naudoti turizmui ir ryšiams.
1925 m. bandant šį lėktuvą, jam nebuvo lygaus Kaune.
Jo aukščio lubos viršijo 4000 metrų, į 3000 metrų aukšti jis pakildavo per 25 minutes, svoris arklio jėgai buvo 10 kilogramų, o įkrovimas i kvadratini metrą — apie 30 kg.
Lėktuvas buvo pigus, lengvas, paprastai pastatomas.
Pats konstruktorius daug juo skraidė ir darė įvairias aukštojo pilotažo figūras.
Buvo nuskridęs į Rygą. Daugeliui to meto lakūnų teko juo skraidyti ir įsitikinti, kad jo konstrukcija buvo vykusi.






[ Redaguota Pr Kov 31 2008, 03:19 ]
Į viršų
Juozas
Sk Kov 30 2008, 06:34
Užsiregistravęs dalyvis #22
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32
Pranešimų: 913
Originalūs brėžiniai yra ANBO-IV liemens ir važiuoklės. Sparnas ANBO-41.
Išspausdinti "Plieno sparnuose" ANBO-I brėžiniai ko gero muziejininkų nubraižyti pagal lėktuvą. Čia jau jie galėtų pasakyti.
Nežinau kokie buvo kiti ANBO, bet pirmas sužavėjo paprastumu ir racionalumu. Nieko nereikalingo. Gyvas pavyzdys kokiais principais reikėtų vadovautis konstruojant lengvą vienvietį lėktuvą (ne kopijuoti esamą konstrukciją). Kiekvienam besiruošiančiam projektuoti lėktuvą vertėtų užsukti į aviacijos muziejų ir apžiūrėti minėtą lėktuvą, naudojantis proga kad jis dar nesugrįžo į Karo muziejų ir nepakabintas palubėje. Tada jį apžiūrėti bus jau labai sudėtinga.
Į viršų
Juozas
Sk Kov 30 2008, 06:39
Užsiregistravęs dalyvis #22
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32
Pranešimų: 913

Andrius rašė ...

Šiaip tai muziejininkai truputėli skriagos,turi žiauriai gerą biblioteką,bet prasibrauti į ją yra sunku.O jeigu reiktu kokios informacijos tai butu problematiška susižvejoti.

Muziejininkai turėjo skaudžią pamoką, kai buvo apgadinta iš jų pasiskolinta vertinga medžiaga. Paprasčiausiai jie pasidarė atsargūs.
Į viršų
Juozas
Sk Kov 30 2008, 06:47
Užsiregistravęs dalyvis #22
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32
Pranešimų: 913
Nerijau, ANBO-I reikia ieškoti ne "Sparnuose" o "Plieno sparnuose" aštuntame numeryje. Ten yra gana neblogi brėžiniai, nemažai nuotraukų.
Be to tame pačiame leidinyje yra ANBO-V brėžiniai ir aprašymas.
Į viršų
Nerijus Korbutas
Sk Kov 30 2008, 07:00
Puslapio įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Št Vas 16 2008, 01:23
Vieta: Raseiniai. Lietuva
Pranešimų: 1799
Juozas rašė ...

Nerijau, ANBO-I reikia ieškoti ne "Sparnuose" o "Plieno sparnuose" aštuntame numeryje. Ten yra gana neblogi brėžiniai, nemažai nuotraukų.
Be to tame pačiame leidinyje yra ANBO-V brėžiniai ir aprašymas.


Žinau Juozai, tiesiog atsitiktinai šiandien visai kitais reikalais vartydamas Sparnus radau, tai ir įdėjau.
Į viršų
Juozas
Sk Kov 30 2008, 07:39
Užsiregistravęs dalyvis #22
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32
Pranešimų: 913
Aišku, vis šiokia tokia informacija. O kadangi aš turėjau geresnį šaltinį, tai ir nurodžiau.
Apie ANBO-I truputį išmanau, nes teko dalyvauti jį pervežant iš Karo muziejaus į Aviacijos muzijų. Nepraleidau progos jį gerai apžiūrėti.
Į viršų
gintas
Sk Kov 30 2008, 09:47
Užsiregistravęs dalyvis #10
Prisijungta: An Vas 19 2008, 07:23
Pranešimų: 433
Reiketu kuo daugiau informacijos apie ANBO-2. Tai jis man labiausiai rupi.
Į viršų
bence
Sk Kov 30 2008, 10:41
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1284
gintai, pabandyk su Gyciu Ramoska pasneket is muziejaus, tikrai pades siu klausimu
Į viršų
Tinklalapis
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.1355sek,0.0357iš to užklausomsDB užklausos:29. Naudojama atmintis:4,049kb