Mano Sparnai: Diskusijos / Kita technika, įranga / Šnaps-kompasas


Diskusijos

Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Valdas-Fox
Št Geg 14 2016, 11:20
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 377
sveiki,

gal žinote kaip galima "namudinėm" sąlygom "pareguliuot" spiritinį kompasą. Dabartinis nuokrypis netoli 90 siekia. Esant N rodo E.
Į viršų
bence
Št Geg 14 2016, 11:34
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1442
yra du budai: 1.ikalt tiek shnaps, kad laipsniai rodytu teisingai.2. Paskaityt kompaso manuala kaip reguliuoti
Į viršų
Tinklalapis
Valdas-Fox
Št Geg 14 2016, 11:37
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 377
Neturiu manualo. Gal bent turi ką nors panašaus?
Į viršų
Rolandas
Št Geg 14 2016, 11:39
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5022
Jei komposas dar gyvas, tai orlėkį statai tiksliai šiaurine kryptimi ir magnetėliu šiaurė-pietūs kompose nustatai šiaurę.
Atsukęs į pietus gautą paklaidą dalini per pusę. Pvz. rodo 200. Paklaida 20. Statai 190.
Tas pat su rytų vakarų magnetu.
Reguliavimo atsuktuvas nemagnetinis.
Dar kartą suki ratu ir kas 45 laipsnius pažymi pakaidą, pieši deviacijos grafiką. Procedūra vadinasi deviacijos nurašymu. Tiksliam nurašymui daromos deviacijos aikštelės. Viso darbo metu turi dirbti variklis ir būti sujungti elektriniai prietaisai.
Deja mūsų laikais komposą baigia pamiršti, deviacija nurašoma formaliai.

Jei paklaidos ypač didelės, gali būti kaltas šalia komposo esantis masyvus gelžgalys ar įsimagnetinęs rėmas. Ieškai geros vietos komposui.

Rėmą galima išmagnetinti televizoriaus išmagnetinimo kilpa-turi teliko remonto meistrai.
Į viršų
Valdas-Fox
Sk Geg 15 2016, 11:51
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 377
Rolandai, dėkui už atsakymą.
Reiks pasiorganizuot atsuktuvą ir pabandyt. Gal žinai kaip lengvai atskirti kuris magnetėlis yra N-S o kuris W-E? Turbūt bandymo ir klaidos būdu, nors jie turbūt vienas kitą irgi įtakoja.
Kompasas ant panelės viršaus. Panelė pilna visokių prietaisų, nors žinoma masyviausias arti esantis gelžgalys yra pats lėktuvas..
Išmangnetininimo kilpą vargu ar pavyks gauti, nes įtariu kad šiuolaikiniai telikų meistrai labiau po operacinių sistemų užkaborius knaisiojasi, nei magneitizmą "šamanina"
Į viršų
Rolandas
Pr Geg 16 2016, 12:18
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5022
Pasiimi kompasą ir nešioji po kabiną. Jei numatomoje jo tvirtinimo vietoje kompasas bando per daug suktis, ieškai kitos vietos arba aiškiniesi į ką konkrečiai reaguoja-gal į varžtą, kronšteiną.

Ant reguliuojamų magnetėlių turi būti užrašyta reikšmės.
Į viršų
Algis
An Geg 17 2016, 07:34
algis
Užsiregistravęs dalyvis #12
Prisijungta: An Vas 19 2008, 10:25
Vieta: Elektrėnai
Pranešimų: 1943

Valdas-Fox rašė ...

Kompasas ant panelės viršaus. Panelė pilna visokių prietaisų,..

Gal po kompasu iš karto aukštimatis? Tas tai labai įtakoja. Iš kitos pusės normalūs vyrai ant panelės patys lipa, o ne kažkokius kompasus krauna
Į viršų
Tinklalapis
Valdas-Fox
Tr Geg 18 2016, 12:10
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 377
Po kompasu iš karto yra "turn and slip indicator". O jis turi elektrinį varikliuką... Nieko gero...
Į viršų
Valdas-Fox
An Bir 07 2016, 12:06
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 377
Rolandai, nežinau ar tau ir kitiems įdomu, bet pamėginsiu pasidalinti savo patirtimi reguliuojant kompasą
Kaip tu ir rašei, reguliavimą pradėjau išstatęs orlaivį į N. Kompasas rodė E. Užvedęs variklį ir sujungęs elektroniką pradėjau sukti N-S varžtuką labai greit nustačiau, kad jis tegali +-30 laipsnių. Tuo tarpu EW varžtuko pagalba labai lengvai sugebėjau nustatti kompasą į N. Tuo mano "reguliavimas" ir baigėsi, nes teturėdamas vieną laisvės laipsnį reguliuot, nebeuturėjau galimybės pagerinti tikslumo kitomis kryptimis. Na, bet didžiausias nuokrypis dabar tesiekia 30 laispnių
Kiek vėliau, pamastes, supratau keletą dalykų. Visų pirma kadangi EW varžtas "stipresnis" klaida buvo pradėti nuo N krypties. išstatčius E-W kryptis, dar liktų galimybė su silpnesniu NS varžtu pagerinti tikslumą šiaurės-pietų kryptimis.
Paskui dar pastebėjau, kad mano orlėkyje variklio užvedimas praktiškai nedaro įtakos kompasui, o va štai avionikos įjungimas, kompasą paverčia ventiliatoriumi. Todėl visus reguliavimo ir lentelės sudarymo darbus manau galima atlikti neužvedinėjant variklio, nes kažkaip "skauda" keliolika kartų užvesti keliom minutėm variklį ir vėl jį sustabdyt. Juk kiekvienas startas reiškia ir padidintą variklio dilimą.
Tai tiek mano patirties, gal kam bus įdomu..
Į viršų
Rolandas
An Bir 07 2016, 02:14
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5022
Reikia ieškoti kitos vietos kompasui, toliau nuo avionikos.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.1609sek,0.0110iš to užklausomsDB užklausos:28. Naudojama atmintis:3,873kb