Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
VFR Chart 2017,03 |
Eiti į puslapį << >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
TomasB |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #48 Prisijungta: An Kov 04 2008, 12:03Pranešimų: 28 | Turim oficialų RRT raštą, 122,35 | ||
Į viršų | | ||
PovilasK |
| ||
Povilas Užsiregistravęs dalyvis #549 Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53Vieta: Vilnius Pranešimų: 745 | Rolandas rašė ... Tad kuriems velniams prireikė naujų radijo stočių? Vien dėl valdininkų nekompetencijos ir noro bet kokia kaina pataikauti Briuseliui??? Suprantama, tokios šalys kaip Vokietija ar Prancūzija susiduria su dažnių trūkumu, bet kuriems galams mums matuotis svetimas kurpes? Čia naujas aviacinio dažnio skirstymo standartas / bendras susitarimas. Visus pakeitimus teikė, teikia ir teiks ICAO Europe padalinys (jie Paryžiuje, ne Briuselyje) 1947 - buvo 200 khz pločio kanalai. 1958 - 100 kHz 1964 - 50 kHz 1972 - 25 kHz 1995 pasiūlė 8.33 kHz, 2002 padarė virš FL245, 2008 - virš FL195, 2013 - visiems naujiems lėktuvams, 2018 visiems. 8.33 kanalais 25 kHz kanalų perdengti neįmanoma: nustojus naudoti 25 kHz, 8.33 neveiks. 2018 turės keistis visų aerodromų dažniai (nebent bus dar kartą atidėtas, galimybė lyg ir yra). 25 kHz naudojami žemėlapyje dešiniau, tačiau ir jiems - norint skraidyti kairiau - reikės įsigyti 8.33 stoteles | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5566 | Įdomi situacija-kalbėjau su LAK prezidentu, RRT direktoriaus pavaduotoju-niekas nežino šios problemos. Naraškevičius iš RRT murkia kad stotis būtina bus keist nuo kitų metų, tačiau nieko protingo nepasako. Tad būtina bent jau išbandyti visas galimybes, prieš pasiduodant. Galimas dalykas kad čia lobistų veikimas, kaip kažkada keičiant vandens skaitiklius. Galų gale turim europarlamentarus. Gal jie galėtų padirbėt šiuo klausimu? [ Redaguota Tr Geg 24 2017, 09:56 ] | ||
Į viršų | | ||
AR |
| ||
www.ROTORKLUBAS.lt Užsiregistravęs dalyvis #6 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16Vieta: Kaunas Pranešimų: 3568 | Cia tas tradicinis atvejis kai sprendziant komercines aviacijos globalias problemas bendroji aviacija uzveciama beprasmiais dalykais. Na neismoko (ir turbut neismoks niekada) biurokratai atskirti organo nuo pirsto. O siuo atveju- dar komplikuociau is tech puses. Neimanoma naudoti skirtingu kanalo plociu netrukdant rysiui. | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5566 | AR rašė ... Cia tas tradicinis atvejis kai sprendziant komercines aviacijos globalias problemas bendroji aviacija uzveciama beprasmiais dalykais. Na neismoko (ir turbut neismoks niekada) biurokratai atskirti organo nuo pirsto. O siuo atveju- dar komplikuociau is tech puses. Neimanoma naudoti skirtingu kanalo plociu netrukdant rysiui. Gal būt. Kadangi visa mūsų aviacija nesunkiai telpa į 1 Mhz su 0,025 tinkleliu, kitus 17 Mhz galim ramiai atiduoti. Tačiau jau ir dabar aukštai skrendantys virš Lietuvos naudoja 0,00833 tinklelį ir nėra problemų. Tuo labiau kad jiems reikia tik kokių 3 dažnių. Tai sudaro menką dalį procento nuo visų galimų. [ Redaguota Tr Geg 24 2017, 11:30 ] | ||
Į viršų | | ||
Szansas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #706 Prisijungta: An Grd 14 2010, 07:32Pranešimų: 212 | Rekomenduoju Fly is Fun GPS programėlę įsiinstaliuot į planšetinį kompiuterį ar telefoną. Programoje aviacinis GPS, zonos, skrydžių knygelė (automatiškai pradeda skaičiuoti skrydžio laiką viršijus 50km/h), yra vertikalus žemėlapis, reljefinis žemėlapis, skaičiuoklės, galima nemokamai parsisiųsti kitų šalių žemėlapius, meniu taip pat lietuvių kalba. Nemokamai žemėlapiai atsinaujina. Demo versija mėnesiui nemokama, paskui vienkartinis mokęstis visam laikui apie 16 eur. Programoje yra taip pat aerodromų dažniai, sutikrinau, tai beveik visi atitinka, išskyrus Sasnavą, Uteną, Šeduvą, Šiaulių Info ir gal Telšiai su Panevėžiu. | ||
Į viršų | | ||
Valdas-Fox |
| ||
ValdasFox Užsiregistravęs dalyvis #636 Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23Pranešimų: 387 | AR rašė ... O siuo atveju- dar komplikuociau is tech puses. Neimanoma naudoti skirtingu kanalo plociu netrukdant rysiui. Taip nėra. Yra keli "įrodinėjimo" būdai. Visų pirma būtų gerai nepainioti sąvokų "kanalo plotis" ir "kanalo rastras" arba "žingsnis". Kanalo rastras yra atstumas tarp kanalų centinių dažnių, kuris šiuo metu yra keičiamas iš 25 kHz į 8,33 kHz. Tačiau šis atsumas nereiškia kad balsui perduoti jis ir yra visiškai užimmamas. Kiek radau įvarių šaltinių, aviacijoj naudojama A3E moduliacija su maksimaliu 8 kHz kanalo pločiu. Taigi, 25 kHz stotis siųsdama niekaip netrukdys šalia esantiems 8,33 rastro kanalams, tik negalės su jais komunikuoti. Kas beje ir taikoma praktikoje: cetrinėje Europoje jau dabar viršutinėjėje oro erdvėje, o taip pat ir prieeigos dažniams yra kuo pukiausiai naudojamas naujas 8,33 kHz rastras, tuo tarpu kai apatinėje oro erdvėje vis dar naudojamas 25 kHz rastras (iki 31.12.2017). Jeigu manyti kad radijo bangos nesustoja ties oro erdvių riba, tai tokiu atveju bet koks savaitgalinis Hansas nuspaudęs siuntimo mygtuką iškart "užmuštų" keturis 8,33 kHz rastro kanalus, kuriais naudojasi išskirtinai "rimtoji" aviacija. Taigi, abiejų rastrų naudojimas vienu metu tikrai galimas ir šiuo metu taikomas praktikoje. Vienintelis trūkumas - tarpsusavio komunikacijos nebuvimas, bet jos ir nereikia. Trukdymų vienas kitiem nėra ir negali būti, kol naudojama technika nėra sugedusi. [ Redaguota Tr Geg 24 2017, 01:11 ] | ||
Į viršų | | ||
Valdas-Fox |
| ||
ValdasFox Užsiregistravęs dalyvis #636 Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23Pranešimų: 387 | PovilasK rašė ... 2018 turės keistis visų aerodromų dažniai (nebent bus dar kartą atidėtas, galimybė lyg ir yra). Elementari logikos klaida. 8,33 rastras sutampa su 25kHz rastru ir duoda galimybę įkišti dar du kanalus tarp dabar jau egzistuojančių 25kHz kanalų. Tokios galimybės atsiradimas niekaip nereiškia, kad privaloma pakeisti dabartinius AD dažnius. Juk dabar jie niekam netrukdo? Vokietijoje/Čekijoj dažnas atvejis kai garantuotai viens kitam trukdo du aerodormai, o kartais įsijungia ir trečias. Kad išpręst tą problemą reikia naujų kanalų. Bet Lietivoje juk naujų kanalų nereikia, visi AD išsitenka senamae rastre ir net kaimynams netrukdo.... | ||
Į viršų | | ||
PovilasK |
| ||
Povilas Užsiregistravęs dalyvis #549 Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53Vieta: Vilnius Pranešimų: 745 | Valdas-Fox rašė ... PovilasK rašė ... 2018 turės keistis visų aerodromų dažniai (nebent bus dar kartą atidėtas, galimybė lyg ir yra). Elementari logikos klaida. 8,33 rastras sutampa su 25kHz rastru ir duoda galimybę įkišti dar du kanalus tarp dabar jau egzistuojančių 25kHz kanalų. Tokios galimybės atsiradimas niekaip nereiškia, kad privaloma pakeisti dabartinius AD dažnius. Juk dabar jie niekam netrukdo? Vokietijoje/Čekijoj dažnas atvejis kai garantuotai viens kitam trukdo du aerodormai, o kartais įsijungia ir trečias. Kad išpręst tą problemą reikia naujų kanalų. Bet Lietivoje juk naujų kanalų nereikia, visi AD išsitenka senamae rastre ir net kaimynams netrukdo.... Fizikos su biurokratija nepainiokim... Panaikinus 25 kHz - 125,000 aerodromo dažnis keisis į 125,005, etc Aerodromai turės veikti 8.33 kanale (kitaip negaus tinkamumo), todėl su jais 25 kHz bendraut neturės galimybių... O sprendimas priimtas ne CAA ar RRT, o ICAO - prieš beveik 20 metų. Būdai spręsti problemą - kol kas du: 1) Panaikinti RMZ zonas apie aerodromus, leisti mokyti - tai leis naudotis 25 kHz (Airija taip planuoja iki 2024 gyvent. Motyvuoja tuo, kad pilotai nepasiruošę ir 8.33 įvedimas - sumažins saugą) 2) Prašyti ES/ICAO reikalavimų įsigaliojimo atidėdėjimo (CAA lyg ir bando kažką)... [ Redaguota Tr Geg 24 2017, 02:10 ] | ||
Į viršų | | ||
Valdas-Fox |
| ||
ValdasFox Užsiregistravęs dalyvis #636 Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23Pranešimų: 387 | PovilasK rašė ... Fizikos su biurokratija nepainiokim... Panaikinus 25 kHz - 125,000 aerodromo dažnis keisis į 125,005, etc Pažiūrėjus į tavo cituotą lentelę, antrą ir trečią eilutes, matosi, kad esant tam pačiam dažniui 132.0000 Mhz (stulpelis B Frequencies) sena radija (eilutė 25khHz) rodys "132.00", stulpelis "25 kHz radio displays"l, t.y. sena radija rodo dažnį nukirptą iki dviejų nulių po kableio. Pažiūrėjus į trečia lentelės eilutę, tampa aišku, kad 8,33 kHz radija esant tam pačiam dažniui 132.0000 rodys displėjuje "132.005" Bet skiriasi ne dažnis, skiriasi tik displėjaus parodymai !!!!!! Lengviausia yra įsivaizduoti taip: senos radijos rodo dažnius, realius, matuojamus MHz radijo dažnius. Naujos radijos skirtingai nuo senų rodo kanalo numerius. Paprastai, kituose radijo standartuose (LPD/PMR) kanalo numeriai yra tiesiog paprasti skaičiai, pvz PMR atveju nuo 1 iki 8. Vartotojas stotyje pasirinkdamas kanalo numerį, dažnio nei mato nei žino, nes iš esmės neįdomu. 8,33 kHz stočių atveju irgi yra rodomi kanalų numeriai, bet skaičiai parinkti kanalų numeriams reprezentuoti yra labai panašūs į greta esančius dažnius, tačiau tai vistiek tėra santykiniai kanalų numeriai, nieko nesakantys apie realų kanalui naudojamą centrinį dažnį megahercais. Su viena tavo teiginio dalim sutinku: pasaulinė aviacijos biurokratija padarė iš iš esmės tokio paprasto fizikinio dalyko kaip radijo dažnis maksimalią painiavą. Įdomu kodėl? [ Redaguota Tr Geg 24 2017, 03:03 ] | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį << >> | |
Powered by e107 Forum System