Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
Eksperimentinių orlaivių priežiūra |
Eiti į puslapį >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5571 | Valgykit į sveikatą... https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/5653ab505e6211e89f00961ca6c2310f KL sako, kad tai galioja tik tik tokiems eksperimentiniams kaip Jak 52 ir pan. Tačiau parašyta eksperimentiniams. Todėl bet kas bet kada galės pareikalauti tos nelaimingos licencijos. | ||
Į viršų | | ||
PovilasK |
| ||
Povilas Užsiregistravęs dalyvis #549 Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53Vieta: Vilnius Pranešimų: 748 | Labai aiškiai apibrėžta: 1) Šis tvarkos aprašas nustato eksperimentinių orlaivių....nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti reikalavimai, techninės priežiūros technikų / inžinierių (toliau – TI) licencijų išdavimo, papildymo, kvalifikacijų galiojimo pratęsimo, ribojimų panaikinimo ir užsienio šalyse išduotų TI licencijų pripažinimo tvarką. 2) 3.1. techninė priežiūra – orlaivio ar jo komponento kapitalinis remontas, remontas, keitimas arba gedimų taisymas, tikrinimas, išskyrus priešskrydinį tikrinimą; Kaip buvo anksčiau: 1) EASA orlaivių taisykles nustatė nacionalinės organizacijos pagal CAA reikalavimus 2) Eksperimentiniai orlaivia nebuvo aiškiai reglamentuojami Dabar: EASA "perėmė" nacionalines technikų licencijas ---> CAA - savo ruožtu - pritaikė senąsias taisykles "eksperimentiniams". Kad būtų ką veikt naujoje organizacijoje... Skausmingiausia čia - aviakonstruktoriams/MKO konstrukcijos orlaiviams, kadangi vietos taisyklėse jiems nėra. 50x CESSNA laikrodžių pakeitęs "mechanikas" bus daug rimtesnis "spesialistas", nei lėktuvus konstruojantis žmogus. Tiesiog skraidantiems su ULO - bus paprasčiau: "šitas pasirašo", "šitas remontuoja", stafkė XX EUR, už šitą - XXX EUR. [ Redaguota Kt Geg 24 2018, 11:33 ] | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Nekelkit panikos. Licencijavimo taisyklės nustato licencijų išdavimo tvarką, o ne techninės priežiūros tvarką. Jeigu TP taisyklėse bus įrašyta, kad darbus gali atlikti tiktai licencijuotas specialistas, tada reikės susirūpinti. Kol kas MKO prižiūri savininkas-gamintojas, o ULO - savininkas arba mokyklos paskirtas specialistas. Aišku, geriau, kad sudėtingus darbus (variklio, sistemų ir pan.) atliktų tos srities specialistas. Nebūtinai su licencija. Šitos taisyklės taikomos antonams, jakams, sertifikuotiems sklandytuvams, balionams ir pan. - visiems, kuriems reikia nacionalinių licencijų. Bet ne visiems eksperimentiniams. | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5571 | KL rašė ... Nekelkit panikos. Licencijavimo taisyklės nustato licencijų išdavimo tvarką, o ne techninės priežiūros tvarką. Jeigu TP taisyklėse bus įrašyta, kad darbus gali atlikti tiktai licencijuotas specialistas, tada reikės susirūpinti. Kol kas MKO prižiūri savininkas-gamintojas, o ULO - savininkas arba mokyklos paskirtas specialistas. Aišku, geriau, kad sudėtingus darbus (variklio, sistemų ir pan.) atliktų tos srities specialistas. Nebūtinai su licencija. Šitos taisyklės taikomos antonams, jakams, sertifikuotiems sklandytuvams, balionams ir pan. - visiems, kuriems reikia nacionalinių licencijų. Bet ne visiems eksperimentiniams. Tai taip ir reikėtų parašyti. Vienas įsakymą supranta vienaip, kitas kitaip. Dabar pakertat pačią savos konstrukcijos orlaivių esmę. Ir labai esminis klausimas-kas konkrečiai šį įsakymą ruošė? | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Rolandas rašė ... Tai taip ir reikėtų parašyti. Vienas įsakymą supranta vienaip, kitas kitaip. Dabar pakertat pačią savos konstrukcijos orlaivių esmę. Yra parašyta. Reikia skaityti. | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5571 | Paskaitėm. Šis tvarkos aprašas netaikomas asmenims, atliekantiems Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2016 m. spalio 31 d. įsakymo Nr. 4R-214 „Dėl eksperimentinių orlaivių registravimo, tinkamumo skraidyti ir jų pilotavimo“ 2 punkte nurodytų eksperimentinių orlaivių techninę priežiūrą Žiūrim nurodytą įsakymą: 2 punktas 2. Šio įsakymo 1 punkto reikalavimai netaikomi orlaiviams: 2.1. kuriais pilotas kyla nuo savo kojų (parasparniai, skraidyklės ir kt.); 2.2. kurie yra vienviečiai bei naudojami nekomerciniais tikslais ir jų: 2.2.1. konstrukcijos svoris yra ne didesnis kaip 120 kg; 2.2.2. degalų svoris yra ne didesnis kaip 15 kg; 2.2.3. tuščio orlaivio sparno įkrova yra ne didesnė kaip 10 kg/m2; arba 2.2.4. mažiausias stabilus skrydžio greitis yra ne didesnis kaip 45 km/val. Ponai, padarėte klaidą ruošdami įsakymą? Ar tai daroma sąmoningai? Juk realiai visi šie oro dviračiai dar negyvuoja. | ||
Į viršų | | ||
PovilasK |
| ||
Povilas Užsiregistravęs dalyvis #549 Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53Vieta: Vilnius Pranešimų: 748 | Pabandom iš naujo: [4R-214]: Dėl eksperimentinių orlaivių registravimo, tinkamumo skraidyti ir jų pilotavimo. 1. LR skristi gali: 1.1. Yra registruoti 1.2 Turi STSP, išduotą: 1.2.1 Eksperimentiniai ir balionai - specialų pagal 4R-13 1.2.2 MKO - specialų pagal 109 1.2.3 EASA - pagal 4R-88 2. Netaikoma: 120 kg 3. Federacijom suderint 120 kg registravimo tvarką 4. 120 kg registruoti federacijose. 5. Eksperimentinius MOKSLINIUS, ISTORINIUS, MKO, KARINIUS gali pilotuoti pagal 4R-93 (t.y. LAPL/PPL ir kitos licencijos) 6. Eksperimentinius ULO, MALŪNUS, LAISVŪNUS - gali pilotuoti pagal su federacijom suderintas taisykles. [ Redaguota Pn Geg 25 2018, 09:05 ] | ||
Į viršų | | ||
PovilasK |
| ||
Povilas Užsiregistravęs dalyvis #549 Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53Vieta: Vilnius Pranešimų: 748 | Ar galima teigti, kad "grandis" nustatanti, kas ir kokius darbus gali atlikti, yra (iš STSP taisyklių 4R-13): 6.1.3. CAA patvirtinta orlaivio techninės priežiūros programa; 6.1.4. techninės priežiūros vadovas (-ai); | ||
Į viršų | | ||
AR |
| ||
www.ROTORKLUBAS.lt Užsiregistravęs dalyvis #6 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16Vieta: Kaunas Pranešimų: 3568 | PovilasK rašė ... Ar galima teigti, kad "grandis" nustatanti, kas ir kokius darbus gali atlikti, yra (iš STSP taisyklių 4R-13): 6.1.3. CAA patvirtinta orlaivio techninės priežiūros programa; 6.1.4. techninės priežiūros vadovas (-ai); ko gero taip. Perskaiciau- atrodo, kad nieko naujo neatsirado (naujo-blogo). Nebent ka praleidau. o, bet, taciau- keista kodel i taisykles (nors ir licencijavimo bet vistiek) neirasyta kad licencijos nebutinos ULO ir MKO. Cia tipinis biurokratu elgesys- polinkis i perteklini reguliavima. [ Redaguota Pn Geg 25 2018, 07:59 ] | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Galiu tik pakartoti: šios taisyklės nustato reikalavimus specialistams, o ne techninei priežiūrai. Jeigu specialistai gali atlikti TP eksperimentiniams orlaiviams, tai nereiškia, kad tiktai jie gali (arba privalo) atlikti TP. Gali ir privalo - tai ne tas pats. Kas kokiems orlaiviams privalo - yra visai kitose taisyklėse. RK-3 priežiūrai reikės licencijos tik tuo atveju, jeigu Rolandas to pareikalaus. Kaip autorius. Tas pats su ULO, kur TP reguliuoja pati ULOPF pagal suderinta su CAA tvarką. Pagrindinis šių taisyklių tikslas - sertifikuoti sklandytuvai ir balionai, nes jiems galioja tik nacionalinės, o ne Part 66 licencijos. Dabar jaunimas galės papildyti aeroklubų specų gretas, nes situacija yra tragiška. Pačios taisyklės man irgi nepatinka, "tūpai" supaprastinti Part 66 reikalavimai be lankstumo ir specifikos įvertinimo. | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį >> | |
Powered by e107 Forum System