Mano Sparnai: Diskusijos / Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija / 600kg MTOW


Diskusijos

Eiti į puslapį   <<      
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
PovilasK
Kt Lap 07 2019, 11:04
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 739
Britų CAA pradėjo visuomenės konsultacijų etapą dėl 600 kg klasės orlaivių.

Kaip atsimenat:
- Po analogiško konsultavimosi buvo sukurta nereguliuojamų vienviečių klasė (iki 300 kg ULO, 370 savadarbiam) - atitinka mūsų 120 kg.
- Po analogiško konsultavimosi buvo sukurta pilotų medicinos deklaravimo sistema (vietoj aviacinės medicinos).

Daugiau informacijos:
https://consultations.caa.co.uk/ga/450-600kg-regulation/
cap1845_450-600kg_consultation_181020191.pdf
Į viršų
Tinklalapis
Reno
Pn Sau 28 2022, 03:37
Užsiregistravęs dalyvis #664
Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44
Pranešimų: 1401
Jei teisingai supratau, jau ir Italijoje ULO bus iki 600kg MTOW (amfibijos - iki 650 kg)
Į viršų
Rolandas
Tr Kov 15 2023, 10:39
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Gal pajudės ir pas mus.

Andrius Kupčinskas
1 val. ·
115 balsų po pateikimo pritarta Lietuvos aviacijos sąlygų gerinimui!
Gavus kreipimąsi iš Lietuvos sklandytojų ėmiausi inicijuoti reikalingus LR Aviacijos įstatymo pakeitimus, jog būtų palengvintos sąlygos ne tik aviacijos sportininkams, bet ir visiems aviacijos entuziastams Lietuvoje 🇱🇹. Pakvietus kolegas prisijungti prie įstatymo inicijavimo, jau vakar pateikėme įstatymo pakeitimą Seimui, kuriam vieningai buvo pritarta.
Pasiūlymo esmė - išplėsti eksperimentinių orlaivių kategoriją Lietuvoje 🛩
Eksperimentiniams orlaiviams yra taikomi mažesni projektavimo, gamybos, technikos, priežiūros reikalavimai. Dėl šios priežasties jie dažniau yra patrauklesni aviacijos entuziastams ir sportininkams. Lietuva šiuo metu nėra pasinaudojusi ES 🇪🇺 suteikiama galimybe išimčiai - praplėsti eksperimentinių orlaivių kategoriją, kuomet kitos Europos šalys tą jau yra padariusios.
Svarbiausi argumentai šiam sprendimui:
✈️ Daugumos naujų, saugių, eksperimentinių orlaivių gamykliniuose parametruose nustatyta, jog jie gali pakilti su iki 600 kg. svorio. Tuo tarpu pagal Lietuvos įstatymus, tokie orlaiviai norint būti įregistruoti kaip eksperimentiniai, turėtų kilti tik sverdami iki 475 kg. kas praktiškai apriboja aviatorių galimybę naudotis lėktuvais pilna apimtimi.
✈️ Lietuvos aviatoriams nebereikės važiuoti į Čekiją ar Slovakiją registruoti naujų, saugesnių orlaivių idant juos užregistruoti kaip eksperimentinius idant juos galėtų naudoti pagal gamyklinius parametrus.
✈️ Lietuvos Transporto Kompetencijų Agentūra surinks papildomai bent keliolika tūkstančių eurų nuo naujų eksperimentinių orlaivių registravimo ir priežiūros mokesčio, kurie iki dabar yra mokami kitų šalių aviacijos priežiūros institucijomis. Kadangi kolegos iš Latvijos ir Estijos dar nėra priėmę šio įstatymo, tikėtina, latviams ir estams bus daug patogiau registruoti orlaivius Lietuvoje, taip dar padidinant agentūros įnašus!
✈️ Bus palengvintas pilotų mokymas ir draudiminės situacijos. Kaip jau minėjau, dabar Lietuvoje registruoti eksperimentiniai orlaiviai sunkiai galėtų pakilti su mokiniu ir mokančiuoju pilotu ilgesniam skrydžiui. Sudėjus kurą, pilotų svorius ir kitus parametrus - lėktuvas jau per sunkus skraidyti Lietuvos oro erdvėje dėl esančio reguliavimo. Tuo tarpu draudimo įmonės suteikia orlaivių draudimą tik iki įstatymuose nustatytos eksperimentinių orlaivių svorio ribos, nors gamykliniai parametrai aiškiai patvirtina daug platesnes orlaivių galimybes.
✈️ Lietuva pasižyminti puikiai išsivysčiusiu mėgėjiškos ir sportinės aviacijos sektoriumi dar labiau pažengtų priekin bendrame Europos aviacijos sektoriaus konkurencijos kontekste.
Dabar projekto lauks svarstymas Ekonomikos komitete, kuriame, tikiu, kolegos pritars šiame aviacijos sektoriui reikalingam įstatymui!
Į viršų
KL
Tr Kov 15 2023, 01:28
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Gaila, kad taip ilgai užtruko (apie 5 metus), bet gerai, kad reikalai juda.
Kiek atsimenu, Lietuva buvo vienas iš aktyviausių rėmėjų įteisinant 600 kg išimtį Europoje. Kiek iš visuomeninių, tiek iš valstybės organizacijų. Bet ją įteisinus neskubėjo pasinaudoti. Gal dėl TKA/LTSA reorganizacijos ir glaudaus "bendradarbiavimo".
Gaila, nes šia išimtimi galėjo pasinaudoti ne tik ULO, bet ir Sportinė aviacija. Būtų galima pardavinėti eksperimentinius sklandytuvus (mini LAK, LAK-17C) su nacionaliniais dokumentais iki EASA sertifikavimo, kuris su FES'ais yra gerokai užstrigęs.
Dabar ten kitos problemos.
Į viršų
AR
Kt Kov 16 2023, 10:25
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567

👍



[ Redaguota Kt Kov 16 2023, 10:28 ]
Į viršų
Andriusis
Pn Bir 09 2023, 02:10
Užsiregistravęs dalyvis #198
Prisijungta: Pn Rgp 22 2008, 09:18
Pranešimų: 97
Gal kas žino kaip sekasi seime, dėl 600?
Į viršų
Eiti į puslapį   <<       

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0800sek,0.0125iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:3,834kb