Mano Sparnai: Diskusijos / Lietuvoje statyti skraidymo aparatai. Konstruktoriai / Alberto Pikčiaus konstrukcijos


Diskusijos

Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Arturas Stundzia
Kt Grd 05 2019, 12:30
Užsiregistravęs dalyvis #40
Prisijungta: Tr Vas 27 2008, 09:34
Pranešimų: 600
STAR-1 teko svoriu balansuoti posūkio vairą ---- nuo 130 pradėdavo virpėti pedalai ir didinant greitį jautėsi didesnė pedalų virpesių amplitudė .
Išsvėrus viskas baigėsi , ir prie 180 nieko nejaučiu .
Į viršų
Albertas
Kt Grd 05 2019, 02:56
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 1003

Arturas Stundzia rašė ...

STAR-1 teko svoriu balansuoti posūkio vairą ---- nuo 130 pradėdavo virpėti pedalai ir didinant greitį jautėsi didesnė pedalų virpesių amplitudė .
Išsvėrus viskas baigėsi , ir prie 180 nieko nejaučiu .

o valdymas posukio vairo trosinis?
Į viršų
Albertas
Kt Grd 05 2019, 02:58
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 1003
ir dar,ar yra spyrukles,palaikancios pedalus neutralioje padetyje??
Į viršų
Arturas Stundzia
Kt Grd 05 2019, 08:57
Užsiregistravęs dalyvis #40
Prisijungta: Tr Vas 27 2008, 09:34
Pranešimų: 600
Taip , taip .
Į viršų
Rolandas
Sk Grd 08 2019, 02:27
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Po diskusijų su Albertu, paanalizavau Algirdo Kučinsko avarijos 2006m nuotraukas. Panašu kad lėktuvas suiro dėl flaterio. Man kažkada pasisekė-Klimovskio lėktuvo sparnas buvo kokybiškiau pagamintas, trumpą flaterį atlaikė.
Krentančio lėktuvo nuotraukoje matyt ne tik susuktas dešinys sparnas, bet ir mažiau susuktas kairys. Jis susisukti galėjo tik flaterio metu. Buvo gūsiuotas gana stiprus vėjas. Algirdas galėjo pats paskristi greičiau. Galėjo tai įvykti ir dėl vėjo gūsio-dabar galime tik spėlioti.
Taip kad ponai visada pagalvokit ar ar verta skraidyti didesniais nei leistina greičiais.


Į viršų
bence
Sk Grd 08 2019, 02:41
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
zinoma,visos isvardintos salygos itakojo katastrofa, taciau sparno bukle bei gamykline kokybe netelpa i jokius saugumo ir kokybes standartus. Jokiu zyliu sparnu ant lektuvu,ne tam jos buvo projektuotos.
Į viršų
Tinklalapis
Albertas
Sk Grd 08 2019, 03:19
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 1003
bence rašė ...

zinoma,visos isvardintos salygos itakojo katastrofa, taciau sparno bukle bei gamykline kokybe netelpa i jokius saugumo ir kokybes standartus. Jokiu zyliu sparnu ant lektuvu,ne tam jos buvo projektuotos.

Nebukim tokie kategoriski...jei sparnas buvo gamintas lengvam sklandytuvui "Zyle"ir visiskai nestiprintas,tada taip,jo negalima naudoti gerokai sunkesniam vienvieciam lektuveliui, o jei sparnas yra perdarytas,sustiprintas ir dar paremtas antru spyriumi, kuo gi jis blogas?Taigi jo gana saugus R-II14 profilis naudojamas ir Antono apatiniams sparnams...Deja, iki Kucinsko zuties zyles sparnai buvo naudojami visiskai nestiprinti,tik po sios nelaimes visi sukrutome juos perdarineti...daugiau jokiu problemu su stiprintais sio tipo sparnais nebuvo...Pats A.Kucinskas buvo pagamines ne viena lektuveli su siais sparnais...deja jam paciam likimas teko ziaurus...
Į viršų
bence
Sk Grd 08 2019, 03:36
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
Problemu buvo daug kam su sitais sparnais, tik ne visiem baigesi tragiskai.Kuom jie blogi? Pasakysiu.Mediena juose sudeta tokia, kad net baldam netiktu.Ji yra su visais imanomais defektais.Antra, klijuot, tiksliau prisnargliuota epoksidke.Tai reiskia,kad po sitiek metu negalima zinot suklijavimo stiprumo.Cia konkreciai epoksidke ed-20.Po ja kaupiasi dregme.Medines dalies impregnavimas nepatenkinamas.
Konstrukcijoj naudotos negalvanizuotos vinys.Daugelis surudije taip pazeidziant aplinkui save mediena ir t.t.
Zyles sparnas tikrai geras, jei pagamintas naujas.Niekaip nesuprantu kam perdarinet, jei galima pasidaryt nauja patikima ir toki kokio reikia?
Į viršų
Tinklalapis
Rolandas
Sk Grd 08 2019, 06:50
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
bence rašė ...

zinoma,visos isvardintos salygos itakojo katastrofa, taciau sparno bukle bei gamykline kokybe netelpa i jokius saugumo ir kokybes standartus. Jokiu zyliu sparnu ant lektuvu,ne tam jos buvo projektuotos.

Nuvedei į šoną. Nereikia nurašyti zylės sparnų.
Šiuo atveju svarbiausia flateris. Apie tai 14 metų nesusimąstėme. O pagyros -kaip aš greitai skridau ir nepajutau flaterio rodo teorinių žinių trūkumą.

Dėl paties sparno-akivaizdu kad jis pagamintas labai nekokybiškai. Jei tada kas būtų pasakęs apie tai... deja visi gudrūs po laiko. Ir dar-jei ne flateris, sparnas dar būtų kurį laiką tarnavęs ir laukęs kitos aukos.

Yra didelė bėda-pilna šūdarankių pagamintų skraidymo aparatų. Blogi virinimai, blogi klijai, blogos medžiagos. Kaip sustabdyti juos?
Daug užsienietiškų orlėkių pagaminti taip, kad lietuvio gamintas MKO negautų TSP. O čia užsienis-dar tebeturim pagarbią tarybinio žmogaus baimę prieš užsieniečius.
Į viršų
Rolandas
Sk Grd 08 2019, 11:17
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Dar dėl "Zylės" sparnų:
Jei lėktuvėlis nepersunkintas, o sparnai geram stovyje, galima ilgai ir drąsiai skraidyti. Buvo virš 10 sėkmingai skraidžiusių konstrukcijų vien Lietuvoje.
Patikrinimas-abu lėktuvo sparnai stipriai pasukiojami iš galo. Deformacijos turi būti vienodos.
-Žinant tikslų lėktuvo svorį ir leistinus įtempimus lonžerone ties spyrio pajungimu, lėktuvas gali būti pakeliamas už sparnų galų tuščias arba su svoriu kabinoje. Tai turi būti paskaičiuojama.

Jei kyla įtarimas dėl atsparumo sukimui-tvirtinama noselė (RK-7 "Apelsinas") arba įrengiamas antras lonžeronas ir antras spyris (RK-7"Bitė").

Jei lėktuvas per daug pasunkėjo, prie viršutinės lonžerono lentynos beveik neardant sparno klijuojamas dar vienas pušinis ruošinys per visą sparno ilgį. Matmenys kaip viršutinės lentynos. Sparno atsparumas lenkimui padvigubėja. (RK-7 "Bitė").
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0784sek,0.0137iš to užklausomsDB užklausos:28. Naudojama atmintis:3,922kb