Mano Sparnai: Diskusijos / Teorija.Skaičiavimai.Projektai / Lonžerono skaičiavimas


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Teorija.Skaičiavimai.Projektai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lonžerono skaičiavimas
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Gytiss
Pr Bal 06 2020, 11:09
Užsiregistravęs dalyvis #3256
Prisijungta: An Rgp 15 2017, 08:31
Pranešimų: 14
Sveiki,

Iškilo klausimas, kaip rasti (įvertinti) lonžerono statybinį aukštį skaičiuojant metalinį sparną? Mano nuomone, medinio sparno skaičiavimo teorija nevisai tinkama. Mediniame sparne lonžerono lentynos yra stačiakampės ir svorio centras sutampa su geometriniu centru. Gaminant lentynas iš aliumininio kampuočio, svorio centras nebesutampa su geometriniu centru. Taigi kaip randamas statybinis aukštis?

Į viršų
Arturas Stundzia
Pr Bal 06 2020, 03:29
Užsiregistravęs dalyvis #40
Prisijungta: Tr Vas 27 2008, 09:34
Pranešimų: 466
Manau per daug giliai kapstai , žvelg i viską paprasčiau .
Į viršų
AR
Tr Bal 08 2020, 11:28
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3557

Gytiss rašė ...

Sveiki,

Iškilo klausimas, kaip rasti (įvertinti) lonžerono statybinį aukštį skaičiuojant metalinį sparną? Mano nuomone, medinio sparno skaičiavimo teorija nevisai tinkama. Mediniame sparne lonžerono lentynos yra stačiakampės ir svorio centras sutampa su geometriniu centru. Gaminant lentynas iš aliumininio kampuočio, svorio centras nebesutampa su geometriniu centru. Taigi kaip randamas statybinis aukštis?




Reikia skaiciuoti viso lonzerono atsparumo momenta (surinkto lonzerono - t.y. lentynos plius sienele)

Jei tiksliai eiga tokia:
1. Pagal savo duomenis randam kritini pjuvi (kuriame lenkimo momentas max) ir jame veikianti lenkimo momenta (cia reikia ivertinti ir eksplotacines orlaivio perkrovas ir atsargos koef.).
2. Pagal pasirinkta lonzerono madziaga randame leistinus itempimus.
3. Pagal momenta ir leistinus itempimus suskaiciuojame reikiama atsparumo momenta (viso surinkto lonzerono - lentynos +sienele)
4. Deliojame lonzerono matmenis (lentynu ir sieneles storius, isdestyma ir t.t) taip, kad gautume suskaiciuota reikiama atsparumo momenta.





[ Redaguota Tr Bal 08 2020, 11:31 ]
Į viršų
Rolandas
Tr Bal 08 2020, 11:56
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5271
Gytis klausė apie svorio centrą. Jį gali susirasti matematiškai. Gali ir pasididinęs kokia 10 kartų išsikirp kartoninį šabloną ir surast jo svorio centrą.
Iš akies pasakyčiau-skerspjūvio svorio centras maždaug per 1,5 kampuočio lentynos storio lonžerono centro kryptimi.

O dėl kritinio pjūvio-idealu visą lonžeroną skaičiuoti kaip kritinį pjūvį. Baigus reikėtų ypač apkrautas vietas -išdilt linkusius sujungimus, dar sustiprinti 1,5-2 kartus. Bus lengva ir patikima.
Į viršų
inžinierius
Pr Bal 13 2020, 10:57
Užsiregistravęs dalyvis #301
Prisijungta: Kt Sau 01 2009, 06:51
Pranešimų: 93
[Gytiss][/Sveiki,

Iškilo klausimas, kaip rasti (įvertinti) lonžerono statybinį aukštį skaičiuojant metalinį sparną? Mano nuomone, medinio sparno skaičiavimo teorija nevisai tinkama. Mediniame sparne lonžerono lentynos yra stačiakampės ir svorio centras sutampa su geometriniu centru.
Gaminant lentynas iš aliumininio kampuočio, svorio centras nebesutampa su geometriniu centru. Taigi kaip randamas statybinis aukštis?]

Sveiki,
Sunku vienareikšmiškai atsakyti. Šiaip esant vieno lonžerono sparnui patartina lonžeroną projektuoti storiausioje profilio vietoje. Pagal vietą ir skaičiuojamas lonžerono aukštis. Bet nepamiršti įvertinti ir slėgimo centro padėties tašką. Tai įtakoja sukimo momento didį. Jei sparnas pilnai metalinis ir sudarytas iš skirtingų elementų ir kiekvienas elementas iš skirtingos medžiagos, tai rankiniu būdu bus labai sunku susiskaičiuoti. Nes kaip ir siūlo gerb. Rolandas, tam kad surasti skerspjūvio atsparumo momentą , reiks susiskaičiuoti suminį inercijos momentą, skaičiuojant per redukcijos koeficientus kiekvienam elementui. O toliau jau susiskaičiuoti viso sparno skerspjūvio standumo centro padėtį. Skirtumas tarp slėgimo centro ir standumo centro bus peties dydis kurį padauginus iš skersinės jėgos ( keliamosios jėgos), gautume sukimo momento dydį. Tada jau galima būtų pereiti prie stipruminių skaičiavimų, tikrinant kiekvieną elementą. Normalinius įtempimus nuo skerspjūvyje veikiančio lenkimo momento bei ašinės jėgos ir atsparumo momento, tangentinius (šlyties) nuo skersinės jėgos pagal Žuravskio formulę, o sukimo tangentinius nuo sukimo momento ir polinio atsparumo momento. Tada pagal trečiają stiprumo teoriją suskaičuosite redukuotus įtempius kurie neturi viršyti leistinų. Jei rezultatą gautumėte neigiamą, reiks keisti elementų geometriją (ar medžiagą) ir skaičiavimą kartoti. Bet čia dar ne pabaiga , reiks tikrinti dar ir kiekvieno skerspjūvio elemento stabilumo būseną, t.y. elementas gali prarasti savo stabilumą dar toli iki pasieks jo medžiagos stiprumo ribą.
Todėl tokiu atveju Jums geriau būtų pasiprašyti į pagalbą kvalifikuotus inžinierius dirbančius su 3D projektavimo programomis, leidžiančiomis operatyviai gauti reikiamą rezultatą.
Į viršų
Arturas Stundzia
An Bal 14 2020, 09:17
Užsiregistravęs dalyvis #40
Prisijungta: Tr Vas 27 2008, 09:34
Pranešimų: 466
Aš jums patarčiau pasinaudoti Palubinsko žinynu ir pasikliauti tėvų ir seneliu patirtimi
Į viršų
justas
An Bal 14 2020, 10:11
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1390
inžinierius rašė ...

[Gytiss][/Sveiki,

Iškilo klausimas, kaip rasti (įvertinti) lonžerono statybinį aukštį skaičiuojant metalinį sparną? Mano nuomone, medinio sparno skaičiavimo teorija nevisai tinkama. Mediniame sparne lonžerono lentynos yra stačiakampės ir svorio centras sutampa su geometriniu centru.
Gaminant lentynas iš aliumininio kampuočio, svorio centras nebesutampa su geometriniu centru. Taigi kaip randamas statybinis aukštis?]

Sveiki,
Sunku vienareikšmiškai atsakyti. Šiaip esant vieno lonžerono sparnui patartina lonžeroną projektuoti storiausioje profilio vietoje. Pagal vietą ir skaičiuojamas lonžerono aukštis. Bet nepamiršti įvertinti ir slėgimo centro padėties tašką. Tai įtakoja sukimo momento didį. Jei sparnas pilnai metalinis ir sudarytas iš skirtingų elementų ir kiekvienas elementas iš skirtingos medžiagos, tai rankiniu būdu bus labai sunku susiskaičiuoti. Nes kaip ir siūlo gerb. Rolandas, tam kad surasti skerspjūvio atsparumo momentą , reiks susiskaičiuoti suminį inercijos momentą, skaičiuojant per redukcijos koeficientus kiekvienam elementui. O toliau jau susiskaičiuoti viso sparno skerspjūvio standumo centro padėtį. Skirtumas tarp slėgimo centro ir standumo centro bus peties dydis kurį padauginus iš skersinės jėgos ( keliamosios jėgos), gautume sukimo momento dydį. Tada jau galima būtų pereiti prie stipruminių skaičiavimų, tikrinant kiekvieną elementą. Normalinius įtempimus nuo skerspjūvyje veikiančio lenkimo momento bei ašinės jėgos ir atsparumo momento, tangentinius (šlyties) nuo skersinės jėgos pagal Žuravskio formulę, o sukimo tangentinius nuo sukimo momento ir polinio atsparumo momento. Tada pagal trečiają stiprumo teoriją suskaičuosite redukuotus įtempius kurie neturi viršyti leistinų. Jei rezultatą gautumėte neigiamą, reiks keisti elementų geometriją (ar medžiagą) ir skaičiavimą kartoti. Bet čia dar ne pabaiga , reiks tikrinti dar ir kiekvieno skerspjūvio elemento stabilumo būseną, t.y. elementas gali prarasti savo stabilumą dar toli iki pasieks jo medžiagos stiprumo ribą.
Todėl tokiu atveju Jums geriau būtų pasiprašyti į pagalbą kvalifikuotus inžinierius dirbančius su 3D projektavimo programomis, leidžiančiomis operatyviai gauti reikiamą rezultatą.


Jusu atsakymai kaip visad kelia pasigerejima na ir aisku atmusa nora bet ka daryt net ir didziausiam optimistui. Jus gal tiesiog paimkit ir paskaiciuokit tas jegas. Ir suprasit kad ner jokio reikalo redukuot ten tu procentu tenkanciu atskiriems elementams. Sutaupysit 5-10 gramu o skaiciuosit 5 is metus. Ir galiausiai skerspjuvius turesite parinkti pagal tai kokia skarda turite. Geriausiu atveju turesite tris storius. O greiciausiai gal net ir dvieju neturesit. Ir tas visas gramu skaiciavimas nebeteks jokios prasmes. Nebent sugalvosite daryt kaparata su 2000 kg svoriu.
Į viršų
Albertas
An Bal 14 2020, 12:34
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 898
is didelio rasto isejom uz krasto...maziau kalbekim,daugiau dirbkim ir rodykim rezultata...Teoretikai
Į viršų
Rolandas
An Bal 14 2020, 02:29
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5271
Prašymas ponui Inžinieriui-pasistenkit mintis sudėti į tris neilgus sakinius. Ketvirto jau niekas neskaito, ypač jei toks stilius.
Turėjau kažkada pora taip dėstančių dėstytojų. Egzaminą išlaikydavom nusirašydami, taip nieko ir nesupratę.
Matematika-kaip poezija, reikia ją tinkamai pateikti.
Į viršų
inžinierius
Tr Bal 22 2020, 11:07
Užsiregistravęs dalyvis #301
Prisijungta: Kt Sau 01 2009, 06:51
Pranešimų: 93
Sveiki, visiems,
Šaunu, kad sureaguota, tik iš šios reakcijos man kila klausimas - ar “nepjaunama šaka, ant kurios sėdima”.(Gytiss) prašosi pagalbos, kadangi ,matomai gerai jaučia atsakomybę už savo ir aplinkinių saugumą ir gyvybę. Ir nesuvokiu vieno - kaip galima kalbėti apie aviacijos inžinierinius dalykus, nesiremiant teorija, kuri ir išvedė “aviacijos šaką” į mašinų gamybos pramonės elitą? Juk nesvarbu, ar tai “didžioji”, ar tai “mažoji”, fizikos dėsniai - tie patys. Projektavimo-konstravimo metodika (-os), ta pati. Našumas - tik tai priemonėse.
Visuomenė (ne vien “aviacinė”) , labai jautriai reaguoja į jos pačios saugumą. Mūsų forume apsilanko ir akademinio sluoksnio žmonės ir žurnalistai. Ir kaip Jūs manote, kokias mintis ir kokį vaizdą susiformuoja jie matydami tokį mūsų požiūrį į vieną iš pagrindinių konstrukcijos elementų grupę? Kažkas pasigenda rezultatų? O gal mes jau pamiršome avarijas įvykusias dėl technikos gedimų ( arti arba gyvenamuosiuose rajonuose) nusinešusių gyvybes - Kaune , Panevėžyje? Po kurių korespondendentai sukėlia vos ne “cunami” valdžios institucijose. Ir vyriausybės klierkai, matydamos, kad tos priimtos mūsų viduje savikontrolės priemonės pilnoje apimtyje neužtikrina saugumo, ir artimoje ateityje spaudžiamos visuomenės, bei pasitelkę Lietuvos Mokslų Akademijos Technikos skyriaus (ir iš ES) , VSD ir kt. ekspertus , tikrai priims mums - “mažosios” aviacijos megėjams, nepalankius sprendimus. Jau kasmet matome ir iš aukščių, skrydimo svorių apribojimų, ir tam tikrų draudžiamų zonų ir t.t. atsiradimo. Kiekvienas suvaržymas, tai pretekstas “draudikams” didinti paslaugos kainas. Ir dėl ko tada mes vieni kitiems šiame forume skundžiames, kad po šių atvejų, valdžios institucijos reaguoja siųsdamos kontrolės “desantą” (iš kelių transporto ar upių ir laivų specialistus)? O ką tai parodo?
Kaip kažkada man, dar bunant studentu , berods Jonas Bankauskas (ar Henrikas Poškus) yra pasakęs,- kritika be pasiūlymo , tai - tuščiažodžiavimas... Ir reikalas ne grynai “teoriniuose” dalykuose, o remiantis pripažinta skaičiavimo metodika nors kiek norėjau glaustai apšviesti, kad lonžerono skaičiavimas nėra toks elementariai paprastas , reikalas. Ir žiūrėti reikia kaip į visumą , o ne diskretiškai. Todėl pasiūlymas ir yra - ne "gramus gaudyti" skaičiuojant rankiniu budu "penkis metus" , o pasitelkti šiuolaikines projektavimo priemones, ir tą procesą sutrumpinti iki dienų , o gal ir keliolikos valandų, kad užtikrinti techninės užduoties sąlygų tinkamą įgyvendinimą ir negaišti laiko nesusidurusiam , o gal ir primiršusiam tuos klausimus. Tai tikrai pavyktų sumažinti klaidų tikimybę. Net ir samdytas juristas, gerai suprasdamas - kur yra visų “pradžių pradžia”, kažkada uždavė klausimą - kas gali (ar turi teisę) tai atlikti?
Per tris ar keturis sakinius, nei teorinės mechanikos , nei medžiagų atsparumo, nei medžiagotyros kurso, tikrai joks dėstytojas nesugebės išdėstyti. Juk ne kiekvienas geras matematikas (ar kt.), gali būti ir geru to dalyko dėstytoju. Be to ir studentų yra dvi grupės - “studijuojantieji” ir “studentaujantieji”.
Teisingai - reikia atsigręžti į tėvų, senelių nueitą kelią, bet tik pasistenkime “neįlipti” antrą kartą į jų pačių krauju aptaškytas pėdas ir nepalikime netekties gėlą savo šeimose, artimųjų ir draugų tarpe.
Pagarbiai.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.1472sek,0.0085iš to užklausomsDB užklausos:31. Naudojama atmintis:3,934kb