Mano Sparnai: Diskusijos / Lietuvoje statyti skraidymo aparatai. Konstruktoriai / MTKC aviacijos megeju burelis


Diskusijos

Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
bence
Kt Bal 01 2021, 02:29
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
Sukuriau nauja skilti, kurioje dalinsiuosi ne konkretaus konstruktoriaus darbais,o uzfiksuotom akimirkom is mokslines technines kurybos centro veikusio aviacijos megeju burelio.Vadovas-Robertas Bajoraitis Taip pat bus ir pavieniu entuziastu nuotrauku, is 8-9 desimtmecio saskrydziu, siekiant uzfiksuoti idomesnes konstrukcijas ar ivykius.
MTKC aviacijos burelis gyvavo apie 1993-1995m.Tikiuosi bus patikslinta. Tuo metu as buvau berods 14m ir jau skraidziau savarankiskai su lak-16.I bureli atejau su ARGO-2 projektu, kuri siek tiek pamodifikavus , buvau nemazai pagamines.
Burelio, tiksliau R.Bajoraicio projektai buvo Kupriukas (patobulintas machaonas ar atgimimas) ir Palutarka, toks mini piper su sniego rogiu varikliu BRM.Taigi, kelios nuotraukos.Jeigu atidziai ziuresit, fone pamatysit stenda, su senovinem sklandymo nuotraukom.Tai mano pirmoji paroda vgc tema.Tuo metu daug bendravau su Jonu Balciunu, kuris mielai leisdavo dauginti jo foto kolekcija.Padovanojo nemazai ir originaliu nuotrauku.J.Balciunas buvo geras mano senelio biciulis.






















Į viršų
Tinklalapis
bence
Kt Bal 01 2021, 02:34
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
Maniskiam argo, buvau numates vichriuka, bet pateko i rankas stai toks savadarbis motoriukas, kainaves tiems laikams pasakiskus 500 litu.Tiesa, veliau teko labai nusivilt,nors buvo lengvas ir atrode patraukliai,deje buvo surinktas bele kaip is senu daliu, virintais stumokliais, be kompresijos ir pan.
Veliau argo spantus ir nerviuras pardaviau kitam burelio lankytojui, projekta uzmeciau





Į viršų
Tinklalapis
bence
Kt Bal 01 2021, 02:36
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
argo turejo pavirsti stai tokiu

Į viršų
Tinklalapis
Marius
Kt Bal 01 2021, 06:22
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių.
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18
Vieta: Visaginas
Pranešimų: 2892
Čia ne šis variklis buvo? Jei neklystu tokį turi pažįstamas Baltarusijoje.
https://modelist-konstruktor.com/razrabotki/oppozitnyj-vne-konkurenczii
Į viršų
Rolandas
Kt Bal 01 2021, 09:07
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Beno variklis buvo gaminamas Prienų aviacijos gamykloje, variklių skyriuje.
Pradžiai tai buvo V. Lapėno suprojektuotas šešių cilindrų variklis motosklandytuvui. Gamykla sirgo gigantomanija, todėl neištobulinti varikliai buvo gaminami serijomis, pastoviai lūždavo, netgi ore. Teko apie 50 valandų skraidyti su šiuo varikliu, uždėtu ant Blaniko. Vienas iš rimtesnių gedimų-sugriebė stūmoklį, jo gabalai pabiro per išmetimą į propelerį. Tas žinoma išsilakstė. Aukštis 400m, atsargiai pajudinau vairus- buvo tikimybė kad propeleris nukirto liemenį arba valdymą. Viskas veikė...
Per keletą metų prigaminę daug blogų variklių, pradėjo tobulinti pigesniu būdų-gamino dvicilindrius iš tų pačių detalių. Detalės buvo iš Iž-Jupiter. Iš principo detalės buvo sovietinis šlamštas ir ką nors padoraus pagaminti buvo neįmanoma. Variklių skyriuje dirbo puikūs specialistai, ir tikrai ne jų nuopelnas kad buvo gaminamos šlamšto krūvos. Buvo viena protingiausia galva, kuriai atrodė kad reikia dirbti taip.
Pas mėgėjus, konkrečiai pas Algirdą Kučinską šie varikliai šiek tiek veikdavo, teko skraidyti su jo lėktuvu ir šiuo varikliu. Per keletą valandų-du avariniai tūpimai.
Iš nuotraukos-Benas turėjo šį variklį.

Mariaus aprašomas variantas-iš kito sovietinio "stebuklo" Iž Planeta pagamintas. Padariau ir aš tokį variklį, tobulinau kiek galėjau.
Kad padidint galingumą, įsiurbimas buvo per besisukantį vožtuvą, lieti didesni stūmokliai, rezonansinis vamzdis...
Svoris 32 kg, trauka palygint gera-apie 100. Su lėktuvu RK-2 skraidydavom dviese, viso 20-30 val.
Buvo ir trūkumėlių.
Dėl netolygaus sukimo momento lūždavo propeleriai. Po eilinio lūžimo pradėjau projektuoti minkštą propelerio movą, bet atidžiau apžiūrėjęs pamačiau kad alkūninio veleno švaistiklinių kakliųkų paviršius negražiai išdilęs, tad epopėja su šiuo varikliu tuo ir baigėsi.
Šiuolaikiniams konstruktoriams paprasčiau-deda kad ir nenaują Rotax ir vargo nemato. Mums tuo metu labai norėjosi skristi, tad teko variklius gaminti patiems.
Į viršų
Algirdas L
Pn Bal 02 2021, 06:03
Užsiregistravęs dalyvis #541
Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 532
Taip, lėktuvėlyje ,,Kėkštas,, stovėjo toks variklis, šiek tiek patobulintas ir dirbo apie 300 val. Mes su Kučinsku daug skraidėme, buvo labai triukšmingas ir nemėgo aviacinio benzino bei perkaitimo, todėl Rolandui ir užgeso. Trauką gaudavom iki 60 kg, neredukuotas, sūkiai - iki 5000.
Į viršų
AHTAHAC
Pr Bal 05 2021, 07:44
AHTAHAC
Užsiregistravęs dalyvis #37
Prisijungta: An Vas 26 2008, 08:33
Pranešimų: 692
O tai ar buvo pabaigtas bent kuris nors Bajoraičio lėktuvėlis iki skridimo būsenos?
Į viršų
bence
Pr Bal 05 2021, 10:23
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
Musu burelyje nebuvo, bet sklido gandai kad palutarka buvo parduota i Kaliningrada ir ten skrido, taciau baigesi tragedija. Bet cia tik gandai.
Į viršų
Tinklalapis
Modeliuotojas
Pn Bal 09 2021, 08:52
Užsiregistravęs dalyvis #3251
Prisijungta: Tr Geg 10 2017, 08:36
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3
Ne visai į temą, bet matau kad būrelio tema nukrypo į variklius, taigi. FB aptikau parduodamą traktorių su aviaciniu varikliu. Traktoriaus nepirkau, bet variklis neiškeliavo į metalo laužą. Oru aušinamas dviejų cilindrų tačiau vienų magnetų ir vienos tik dviejų žvakės variklis. Pasirodo tai autonominio generatoriaus GS-5000 iš imto iš TU 4 benzininis variklis. Vadinasi M10-10 ag. Tiksli Andover V32 variklio kopija iš B-29. Variklis tempė savadarbį traktorių visai šalia Pajuosčio, todėl galimas daigtas kad buvo išmainytas į kariškius dominačią valiutą sovietiniais laikais. LAM variklis nesudomino visai, todėl kol kas laiką leidžia sausoje patalpoje laukdamas geresnių laikų. Galbūt anais būrelių laikais tai būtų buvusi altarnatyva Iz cilindrams.

Į viršų
 

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0818sek,0.0091iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:3,875kb