Mano Sparnai: Diskusijos / Įvairūs klausimai / Skrydziu sauga


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Įvairūs klausimai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Skrydziu sauga
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
justas
An Rgp 10 2021, 10:26
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1505
Manau butu naudinga tureti toki skyreli atskira. Jei Nerijui pasirodys prasminga tai labai siulyciau iskelti i atskira tema. Tai pirmasis "Skrydziu saugos" punktas be abejo butu suktukas. Surasau teorija ir jei dar musu vilkai is praktines puses dadetu butu nauda visiems. Suktukas kaip zinia buna triju rusiu ir blogiausias is ju yra ploksciasis. Jis ypac pavojingas lektuvams su per daug galine centruote. Bent jau teoriskai lektuvai su priekine centruote i ji neieina. Kodel lektuvai nuvirsta i suktuka daug maz visi zino, PER MAZAS GREITIS. Bet yra dar keletas veiksniu kurie gali ji paankstinti. Visi zino kad nustumus posukio pedala keiciasi sparnu kampinis greitis, vienas leteja kitas greiteja. Taciau yra dar vienas veiksnys kuris gali ji dar paankstinti. Jei del kokiu nors priezasciu (pvz vejo gusis ar variklio sukimo momento padidejimas) lektuvas pradeda suktis pagal isilgine asi (vienas sparnas kyla kitas leidzias) besileidzianciam sparne dasideda srauto tekejimas is apacios i virsu ir galutiniam rezultate oro srauto dedamoji pasisuka priesh laikrodzio rodykle ziurint is sono skrydzio kryptim. t.y dar labiau PADIDEJA ATAKOS KAMPAS. Prie kritiniu greiciu + pvz atliekant posuki + "vidinio sparno" sukimasis pagal isilgine asi nutraukia srauta akimirksniu. Visi turbut ta matem paskutiniam video.

Kaip nuo to apsisaugot? Kiek kalbejau su pilotais mazai kas zino kas ten pas juos per ploksteles ant priekines briaunos. Yra ir yra. O tai turbut pigiausia priemone perspejimui apie per maza greiti. Musu savadarbiuose isvis tokios nesu mates. Profiliuose su astriu srauto nutrukimu be ju UK net neregistruoja lektuvu. Mano tecname pvz jos yra net ant santykinai saugaus profilio Naca 63. normaliam skridime ji nedaro jokios itakos bet prie didesniu atakos kampu tas astrus kampas pradeda nupjaudineti srauta ir lektuvas purtosi (buffeting) perspedamas kad greitis per mazas. Skiriasi ju ilgiai ir isdestymo vieta, bet pagrinde dedama zonoje nuo pasaknies iki sparno vidurio (jokiu budu ne eleronu zonoi) ir jos dydis (ilgis) parenkamas eksperimentiskai. Ji siek tiek padidina tupimo greiti bet tai yra labai efektyvus ir pigus budas perspejantis apie artejanti srauto nutrukima.







Į viršų
Rolandas
Tr Vas 09 2022, 11:52
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5452
Iš Europos valstybių, Lietuvoje turbūt lengviausia užregistruot ir skraidyt su eksperimentiniais orlaiviais (mėgėjiški, ultralengvi, istoriniai ir t.t.). Maždaug 1993 metais pavyko sudėti tam pagrindus. Kad situacija nepablogėtų, nuolat rūpinasi ir mūsų federacija. Yra ne vienas gudrutis, sakantis kad federacijai nepriklauso, federacija jam nereikalinga, tačiau mielai naudojasi federacijos iškovota galimybe registruoti MKO, skraidyti juo.
Maždaug 1998m per keletą savaičių nukrito du eksperimentiniai lėktuvai, žuvo 4 žmonės. Nukrito dėl neatsakingumo.
Žurnalistai parašė-kur žiūri valdžia? Valdžia suurzgė ir suriaumojo- visi skrydžiai MKO buvo sustabdyti keletui mėnesių, teko gerokai pavargti kad jie vėl būtų leisti.
Visi turėtų suprasti, kad esame po didinamuoju stiklu. Kol skraidome tvarkingai, niekas mūsų neskriaus. Tačiau prasidėjus avarijoms, katino dienos baigsis.
Mėgėjiškoje aviacijoje kokybės reikalavimai ne mažesni nei sertifikuotoje, tik beveik nėra biurokratijos. Todėl reikia džiaugtis ir darbuotis. Deja...
Nuolat išlenda "specialistai", aiškinantys kad medieną galima klijuoti kleiberitu, pva ir t.t., nors puikūs aviacijai skirti klijai pigūs ir lengvai gaunami.
Kiti "specialistai" aiškina kad virinti galima šleivai kreivai, bet kokios markės plieną.
Apie atsparumą sako-viskas čia gerai, laikys-vietoje to, kad pateiktų nesudėtingu skaičiavimus, įrodančius kad tikrai viskas gerai.
Nesuprantu vieno-kodėl "specialistai" siekia legalizuotis, turėt visus lėktuvo dokumentus? Jeigu nepripažįstat bendrų taisyklių, skraidykit į sveikatą nelegaliai. Kai kas atsitiks, bent jau nekris atsakomybė visiems. Legalizavimas yra savotiškas sertifikatas, teigiantis kad viskas gerai.
Tsp išdavimo ir pratęsimo taisyklės sako-gamintojas turi skaičiavimais, bandymais net iki mazgo sulaužymo įrodyti kad viskas gerai. Nepamirškit to.
Didžioji dalis orlaivių be didesnių priekaištų. Bet yra gudručių...

Apie skrydžius ir požiūrį į skrydžių saugą atskira didelė kalba. Net Arvydą ir Anbo 2 galėjom nesunkiai išsaugoti, jei dauguma žmonių būtų atsakingesni.
Į viršų
Algirdas L
Kt Vas 10 2022, 08:12
Užsiregistravęs dalyvis #541
Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 500
Visiškai pritariu.
Į viršų
 

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0551sek,0.0069iš to užklausomsDB užklausos:27. Naudojama atmintis:3,732kb