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Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
AR
Pn Rgs 18 2009, 11:02
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
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www.rotorklubas.lt skyrelyje "Straipsniai" yra pora vertu demesio straipsneliu.

Ateityje ju ten bus daugiau. Sekmes skaitant

[ Redaguota An Grd 07 2010, 01:59 ]
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Audrius
Št Rgs 19 2009, 12:14
Svečias
Butu idomu del auto rotacijos padiskutuot,kaip tai as nelabai noriu sutikt su Andriaus teorija -(Autorotacija – tai savaiminis rotoriaus, kurį apipučia oro srautas, sukimasis, esant teigiamiems menčių pastatymo kampams. ) na gal tik 20% tuom sutikciau.
As skaitau taip: kad mentis turi buti pastatayta neigiamu kampu bent pora laipsniu, isimtiniu atveju 0 laipsniu profiliui naca 8-H-12 .
Pastatytos mentis teigiamu kampu ir jas apiputus statmenai is apacios jos suktusi atgal .Kodel sutikciau tik 20% ? todel ,kad tik menciu galiukai,o tai butu max 20% besisukancio rotoriaus darbiniais sukiais tures 0 ar +2 laipsnius visa kita bus minuse ir suteiks rotoriui sukima.Ar as ne taip suprantu? Pvz. sraigtasparniai autorotacijos rezime suka mentis iki 6 laipsniu minusan ir daugiau priklausomai nuo tipo ir tik palei zeme stato pliusini kampa kolektyviniu menciu perstatymu,kad sustabdytu greitejima zemyn iki 0.Siap cia ne mano isgalvota,taip raso literatura ir keli vokieciu sraigtasparniu forumai.Gal yra cia daugiau norinciu pasakyti savo numone ,ka manot apie tai?
As manau taip pat ,kaip ir sklandytuvui skrndanciam ant nuvirtimo ribos reikia stumti vairalazde i prieki,kad jis virstu ant nosies ir pradetu slidima zemyn,taip ir mentis turi but zemyn paversta ,kad sklestu besisukdama saugiai zemyn.
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JIG
Št Rgs 19 2009, 09:25
Užsiregistravęs dalyvis #55
Prisijungta: Tr Kov 12 2008, 11:54
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Daugumos sraigtasparniu minimalus mentes isstatymokampas yra teigiamas. Nuorodoje esanti teorija nera sukurta Andriaus Sklandytuva i prieki varo ne bendra atstojamoji "R", o svorio dedamoji. Jusu minetas neigamas isstatymo kampas reikalingas butu nebent tam, kad isuktu nesisukanti sraigta, bet tada turbut -6 laipsniu neuztektu. Nelabai zinau kaip isisuka malunsparnio sraigtas, jei nera pradinio isukimo, bet sraigtasparniai puikiai autorotuoja su teigiamu mentes isstatymo kampu.
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Audrius
Št Rgs 19 2009, 10:09
Svečias
Sraigtasparnio mentes kampas yra keiciamas ,kol suka motoras mentis ir tol jos laikomos teigiamam kampe jei tik atsisako motoras yra atliekamas kolektyvinis menciu perstatymas i neigiama puse ir tik tada sugeba sraigtasparnis palaikyti sukius ir neprarasti stabilumo.Netgi siekiama pasiekti didesnius sukius negu darbiniai reikalingi Tuom yra sukaupiama energija ) kad likus nedideliam auksciui perstacius kolektivini i teigiama butu iskrauta visa energija stabdymui.Cia tikrai ne mano israsta darau vertima is sraigtasparniu forumo kur konkreciai sraigtasparnio pilotas aiskina apie rotacija sraigtasparniu.
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Audrius
Št Rgs 19 2009, 10:19
Svečias
Cia vokiskai .

Etwas Theorie
Bevor Sie mit den Übungen zur Autorotation beginnen, ist etwas Theorie nötig. Dies vereinfacht das Verständnis warum so und nicht anders.
Während der Autorotation wandeln Sie die in der Höhe gespeicherte Lageenergie (potentielle Energie) in Bewegungsenergie (kinetische Energie) um. Die entsprechenden physikalischen Formeln sind im Kasten dargestellt. Wenn wir uns nun die Energieformel für rotierende Körper anschauen, erkennen wir das die Winkelgeschwindigkeit  und der Radius r mit der zweiten Potenz in die Berechnung eingehen. Daraus können zwei Schlußfolgerungen gezogen werden:
1. Je weiter außen der Schwerpunkt der Rotorblätter ist, um so mehr kinetische Energie kann ich aufbauen.
2. Je höher die Winkelgeschwindigkeit ist, um so mehr kinetische Energie kann ich aufbauen.
Ep=mgh
EP = Potentielle Energie m = Masse in Kilogramm g = Gravitation in m/s2 h = Höhe in Metern
EK=1/2mv2
EK = Kinetische Energie m = Masse in Kilogramm V = Geschwindigkeit in m/s
und speziell für rotierende Körper:
I=mr2
I = Trägheitsmoment um die Drehachse m = Masse in Kilogramm r = Abstand von der Drehachse
EROT=1/2I2 => EROT=1/2m(r)2
EROT = Kinetische Energie I = Trägheitsmoment um die Drehachse  = Winkelgeschwindigkeit


Somit können wir erkennen, daß größere Hubschrauber durch den größeren Rotordurchmesser mehr kinetische Energie aufbauen können. Wenn Sich also die Drehzahl des Rotors verdoppelt erhalte ich viermal mehr Energie. Was wir also benötigen ist Drehzahl auf dem Rotor.
Betrachten wir nun unsere Rotorblätter etwas näher. Mit ihrem positiven Anstellwinkel und angetrieben durch den Motor blasen sie Luft nach unten. Wird nun der Antrieb ausgeschaltet, fallt die Drehzahl durch den Luftwiderstand zusammen. Da der Heli nun keinen Auftrieb mehr hat, sackt er nach unten, somit fängt die Luft an sich von unten nach oben durch den Rotor zu bewegen . Behalten wir den positiven Anstellwinkel bei, fängt der Rotor an sich rückwärts zu drehen!!! Wir wollen aber Drehzahl aufbauen. Ändern wir nun den Anstellwinkel ins Negative beginnt der Rotor sich in der richtigen Richtung zu drehen. Nun ist auch klar; je höher die Fallgeschwindigkeit um so höher die Drehzahl, korrekt die Winkelgeschwindigkeit des Rotors. Die Fallgeschwindigkeit wird sich aber nicht bis ins Unendliche erhöhen und der Heli fallen wie ein Stein. Warum? Denken wir nochmal an die Formeln. Wir wandeln Höhe in kinetische Energie um und diese Energie wird von den Rotorblättern aufgenommen. Somit wird potentielle Energie nur teilweise in Fallgeschwindigkeit umgesetzt. Da der Helikopter nun der Erde schnell näher kommt, müssen wir die Fallgeschwindigkeit kurz vor dem Boden gegen Null bringen. Wie? Wir erhöhen den Anstellwinkel der Blätter wieder ins Positive. Da die Blätter eine Menge kinetische Energie gespeichert haben, wird die Rotordrehzahl nicht rapide zusammenfallen. Die Blätter blasen die Luft wieder nach unten. Beginnen wir zum richtigen Zeitpunkt die Blattanstellwinkel zu erhöhen, werden wir sicher landen. Ist der Anstellwinkel zu hoch, wird der Hubschrauber wieder zu steigen anfangen!!!
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Audrius
Št Rgs 19 2009, 10:28
Svečias
http://www.hubschrauber.li/sogehts/aerodynamik/mai_aer_aut.htm
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AR
Št Rgs 19 2009, 11:15
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
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Audriau,
pirma klabekime apie malunus - nes pas sraigtasparni aerodinamika ir dinamika siek tiek kita.

kaip jau sakiau musu susitikimo metu - esi tikrai neteisus del pastatymo kampo. Cia nera mano isgalvota teorija. Tai elementaru. Be to VISI zinomi autoritetai malunu srityje ir literatura raso apie teigiama pastatymo kampa. Beje tai (teigiamas pastatymo kampas) ir yra Ciervos isradimo (autorotacijos) esme !

tai apie ka kalbi tu yra vejo malunelio (vetrianka rus.), klevo seklu ar koks tik nori savaiminis sukimasis - taciau ne AUTOROTACIJA.

Ant greituju radau keleta paveiksliuku ir vien istrauka is zabrovo knygos - pasiziurek ir pabandyk paieskoti info internete.

zabrovas.rar



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AR
Št Rgs 19 2009, 11:17
www.ROTORKLUBAS.lt
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atsisiusk ir issiarchyvuok faila zabrovas.rar ten yra istrauka is jo knygos.

jei nerasi info internete - eisiu raustis po savo biblioteka iskodamas tau literaturos.
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Audrius
Št Rgs 19 2009, 11:23
Svečias
Kad tas raras pas mane neveikia.
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JIG
Št Rgs 19 2009, 12:54
Užsiregistravęs dalyvis #55
Prisijungta: Tr Kov 12 2008, 11:54
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Tam tikro dydzio neigiamas isstatymo kampas gali salygoti sraigto issisukima iki per dideliu apsuku, kas neleistina del per dideliu iscentriniu jegu (dideliuose aparatuose), garso greicio virsijimo menciu galuose, dideles galimybes mentemis kliudyti/ nukirsti galine liemens dali. Darbines apsukos paprastai buna gana arti maksimaliu leistinu, todel pasakymas "kad pasiekti kuo didesnes apsukas, kad tupdant butu sukiu atsarga" nera visai teisingas. Autorotuojant sukiai laikomi tik keletu procentu didesni, nei darbiniai. Ir isvis mentei "rupi" is kur ja apteka srautas ir kad bendras kel. jegos ir pasipriesinimo vektorius butu nukreiptas kampu i prieki nuo sukimosi asies, ar, esant nusistovejusiems sukiams, lygiagretus jai. Taigi mentei "nusispjaut" ar ji teigiamam ar neigiamam kampe isstatyta Jei sraigtasparnis neautorotuotu esant teigiamam isstatymo kampui, as jau buciau nelabai sitam pasauly kokius minimum 50 kartu dabar del vokiecio: gal jis kalba apie koki nors maza, reta sraigtasparni, nes tikrai nestatyciau dideles sumos, kad kampai neperstatomi i neigiama puse tikrai nei vienam sraigtasparny, bet to priezastys turetu buti labai specifines. Siaip draugiskai siulyciau dar karta pasiskaityti litraturos (is bedos tiktu ir Radaviciaus "sraigtasparnio aerodinamika"), o man asmeniskai labai patiko AR gana aiskiai aprasyta autorotacijos teorija jo puslapyje. Sekmes
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