Mano Sparnai: Diskusijos / Sklandytuvai. Motosklandytuvai / Mokykliniai sklandytuvai


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: Sklandytuvai. Motosklandytuvai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Mokykliniai sklandytuvai
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
KL
Pn Lap 27 2009, 06:33
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
O čia apie sėdynę. Tik neparodyta slankiojanti apkaba viršuje ir gumos amortizacija apačioje (tarp užpakalio ir apatinės atramos):

https://www.wuala.com/Kestas/Initial%20Project/06-Cockpit?key=miZ89ZU4V4Ei
Į viršų
KL
Pn Lap 27 2009, 06:43
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969

Dovydas_S rašė ...

Lak 16 stabilizatorius labai labai senai man yra nuluzes.
Po skrydzio nubegau i gala apsukt skandytuvo ir ziuriu kad priekine stabilizatoriaius dalis nusvirus beveik iki zemes.Nuluzo duralne priekine stabilizatoriaus ausele nuo normalaus tupimo,tiesiog nuvargo metalas be jokio smugio eme ir nuluzo.
Gerai kad nepasileido skrydzio metu o tai galejo ir liudniau baigtis nes tada jau skraidziau aukstai net 5m aukstyle.


Labai įdomi informacija. Jeigu nesunku, gal konkrečiau - kuri dalis?
Kiek atsimenu, serijoje buvo plieniniai virinti mazgeliai stabilo priekyje.
Į viršų
Dovydas_S
Pn Lap 27 2009, 07:49
Dovydas_S
Užsiregistravęs dalyvis #209
Prisijungta: Pr Rgs 01 2008, 05:58
Pranešimų: 487
Pasitaisau: ne priekinis mazgas o stabilizatoriaus galinis mazgas nuluzo. Ten labai neteisingai jis padarytas -duraline plokstele islenkta pagal vamzdi ir paskui 90 laipsniu kampu uzlenkta ir prikniedita prie stabilizatoriaus. Tokiu lenkimu jau yra pazeidziamas duralis ir manau tikrinant tokia vieta su aliuminio nuovargio prietaisu nei vienas Lak 16 nebepraeitu TA.
Į viršų
justas
Pn Lap 27 2009, 10:44
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1620
pasiziurejau Kestucio nuorodas. Reikia pasakyti kad puikiai isspresti mazgai konstruktyviai. Sedyne, jos amortizacija ir reguliavimas ypac. viskas paprasta ir kartu genialu. Sparnas taipogi ganetinai paprastas. Tik gal butu prasme naudoti melynaja izoliacija nes ji yra didesnio tankio. kiek pamenu ji buna triju rushiu ir max kietumas yr 500. Visos kitos yr daznai per pus minkstesnes. Zodziu matosi meistro akis. Tikrai labai patiko bendra ideja ir kai kurie sprendymai ypach.
Į viršų
Rolandas
Št Lap 28 2009, 08:34
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Pasiziurejau i nuorodas ir as.
-Sklandytuvas projektuojamas labai aukstos aerodinamines kokybes (didelio proilgio sparnai ir uodegos plokstumos) Kartu sraute itaisoma piramidine neaptaki vaziuokle ir ko gero neprofiliuoti spyriai, galintys sumazinti aerodinamine kokybe bent 30%. Konstrukcija neracionali, nes tokie dideli proilgiai be tikslo pasiekti max kokybe tik kelia kaina. Is kitos puses mokomajam sklandytuvui optimali Bro-11 kokybe. Kokybe pamazinus labiau nei Bro 11, sudetinga tupdyti, padidinus reikia labai ilgo aerodromo, maziau padaroma tupimu per skraidymu diena. Aptvarkius bendra aptakuma (profiliuoti spyriai, vaziuokles piramide), Kestucio sklandytuvelio kokybe butu apie 1,5 karto geresne nei Bro 11.

-Sklandytuvui nuparasiutavus su dideliu vertikaliu greiciu klups kabinos apatinio lanko dalis einanti nuo vaziuokles iki sujungimo su uodegine santvara .Apatinis santvaros vamzdis, kaip pastebejo Dovydas, smigs pilotui i nugara. Kad to isvengti, butina del grozio islenkta vamzdi uz vaziuokles daryti tiesu.

[ Redaguota Št Lap 28 2009, 11:01 ]
Į viršų
KL
Št Lap 28 2009, 10:50
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Justui:
Tikrai labai patiko bendra ideja ir kai kurie sprendymai

Ačiū už gerą žodį. Norėčiau ir aš būti toks tikras... O gal ir kritikos yra? Putplastį mes naudosim mėlyną, jau turim pasiruošę.

Dovydui:
Vis tiek nelabai man "dašuto" kuris mazgas sulūžo. Gal būtų galima shemutę iš rankos, arba ant nuotraukos kokios rodykle parodyti? Jeigu Dovydas neturi, gal kas galėtų tos vietos nuotrauką įdėti? Būtų labai naudinga, ir ne tik man.
O gal ir daugiau tokių lūžimų buvo?

Į viršų
KL
Št Lap 28 2009, 11:15
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Rolandui:
-Sklandytuvas projektuojamas labai aukstos aerodinamines kokybes (didelio proilgio sparnai ir uodegos plokstumos) Kartu sraute itaisoma piramidine neaptaki vaziuokle ir ko gero neprofiliuoti spyriai, galintys sumazinti aerodinamine kokybe bent 30%. Konstrukcija neracionali, nes tokie dideli proilgiai be tikslo pasiekti max kokybe tik kelia kaina.

Dėl sparno proilgio:
Čia reikia pradėti iš labai toli - nuo pačios pradinio mokymo koncepcijos.
Pradžiai keli paveikslėliai:











Dabar paaiškinimas:
Pagal įdėją pradinio mokymo sistema nesibaigia mokykliniu sklandytuvu. Toliau mokinys (13-15 metų) gali persėsti ant vienviečio treniruočių sklandytuvo, arba į dvivietį mokomąjį lėktuvą. Pradėti specializuotis priklausomai nuo savo pomėgių ir įgytos patirties.
Visa technika (sklandytuvai, lėktuvai, gal dar motosklandytuvai, hidrolėktuvai) maksimaliai naudoja tą pačią elementinę bazę - sparnų formas (ir karkasiniams, ir kevaliniams sparnams), uodegos įrangą, valdymo sistemos, kabinos elementus. Treniruočių sklandytuvui reikia jau aukštesnės kokybės sparnų, todėl mokykliniam sklandytuvui jie gal ir ne visai optimalūs. Bet taip pigiau ir paprasčiau, naudoti tą pačią įrangą įvairiems projektams. O kokybę "sugadinti" labai lengvą, jei prireiks.

Tiesa, labai norėčiau pasikonsultuoti apie antrą mokymo dalį su treniruočių sklandytuvu. Ar įmanomas mokymas su tokiu sklandytuvu pradedant startus tuo pačiu Makarovo išvilktuvu (aišku, didesniame aukštyje, su minimaliom evoliucijom) ir po to pereiti prie klasikinio išvilktuvo (Herkuleso). Gal net iki dėžučių ir skriejimo virš aerodromo?
Antrame etape naudojamas lengvas nuimamas gaubtas su keliais prietaisais.

Kaip ne lakūnas, bijau per daug įsifantazuoti.
Į viršų
justas
Št Lap 28 2009, 12:48
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1620
Del tos apatines pakeltos fermos nuleidimo manau reik neskubet. Dabar pakankamai gerai viskas susirisa o ypac is sono matosi kiek susitaupo svorio ant statramsciu. Del jos sulindimo/ nesulindimo i sedyne didesniu kampu isimontavus i zeme sudetinga butu dabar kazka ir prognozuot.. Aisku smugio kampas su zeme turi but pakankamai didelis (toks kad nebeveiktu priekine amortizacija. praktishkai zeme lygegreti priekinei lingei. tada nuo smugio kluptu virshutinis ir apatinis lankai (bet tas ir gerai nes gautusi minkstesnis smugis pakabinimo sistemai) toliau kluptu uzstuburinio trikampio lenktoji krashtine (turekim omeny kad ji pakankamai trumpa o be to ish nerud plieno) ir galiausiai kluptu vertikalus stuburinis statramstis.... Sitas aisku pats pavojingiausias nes jo padaryti suzeidimai gali but labai rimti, nebent daryti sedynei kazkoki anglies pluoshto sharveli toi vietoi kad tokiu atveju nustumtu ta vamzdi kur nors i sona. Bet i visus situos klausimus atsakytu paprastas bandymas kaip kad numesti ta ferma nuo kokiu 5 m su priristu piloto manekenu ir prikabintu atitinkamu svoriu uodegoje kokiu 50 laipsniu kampu i zeme. Del uodegos stabilizatoriaus luzimo/neluzimo tai tiesiog reikia vidurini vamzdi daryti istisini. Stabilizatoriu istraukti galima butu pasukus ji vertikalei pries tai nuemus aukstumos vairus, arba dar paprasciau nukelus posukio vaira. Bet kokiu atveju atotampos is apacios negalimos nes bus nusienautos zoliu.

[ Redaguota Št Lap 28 2009, 12:50 ]
Į viršų
KL
Št Lap 28 2009, 04:10
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Rolandui:
-Sklandytuvui nuparasiutavus su dideliu vertikaliu greiciu klups kabinos apatinio lanko dalis einanti nuo vaziuokles iki sujungimo su uodegine santvara .Apatinis santvaros vamzdis, kaip pastebejo Dovydas, smigs pilotui i nugara. Kad to isvengti, butina del grozio islenkta vamzdi uz vaziuokles daryti tiesu.


Nemanau, kad sklandytuvui nuparašiutavus pirmiausiai klups vertikalus vamzdis, nes:

1. Nuo vertikalaus smūgio kenčia pirmiausiai spyriai (nes sparnai yra sunkiausi ir aukščiausiai privirtinti elementai), taip užgesindami sparnų inerciją.
Pilotas remiasi į lanko apačią ir vamzdžio irgi neveikią.
Neturėtų vertikalus vamzdis klupti vien nuo viršutinės liemens dalies svorio.

2. LAK-16-me, kiek atsimenu, vamzdis dažniausiai klupdavo dėl šoninio smūgio, nes lingių tvirtinimas buvo momentinis, o parašiutavimas retai kada būna visiškai vertikalus. Dabar gi bus ferma ir nuo šoninio smūgio pirmiausiai klups amortizatorius (nors ten ir du vamzdžiai viename).

3. Apatinė lanko dalis, nors ir lenkta, bet yra gerokai stipresnė (plieninė) už kitus fermos elementus. Aišku, tiesi būtų geriau, bet norėjosi išsaugoti mažesnę detalių nomenklatūrą. Dabar apatinis ir viršutinis lankai yra visiškai vienodi, t.y. reiktų turėti dvigubai mažesnį atsarginių detalių skaičių (ir gamybos įrangą).

Iš kitos pusės, jeigu pavyktų ir viršutinį lanką įkomponuoti su tiesia atkarpa, detalių skaičius nepasikeistų. Reiks patikrinti, gal pavyks. Būsiu skolingas viskio/brendžio butelį

O šiaip - praktika yra geriausias teisėjas, reikia daryti bandymus.
Į viršų
Dovydas_S
Št Lap 28 2009, 07:31
Dovydas_S
Užsiregistravęs dalyvis #209
Prisijungta: Pr Rgs 01 2008, 05:58
Pranešimų: 487
KL rašė ...

Justui:
Tikrai labai patiko bendra ideja ir kai kurie sprendymai

Ačiū už gerą žodį. Norėčiau ir aš būti toks tikras... O gal ir kritikos yra? Putplastį mes naudosim mėlyną, jau turim pasiruošę.

Dovydui:
Vis tiek nelabai man "dašuto" kuris mazgas sulūžo. Gal būtų galima shemutę iš rankos, arba ant nuotraukos kokios rodykle parodyti? Jeigu Dovydas neturi, gal kas galėtų tos vietos nuotrauką įdėti? Būtų labai naudinga, ir ne tik man.
O gal ir daugiau tokių lūžimų buvo?



gerai ryt busiu aerodrome ir pabandysiu nufotografuoti ta vieta .
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0763sek,0.0089iš to užklausomsDB užklausos:28. Naudojama atmintis:3,928kb