Mano Sparnai: Diskusijos / Lietuvoje statyti skraidymo aparatai. Konstruktoriai / Alberto Pikčiaus konstrukcijos


Diskusijos

Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Albertas
Kt Lap 28 2019, 10:31
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 870
Cia flaperonai buvo balansuoti

ties vidurunu pakabinimo mazgu i lonzerono nosele isuktas vamzdis su svino uzpildu...kadangi kreiserinis iki 120km,ar su balansyrais ar be,skirtumo nepajutom...priminsiu,tai 2011m pakiles i ora mano gamybos lektuvelis su automobiliniu varikliu G-10...Vanagas, veliau savininko pervardytas i Elzyte...
Trumpai apie techninius duomenis:
1]tuscio svoris 220-230kg[ferma 25kg,sparnai 54kg,variklis sureduktoriumi 75kg,vaziuokle 14kg,uodega su vamzdziu 14kg irt.t....]
2]skridimo svoris 450kg
3]sparnas 'zyles'tipo,tik RIII15.5 profilio[tiktu ir stiprintas dvivieciui 'zyles' RII14.0 profilio]
4]sparno ilgis 9.0m
5]sparno plotas 12kvm
6]Vmin 65km/val
7]Vkreis 90-120km/val
8]Vne 160km/val
9]kilimo 2.5-4m/s
10]bakas 25l
11]kuro sanaudos 6-9l/val
12]skridimo nuotolis iki 400km
Į viršų
Albertas
Kt Lap 28 2019, 10:38
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 870
buvau padares ir mecanizma,leidzianti eleronus paleisti zemyn tupiant,taciau savininkas,buves pilotazo asas nepanoro rizikuoti ir ta mechanizma uzblokavom,,,
Į viršų
Albertas
Kt Lap 28 2019, 10:42
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 870
Deja, dabar pasikeitus savininkui,lektuvelio likimas neaiskus...
Į viršų
Albertas
Sk Grd 01 2019, 11:03
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 870
prisiminkim... https://youtu.be/gj5_PkpUwdA
Į viršų
Rolandas
Sk Grd 01 2019, 11:11
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5121

Albertas rašė ...

ar su balansyrais ar be,skirtumo nepajutom...



O kokį skirtumą būtų galima pajust?
Į viršų
Albertas
Tr Grd 04 2019, 10:33
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 870
idomu kaip yra su rusu a-22 ir a-32,ten irgi yra flaperonai, o greiciai zymiai didesni...ar jie pakabinti ,ar ileisti i sparno profili?Kaip issprestas flaterio pavojus?Rolandai,sakei nesenai teko isbandyti si lektuva, ka galetum pasakyti siuo klausimu?
Į viršų
justas
Tr Grd 04 2019, 01:02
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1352
Geras klausimas is tikro ar jie yra issverti aeroprakte isvis. Greiciausiai kad su tokiu ju pakabinimu gal ir nereik ten ju issvert.
Į viršų
Rolandas
Tr Grd 04 2019, 06:38
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5121
Aeroprakte išsverta aukštumos vairas, flaperonai-ne.
Kai kurie skraidymo aparatai neturi svorinio balansavimo-pvz dauguma sklandytuvų. Kad tą pasiekti, pradžioje skraido su balansuotais vairais, vėliau pamažu švinų atsisako.
Pirmiausiai daromi skaičiavimai ir dažnuminiai bandymai žemėje, jei rezultatai teigiami- ore.
Metodika:
Pilotas daro keletą nusistovėjusio greičio aikštelių, sukeldamas vairų impulsus. Kai kada tam naudojamas net guminis bananas, kuriuo suduodama per vairalazdę. Vairų atsilenkimai ir virpesiai įrašomi ir analizuojami žemėje. Vairų virpesiai po impulso turi greitai užgesti.
Daromas dar vienas skrydis didesniais greičiais, vėl impulsai ir analizė.
Pasiekus greitį, kur virpesiai gęsta lėčiau, greitis apribojamas. Galvojama kaip jį pakelti, ar tenkintis esamu.

Mėgėjams tokie dalykai neprieinami, todėl norint skraidyti greičiau, visi vairai svoriškai balansuojami.
Jei lėktuvėlio flaterio greitis pvz 130 km/val, galima daug kartų jį prašokti ir sėkmingai skraidyti gerokai didesniais greičiais. Kol vieną kartą esant 130 greičiui lėktuvas subyrės.
Bendru atveju flateris įvyksta akimirksniu. Gali likti tik vairalazdė piloto rankoje ir prie piloto pririšta lėktuvo sėdynė...
Kaip rašiau, 1988m. flateris man buvo su Klimovskio lėktuvu. Ir ne traukių laisvumas ten kaltas.
Per pusę sekundės sparnų galai nulinksta žemyn apie 0,2m. Kitą pusę sekundės-tiek pat į viršų. Tuo pačiu apie 10 laipsnių keičiasi sparnų susukimas-sparnas į vieną pusę, eleronas į kitą. Nekaifas...
Prie 180 km/val užflateriavi A. Kučinsko Žilvinas, prieš tai daug kartų skraidęs greičiau. Sparnas deformavosi, užgesinus flaterį vos pakako eleronų nutūpti. Nulakstė daug kniedžių.
V. Sabeckiui bandomo sklandytuvo flateris baigėsi liūdniau-nulūžo didesnė dalis anglinio sparno. Lūžusiu sparno likučiu užkabino žemę. Labai susižalojo.
Kitam bandytojui G. Nekrašiui užflateriavęs Lak-15 stabilizatorius nulėkė velniop. Išsigelbėjo parašiutu, iššokdamas stipriai susižalojo.
Į viršų
Albertas
Kt Grd 05 2019, 10:04
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 870
Sitam mini paiperiui aukstumos vairus ir posukio vaira perdariau,subalansavau svino pagalba,be to dar gaunasi ir aerodinaminis balansavimas,nes galai atsilenkia i priesinga puse...manau kad jie tikrai neturetu uzflateruoti...na o flaperonus labai nesudetinga subalansuoti tiesiog ties spyrio tvirtinimo vieta padarius apkabas,galima ir su aerodinaminiu efektu...jo, geriau nereikia to flaterio...idealu butu paeksperimentuoti arrodinaminiame vamzdyje...bet tai nerealu musu salygomis...
Į viršų
Rolandas
Kt Grd 05 2019, 10:10
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5121
Statistiškai pirmiausia reikėtų rūpinti eleronų balansavimu. Toliau aukštumos vairas. Vėliausiai posūkio vairas.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0904sek,0.0120iš to užklausomsDB užklausos:27. Naudojama atmintis:3,909kb