Diskusijos
| Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Įvairūs klausimai |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
| Suktukas | ||
| Eiti į puslapį >> | |
|
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
| Autorius | Pranešimas | ||
| NNN |
| ||
NNN![]() Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5733 | Mano manymu labai geras straipsnis, nagrinėjantis klausimą dėl mokymosi būtinybės išvest lėktuvą iš suktuko. Nagrinėjamos ir priežastys, viena jų - neišėjimas iš suktuko dėl per sunkaus variklio mėgėjiškos konstrukcijos lėktuvu. http://www.boldmethod.com/learn-to-fly/maneuvers/should-you-learn-spins/ | ||
| Į viršų | | ||
| Marius |
| ||
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių.![]() Užsiregistravęs dalyvis #24 Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18Vieta: Visaginas Pranešimų: 2894 | Na lėktuvuose aš diletantas, bet jei lėktuvas teisingai subalansuotas, tsi prie ko čia variklio svoris. Ir būtent variklio o ne pvz akumuliatoriaus ar nusipenėjusio piloto? | ||
| Į viršų | | ||
| Algirdas L |
| ||
![]() Užsiregistravęs dalyvis #541 Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34Vieta: Vilnius Pranešimų: 545 | Pritariu Mariui, esmė centruotėje.Tik kartais variklio svoris nerūpestingai suskaičiuojamas, ir kai viskas susikrauna... | ||
| Į viršų | | ||
| NNN |
| ||
NNN![]() Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5733 | Aš irgi diletantas ... Gal inercija čia koją pakišo? Kokie nors pagreičiai ... Koreolio jėga?Bet straipsnis juk ne apie tai [ Redaguota Št Sau 03 2015, 01:46 ] | ||
| Į viršų | | ||
| NNN |
| ||
NNN![]() Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5733 | Čia dar truputis faktų http://www.boldmethod.com/blog/lists/2015/01/spin-facts/ | ||
| Į viršų | | ||
| Andrius |
| ||
![]() Užsiregistravęs dalyvis #26 Prisijungta: Sk Vas 24 2008, 08:59Pranešimų: 472 | neradau greitai lietuvisko varianto, bet : Што́пор в авиации — особый, критический режим полёта самолёта (планёра), заключающийся в его снижении по крутой нисходящей спирали малого радиуса с одновременным вращением относительно всех трёх его осей[1]; неуправляемое движение самолёта на закритических углах атаки. При этом самолёт переходит на режим авторотации. Штопору предшествует потеря скорости и сваливание. В ряде случаев предштопорное состояние самолёта характеризуется предупредительной тряской. Prie ko cia variklis? | ||
| Į viršų | | ||
| Rolandas |
| ||
rolandas![]() Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5577 | NNN rašė ... Mano manymu labai geras straipsnis, nagrinėjantis klausimą dėl mokymosi būtinybės išvest lėktuvą iš suktuko. Nagrinėjamos ir priežastys, viena jų - neišėjimas iš suktuko dėl per sunkaus variklio mėgėjiškos konstrukcijos lėktuvu. http://www.boldmethod.com/learn-to-fly/maneuvers/should-you-learn-spins/ Nedėk tokių super ................ komentarų. Kaip matai, net patyrę žmonės pasimeta, o jaunimas žinos-jei variklis per sunkus, lėktuvas neišeis iš suktuko. Visiška netiesa. [ Redaguota Št Sau 03 2015, 07:06 ] | ||
| Į viršų | | ||
| vysniukas |
| ||
![]() Užsiregistravęs dalyvis #360 Prisijungta: Tr Kov 11 2009, 11:41Pranešimų: 756 | Na manau variklis ne prie ko, bei ar tai lėktuvas ar skraidyklė, visi eina į suktuką, net mokomąją skraidyklę "Slavutic" buvau į plokščią suktuką įvedęs, bet ji po vienos vijos pati išėjo, savo kietasparnį irgi buvau į suktuką įvedęs, teko išvedinėt pačiam, aišku ir pati būtų išėjus, bet nesinorėjo teorijos praktikoj tikrint, abiem atvejais per mažas minimalus greitis. Dar vienas variantas ultralengvoj aviacijoj, gali stipriai įtakoti patekimą į suktuką Vne viršijimas. Viršijus šį greitį aparatas gali ir toliau sėkmingai skristi, bet mažinant greiti ir vėl kertant jį keliamoji jėga deformuoja minkštą sparno dangą, kas išaukia keliamosios jėgos pasislinkimą, pasislinkimas iššaukia dar didesnes dangos deformacijas šis reiškinys dar vadinamas minkštos dangos flateriu, toliau grandininė reakcija ir sparnas arba neria žemyn į pikiraciją arba šauna aukštyn praranda geitį ir nueina į suktuką, motoskraidyklės abiem atvejais turi tendenciją nueiti į kulverstuką. Siekiant išvengti flaterio dabartinėse skraidyklių dangose naudojamas surišimas tarp lačių, kad neišpūstų profilių ir antipikiraciniai trosai, bei vamzdeliai konsolėse populiariai antipikai. Laisvose skraidyklėse tarp lačių yra įsiūtos juostos, galima sakyti gaunamos "normalios" nerviūros. Varžybose (laisvo skrydžio) matuoja ar nenureguluoti antipikai už šį prasižengimą diskvalifikacija, nes buvo mirtinų atvejų finišavimo metu. Prancūzijoj finišuojant per turbulenciją greitis buvo gerokai virš Vne 120+, nupikiravo vertikaliai, pilotas žuvo iš karto. Dėl variklio masės yra keli niuansai, variklio masė įtakoja bendrą aparato masę ir centruotę, jeigu projektuoji aparatą su 50 kg varikliu, o uždedi 80 kg, turi perskaičiuoti centruotes ir ne tik, nes jei motorenkė bus perkrauta per silpnas sparnas, ar nepakankami standus ulo sparnas, Vne bus visai kitoks nei skaičiuotas, nes skrydžio metu sparnas deformuosis kas gali iššaukti minkštos dangos flaterį prie mažesnių greičių, geriausiu atveju nepakilsit, blogesniu nebus pavaldumo bandant daryti posūkį, skris tik tiesiai, čia labiau tinka skraidyklėms ar beuodegiams, na o blogiausias piukiracija, suktukas fatalinės pasekmės. [ Redaguota Št Sau 03 2015, 08:54 ] | ||
| Į viršų | | ||
| Juozas |
| ||
![]() Užsiregistravęs dalyvis #22 Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32Pranešimų: 1001 | Suktuko priežastis ne dėl per mažas minimalus greitis, bet didesnis už kritinį atakos kampas. Kritinį kampą galima viršyti ir skrendant gerokai didesniu už minimalų greičiu, pavyzdžiui, gilioje spiralėje. Kartą skrendant su LAK-X pilotas įvedęs lėktuvą į gilią spiralę atkreipė dėmesį: "Žiūrėk, kai pokrypis daugiau negu 70 laipsnių, lėktuvas pradeda drebėti". Mano atsakymas buvo: "Atsargiai, nenuversk į suktuką". O viskas labai paprasta - esant dideliam pokrypiui, vertikali keliamosios jėgos dedamoji sumažėjo, norint išlaikyti aukštį, teko didinti atakos kampą, kuris priartėjo prie kritinio, ir oro srautas padėjo atitrūkinėti. LAK-X sparno profilis toks pat kaip "Blaniko". Kas jais skraidė, žino kaip šis sklandytuvas elgiasi prieš virsdamas į suktuką. Kitas atvejis: 1973 metų Lietuvos civilinės aviacijos valdybos Tu-124 Nr. 45061 katastrofa netoli Maskvos. Perstatinėjant aukščio vairo trimerį, servomechanizmas jį atlenkė į kraštinę pikiravimo padėtį. Lėktuvas perėjo į gilų pikiravimą. Bendromis pastangomis, ekipažui pavyko įveikti didžiules aerodinamines jėgas, ir lėktuvą ištraukti iš pikiravimo. Toliau - dvi versijos; Pirma, aprašyta E. Ganusausko knygoje "Lemties kilpa", pagal kurią lakūnai nepastebėjo didėjančio pokrypio, ir lėktuvas nuvirtęs ant sparno smigo į žemę. Kita versija - siekiant išplėšti lėktuvą iš pikiravimo, iki galo atlenkus aukščio vairą, buvo viršytas kritinis atakos kampas, ir lėktuvas nuvirto į suktuką. Į suktuką reikia žiūrėti rimtai ir su pagarba. Būdamas gana paprastas, jis kartu yra ir gana pavojingas, tai rodo avarijų statistika. Per jį du mano pažįstami išskrido ten, iš kur negrįžtama. Rolando pradėta tema "Saugus sparnas", labai reikalinga. [ Redaguota Sk Sau 04 2015, 09:08 ] | ||
| Į viršų | | ||
| Rolandas |
| ||
rolandas![]() Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5577 | Paskutinė Indonezijos Boingo katastrofa-priežastis panašu kad greičio praradimas, smuka, gal suktukas. Skraidydami viršutiniuose ešelonuose-virš 10 km, šie lėktuvai nežiūrint prietaisinio apie 800 km/val greičio, skraido labai dideliais atakos kampais. Greičiui sumažėjus apie 50 km/val jau smuka. Padidėjus tiek pat-baftingas. Tenka skristi siauru greičių ruoželiu. Tai įprasta, kol situacija standartinė, tačiau staiga prireikus aukštėti prieš audrą ar audroje keisti aukštį, nesunku ir lemtingai suklysti. [ Redaguota Sk Sau 04 2015, 09:29 ] | ||
| Į viršų | | ||
| Eiti į puslapį >> | |
Powered by e107 Forum System



























Kokie nors pagreičiai ... Koreolio jėga?





