Mano Sparnai: Diskusijos / Technologijos / Patikimumas, darbo kultura


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Technologijos
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Patikimumas, darbo kultura
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Rolandas
Pn Bal 13 2012, 09:32
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558

Albertas rašė ...


1.Sparno lonžeronas,fanerinė noselė,nerviūros ir visi kampučiai buvo klijuoti "aviaciniais"kazeino klijais,kurie po keleto metų tiesiog sutrūnija ir pabandžius atplėšti priklijuotą detalę, tai pavyksta labai lengvai.Sparnui buvo daugiau 20 metų...
Teisingai paruoštais, šviežiais kazeino klijais klijuotas sparnas laiko 50 ir daugiau metų, ir ne visą laiką būna sausam angare. Maža smulkmena-teisingai paruoštais...

2.Sparnas, matyt, iš tikro buvo gavęs drėgmės dėl netinkamo laikymo,ir jį uždedant ant lėktuvo nebuvo atidarytas ir patikrintas,juolab kad jį reikėjo stiprinti- lėktuvo tuščio svoris bevei 200kg,sklandytuve nesiekia 100kg...
Jei būna gavęs per daug drėgmės, pirmiausia nukenčia drobė, o ji šiuo atveju buvo tvarkinga. Dėl praplėštos drobės teko matyti ir sparno vidaus dalį. Mediena nepatamsėjus, nepapuvus-ką dar galima žiūrėti?
Sparnas ir nesuiro dėl per didelio svorio-jis tik susisuko dėl atsiklijavusios sienutės


3.Visa sparno konstrukcija laikėsi ant rūdijančių vinukų,kurie po 20 metų irgi sunyko dėl korozijos...
Dėl klijų galiu pasakyti,kad baikim laikytis tos nuostatos,kad su etikete 'aviaciniai' tai jau stebuklas, o visi kiti niekam tikę?Kazeino klijai savo laiku irgi buvo aviaciniai, geresnių gal tuo laiku išvis nebuvo?Netgi drėgmei atsparus lipalas daug kartų patikimesnis,ka jau kalbėt apie vokišką kleiberitą,kurio yra keletas rūšių ir įvairių savybių,jis puikiai tinka įvairiems suklijavimams,ypatingai kai tą reikia padaryti greitai.Jei reikia klijuoti lonžeroną tada gal nerizikuojant naudokime formaldehidinius,laiko patikrintus klijus,galima ir epoksidinius AD bet bųtina naudoti plastifikatorių
Paprastas klausimėlis-kodėl viso pasaulio avicijos gamintojai nenaudoja "patogaus ir labai gero" lipalo, kleiberito ar kitokio vištašūdžio? Gal jie tokie kvailiukai ?


Geriausia dėl klijų pakalbėti su Arvydu Vaicekausku, Skirmantu Liutkumi, kurie padarę daug puikių sparnų ir nei girdėt nenori apie nukrypimą nuo aviacinių technologijų.
Į viršų
sl
Pn Bal 13 2012, 10:53
Užsiregistravęs dalyvis #31
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 08:40
Pranešimų: 66
labai džiugu kad diskutuojame...
nuorodą patalpinau,kad atkreipti dėmesį jog poliuretanas labai blogai "dirba" blogai suleistiems paviršiams....šiaip vokiečių standartas leidžia naudoti KLEIBERIT jėginėms konstrukcijoms lauke ir viduje jei siūlės storis neviršija 0,3 mm.
Pateikti pavyzdžiai iliustruoja atsparumą TIK KĄ IŠKEPTIEMS sujungimams - be ilgalaikio drėgmės poveikio.
Apie epoksidinę - tai hidroskopiniai klijai, t.y. kaupiantys po savimi drėgmę.Remontuoto sparno kevalas,remontuotas epoksidke ir stovėjęs "po lašais" bakstelėjus atšoko kaip pilkė - be jokių sukibimo požymių.Kažkaip nejauku tapo...
Kazeinas - puikūs klijai - kol negavo drėgmės...
DRĖGMĖ mūsų priešas...ir pavojingas...
Į viršų
jankelis
Pn Bal 13 2012, 11:32
Užsiregistravęs dalyvis #359
Prisijungta: An Kov 10 2009, 07:29
Pranešimų: 316
Sutinku Rolandai su tavo įtikinamais argumentais. Tik va tas dalykas; keičiantis atakos kampams, slėgio centras laksto nuo lonžerono į abi puses po kelis procentus ir pasėkoje to atsiranda sukimo momentai, kurie kraipo sparną, jeigu nėra dirbančios noselės. ;Rūtoje; dirba visas sparnas. kadangi aptrauktas fanera. Tačiau dėl lenkimo momento, jeigu būtų klijuota,tokia atsakinga dalis kaip lonžeronas, lipalu ar kleiberitu, tikriausiai bijočiau. Gal jie ir geriausiai laiko, bet kai pasiklausai visokių nuomonių. Na negirdėjau, kad kam iš savadarbių būtų lūžęs sparnas, bet jei žmogui sakoma pastoviai pusę metų, kad balta siena yra juoda, tai po to jis į ją žiūrėdamas , mato ne baltą, o pilką.
Į viršų
eva
Št Bal 14 2012, 12:17
Svečias
Pateikti pavyzdžiai iliustruoja atsparumą TIK KĄ IŠKEPTIEMS sujungimams - be ilgalaikio drėgmės poveikio.
Apie epoksidinę - tai hidroskopiniai klijai, t.y. kaupiantys po savimi drėgmę.Remontuoto sparno kevalas,remontuotas epoksidke ir stovėjęs "po lašais" bakstelėjus atšoko kaip pilkė - be jokių sukibimo požymių.Kažkaip nejauku tapo...
Kazeinas - puikūs klijai - kol negavo drėgmės...
DRĖGMĖ mūsų priešas...ir pavojingas...
[/quote1334351490]
Būtent,geru klijų daug-svarbiausia jų veikimas metų bėgyje,drėgmės poveikis,ir žinoma visai kvaila naudot senovinius klijus(kazeina) kai yra naujoviški aviaciniai net ir pvz. klijuojant replika.

[ Redaguota Št Bal 14 2012, 12:20 ]
Į viršų
Darius BRU
Št Bal 14 2012, 10:47
Užsiregistravęs dalyvis #885
Prisijungta: Pr Sau 02 2012, 08:52
Pranešimų: 78
Dėl sparnų pūvimo. Ar impregnantai ir dažai neapsaugo nuo medienos pūvimo? Kaip pavyzdį duodu šį variantą:http://www.senukai.lt/statyba-remontas/apdailos-prekes/dazai-ir-ju-priedai/medienos-antiseptikai/475001505702_4.html. Juk nedidelis kiekis tokios medžiagos nedeformuos sparno medienos ir svorio, manau daug neatsiras.

[ Redaguota Št Bal 14 2012, 10:47 ]
Į viršų
inžinierius
Št Bal 14 2012, 11:24
Užsiregistravęs dalyvis #301
Prisijungta: Kt Sau 01 2009, 06:51
Pranešimų: 93
Gerbiami kolegos,
Negaliu nutylėti, kai imame kalbėti apie "aviacijai" skirtus gaminius, medžiagas ir t.t. pamirštami vieną labai paprastą taisyklę - kiekvienas sertifikuotas aviacinis gaminys (medžiagos) yra naudojamas pagal paskirtį ir prisilaikant gamintojo nurodytų reikalavimų ir t e c h n o l o g i j o s . Iš mūsų pokalbių susidaro vaizdas, kad tas kas eina su ženkliuku "naudojama aviacijos pramonėje" - kaip panacėja tiks visiems atvejams ir veiks , kaip rusai sako "na veki vekov". Tai nėra teisingas požiūris. Aš jums pasakysiu iš savo patirties, kai dar sovietiniais laikais teko darbuotis karinėje aviacijos remonto gamykloje ( o jų Lietuvoje buvo trys), tai cikliškai kas du metus "valydavo sandėlius" ir viską mesdavo į šiukšlių konteinerius. Tiesiog buvo gaila matyti, kai tepalu suteptos, vakuuminėje pakuotėje detalės ir reaktyvinių lėktuvų mazgai būdavo išmetami utilizavimui. Turbūt supratote ir klausimas - Kodėl? - nekyla. Kas nesuprato - paaiškinu- baigėsi garantinis saugojimo terminas. Lygiai taip pat ir su tokiomis medžiagomis kaip klijai.
Dar nereiškia, kad jie (aviaciniai) yra patikimi ir tinkami naudojimui - jeigu negali atsekti ir atlikti viso kelio nuo "gamintojo iki vartotojo" kontrolės, negali įsitikinti, kad tai buvo sandėliuojama taip kaip nurodė gamintojas, kad nepraėję visi nurodyti sandėliavimo terminai. O jei po šito viso jau galime padėti "+", tai lieka ne mažiau atsakingas kitas - "technologinis " klausimas. Ar tai ta technologija tinkama mūsų atveju, ar gamintojas nenurodo kokių apribojimų, kurių mes negalime išpildyti esamomis sąlygomis (temperatūra, slėgis, drėgnumas, prispaudimo jėgos, laiko intervalas ir t.t.), ko pasekoje gamintojas negarantuos kokybės stiprumo, (atsiprašau dabar naudojamas žodis "stipris") ir tarnavimo laiko. O jau pats konstruktorius-technologas turi pasiskaičiuoti iš gamintojo duodamų techninių charakteristikų ir gaminamoje konstrukcijoje numatomų apkrovų, reikiamus paviršių plotus ir gabaritus, susikomplektuoti ir pasiruošti technologinę įrangą, kartu su kontrolės priemonėmis. Nereikia pamiršti, kad aviacijos ir kosmoso pramonėje, projektavimo principai ir metodai skiriasi nuo antžeminio transporto (prioritetas konstrukcijos svoris o ne tarnavimo ilgaamžiškumas). Taip kad kolegos pagalvokime. Visgi teisus akademikas Arkadijus Šipunovas (vieną kartą jau forume esu tai sakęs).
Trumpai tiek.
Pagarbiai
Į viršų
Rolandas
Pn Rgs 13 2013, 09:05
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Dar apie patikimumą.
Mano rankose-naujai pagamintas variklio rėmas, paruoštas dėti ant lėktuvo.
Pirmoje nuotraukoje tiesus vamzdelis matyt bandytas pjauti, paskui pavargus nutarta kad su tokiu įpjovimu variklio rėmui kaip tik.
Kitose nuotraukose virintos vietos.
Galiu pasakyti, kad rėmą gamino ne naujokas aviacijoje ir MKO gamyboje, netgi veteranas. Dar galiu pasakyti, kad taip dirbančių yra ne vienas. Jų virintas siūles mato kolegos ir inspektoriai, tai jau beveik įprasta.

o gal pagaliau atsibuskime ir pasakykime stop tokiam darbui?

Neišmanantiems ko purkštauju, galiu pasakyti, kad tokia siūlė turėtų laikyti nuo 2 iki 10 kartų mažiau už normalią, tiksliau sunku prognozuoti.
Žinoma, gerai virina tik profesionalai, tačiau ir mėgėjui visai neleistina palikti įpjautą vamzdį, surupūžintas siūles. Užtektų susireguliuoti virinimo aparatą ir siūlės taptų normalios. Tačiau kam? Juk visiems tinka...








Į viršų
Vainius
Pn Rgs 13 2013, 11:24
vainius
Užsiregistravęs dalyvis #573
Prisijungta: Pr Bal 26 2010, 07:51
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 298
Dar Rolandai, galėtumėte įkelti nuotrauką su teisingai suvirinta siūle, kaip pavyzdį
Į viršų
Rolandas
Št Rgs 14 2013, 09:49
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Vainius rašė ...

Dar Rolandai, galėtumėte įkelti nuotrauką su teisingai suvirinta siūle, kaip pavyzdį

Teisinga siūlė antroje nuotraukoje kairiau.

Virinant MIG dėl parūdijusios vielos, dėl išdilusio antgalio, dėl blogos padavimo žarnos ar blogo pastūmos mechanizmo viela stringa. Meistrelis tuomet didina pastūmos greitį, vielos paduodama per daug ir netolygiai. Rezultatas-nuotraukoje matomi metalo guzai, paprastai šalinami abrazyvu, taip galutinai susilpninant siūlę.
Siūlė dažniausiai nepravirinta-tai galima pamatyti supjausčius bandinį arba bandant nulaužti.
Kas gal būt tinka prie ūkio darbų, visai neleistina aviacijoj. Juk ant tos surupūžintos siūlės kabo žmogaus sveikata ir gyvybė.
Jei nepavyksta gerai virinti ir nėra noro mokytis, reikėtų pačiam tik susegti santvarą, paliekant virinimą geram meistrui. Nebrangu ir garantuota kokybė.
Į viršų
Vainius
Sk Rgs 15 2013, 10:06
vainius
Užsiregistravęs dalyvis #573
Prisijungta: Pr Bal 26 2010, 07:51
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 298
O kaip šita siūlė? gera ar bloga?

Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0926sek,0.0133iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:3,945kb