Mano Sparnai: Diskusijos / Variklių skyrius / Smart varikliai


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Variklių skyrius
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Smart varikliai
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
justas
Pn Kov 21 2014, 06:41
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1620
nepamenu ar buvau papostines sitaji doc'a.



Į viršų
justas
Tr Geg 07 2014, 06:47
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1620
Isverciau straipsni is anglu k. apie ecofly dyzeli. Del klaidu nebarkit tikrai neturejau laiko ju taisyt .

Į viršų
justas
Tr Geg 07 2014, 06:48
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1620
Paskutini kart kai priesh 10 metu skridau su FK9 jame buvo benzininis Ecofly Smartas.
Tada tikrai atrode kad modernusis M 160 variklis gali tikrai apsunkinti gyvenima Rotax 912' ui.
Tam priezastys buvo net kelios. Ne tik paciom aukschiausiom technologijom pagamintas variklis bet ir tai,
kad uzh Ecofly vairo stovejo Otto Funk'as ir Ebhard'as Rau kuris ir sukonstravo Smarto varikli Daimler Benz'e.
Nuo to laiko apie 60 smartu buvo instaliuoti skraidymo aparatuose. Bet shitas skaichius yra ishties mazhas
jei palyginsime ji su daugiau nei 45 000 skraidanchiu 912 o modelio Rotaxu. Dyzeliai taip pat buvo panaudoti aviacijoi.
Ecofly pardave 300 varikliu Northrop Gramman korporacijai ju UAV'ui Hunter. Tachiau mazhojoi civilinej aviacijoi dyzelis buvo panaudotas tik du kart.
FK9 is Silence Twister'yje. Otto Funkas sustabde dyzelio vystyma nes variklis buvo sunkus, o mazhesnes kuro sanaudos, aparatu savininkam
pasiruoshusiems ishleisti virsh 50 K eur neatrode toks svarbus veiksnys. Prie to prisidejo dar ir tai kad 65 aj variklis aishkiai nebuvo "toi pachioi lentynoi"
net ir su 80 aj 912 uku.

Dabartinis dyzelis jau yra 80 aj. Reduktorius liko tas pats kaip ir benzininiam tachiau pasikeite perdavimno skaichius.
Dyzelis neishsukdavo propelerio iki reikiamo rpm. Benzininis smartas kruisiniam rezhime sukasi apie 4 000 rmp
(max galia prie 5 600 rmp)
Tuo tarpu dyzelis ishsisuka tik iki 3 300 (ECU riboja max apsisukimus iki 3 800 rpm) tad perdavimo skaichiu teko mazhin nuo 2.1 : 1
(benzininiam vaiante) iki 1.79 : 1.

ECU taip pat yra naujas. ECU kontroliuoja ipurshkiamo kuro kieki, ipurshkimo slegi, ir ipurshkimo laika priklausomai nuo slegimo ir nuo oro bei kuro temperaturos.
ECU perprograminimas labai skiriasi nuo automobilinio. Jei kazkokie parametrai sutrinka, skirtingai nuo automobilinio, ECU neitakoja
variklio darbo, o tik signalizuoja, kad kazkokie parametrai sutriko. Ir pilotas yra laisvas priimti sprendima ar sumazhinti rpm ar tarkim
kilimo atveju leisti varikliui kad ir trumpai padirbti max rezhimu.

Variklio darbo stebesenos programa skirta tik signalizuot ir variklio galios ji neitakoja. Tam yra irengtas potenciometras ir nera tiesioginio ryshio tarp ECU ir akseleratoriaus.
Potenciometro gedimo atveju pilotas turi nuimti apsauga prietaisu lentoi nuo perjungejo ir jo pagalba gali pasirinkti tris variklio darbo rezhimus: max rpm (max variklio galia),
max kruizo galia ir min kruizo galia. Tai leidzia pilotui maksimaliai saugiai pasiekti atsargini aerodroma ir nutupdyti aparata. Palyginkite tai su iprastais mechaniniais
rptax 912 akseleratoriais kur trosu trukimo atveju variklis ishkart prades dirbt max sukiu rezhimu ir ji galima tik ishjungt.

Generatoriaus gedimo atveju ishkart uzsidega signalines lempos ir ECU ir kuro siurblys toliau maitinami ish baterijos. Jos pakanka 5 h plius atsargine baterija dar 30 min skrydzio.

Variklio uzhvedimui pasukma rakteli, pagrindinish switchas ON, palaukiam 10 sek. (jei variklis shaltas. shilta diena pilnai uzhtenka5 sek) ir spaudziam uzhvedimo mygtuka.
Variklis pradeda dirbi tachiau propeleris nesisuka. Centrifugine mova pradeda sukti propeleri prie 1700 rpm ir pilnai uzsirakina prie 1900 rpm.
Papildomas tokios schemos privalumas, nera besisukanchiu peiliu varikliui dirbant tushchia eiga. Tachiau pagrindine centrifugines movos uzhduotis eliminuoti vibracijas kurios
neishvengiamai atsiranda nuo propelerio mazhesniuose nei 1700 rpm sukiuose del ypatingai ishlengvinto smagrachio.

Reik pastebeti kad tai reikalauja tam tikro igudimo taxinant. Kadangi propeleris pradeda suktis jau nuo 1700 aps min, chia reikalingi stabdziai. kadangi sumazhinus akseleratoriu
propeleris ishvis sustoja.

Kilimas 110 km / h variklis sukasi 3400 rpm kas atitinka 76 aj. Mes abu sveriam apie 70 kg, kuras 42 litrai dyzelio (apie 35 kg). Lektuvas 280 kg tad musu kilimo svoris 455 kg kas yra 17 kg mazhiau nei MTOW.
Variometras rodo 4 - 4.5 m / sek. kilima. Labai panashu kaip ash turejau ir priesh 10 metu su 70 aj benzininiu varikliu.

Priesh 10 metu "taildrageris" FK 9 nepasieke didesnio nei 180 km / h greichio. Turbut del per mazho propelerio zhingsnio. Patriko dyzelis su priekiniu ratuku pasieke 190 - 200 km /h.
Kuro suvartojimas tesieke 12.2 litro valandai (3690 rpm).Sumazhinus sukius iki 3300 rpm greitis nuktrito iki 180 km /h ir .... 8.6 litro. Velgi sumazhinus greiti iki 170 km /h
kuro suvartojimas tebuvo 7 ltr valandai. Labai komfortabiliai kruizindami 130 km/h virsh Wesser mountains regiono mes tevartojos 4 litrus valandai. Su 60 litru kuro baku mes realiai galetumem kaboti ore 15 h
ir nuskristi 2000 km. Netgi kruizinant 170 km / h greichiu mes galetumem nuskristi 1400 km. Palyginkite tai su benzininiu smartu, kuris buvo 20 proc ekonomishkesnis nei 912 rotax,
ir kuriam reikejo 8 litru valandai kruizinant 140 - 150 km /h greichiu. O tai dvigubai daugiau nei dabar reikia dyzeliui. Kalba chia ne tiek apie ekonomija kiek apie svori.
500 km skrydziui tereikia 18 kg kuro bake. Vadinasi turim daugiau svorio bagazhui ir keleiviams.


Tachiau kaip del vibraciju ? Tai triju cilindru variklis o ne keturiu. Tachiau ash nepastebejau nichnieko del ko reiktu daryti kokias nors pastabas. Garsas?
Tiesiog puikus, gilus garsas. Girdisi tik propeleris. Galia? Pakankamai stabili del turbinos. Galia nekrenta kilimo metu. Licenzija? UL varikliams jos nereik. Kaina? 19 000 eur.
Tai mazhdaug 3 000 - 4 000 eur daugiau negu 912 rotax "ashtuonis metus atgal Daimler variklis kainavo 1 900 eur, dabar 5 800 eur be ipurshkimo ir turbinos" sako Patrick Rudolph.
Tai irgi yra aukshtos variklio kainos priezhastis.

Tachiau kaip toliau klostysis FlyEco, ar imone ishliks be abejo parodys ateitis. Bendrai tegaliu pasakyti kad FlyEco dyzelis yra tiesiog "whau".

Peter Wolter
Į viršų
justas
Tr Bir 18 2014, 01:26
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1620
Vokietys parduoda Smarta. Pirmos serijos, del to silpnutis 55 hp benzinas. Pilnai tinkamas lektuvui su pilna elektronika , ismetimais ir t.t. Nori 4 000 eur. dirbes 500 h. Realus ju TBO iki 2000 h

Kontaktai:


Klaus.Tominski©ktstb.de

Į viršų
juozas49
Tr Bir 18 2014, 08:43
Užsiregistravęs dalyvis #63
Prisijungta: Tr Kov 19 2008, 01:39
Pranešimų: 799
Ilgai ir nuobodziai pardavines . As nemokeciau ir 100 eur uz toki varikli , nebent i zoliapjove ar saku smulkintuva sumontuoti.
Į viršų
justas
Kt Bir 19 2014, 02:36
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1620
Na nebut toks kategorishkas Juozai. Jei jau bent 60 imt ju skraido tai gal nera toks visai zhluges reikalas. Aishku 55 hp ne stebuklas bet yra su jais puikiai skraidanciu FK 9.
Į viršų
Juozas
Kt Bir 19 2014, 06:05
Užsiregistravęs dalyvis #22
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32
Pranešimų: 996
Nepamirškim ir vienviečių, kuriam 55 hp per akis ir akinius.
Į viršų
justas
Kt Bir 19 2014, 06:31
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1620
Bet pas Juoza ir zoliapjoves ir saku smulkintuvai, viskas dvivieciai
Į viršų
justas
Tr Sau 21 2015, 10:53
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1620
Opapa.. Lietuvoi yra vyrukas kuris sekmingai isistate Smarto dieseli i savo motocikla. Ypac idomus yra centrifugines movos perdarymas. Aviaciniam telieka susidirbint reduktoriu. Laisvu laiku pabandysiu suprojektuot.

http://www.motomanai.lt/moto-forumas/moto-tema.9682.html

Į viršų
Arvydas ANBO2
Tr Kov 25 2015, 10:15
Kiekvienas statome savo bažnyčią
Užsiregistravęs dalyvis #3176
Prisijungta: Sk Vas 23 2014, 08:55
Pranešimų: 247
Turiu atliekama smart roadster varikli. Berods 80aj, su visa elektronika. Nenusprendziu, ka su juo daryti. Jei kas pasiulytu reduktoriu, gal apsispresciau ji paleisti aviacijai.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0754sek,0.0088iš to užklausomsDB užklausos:28. Naudojama atmintis:3,905kb