Mano Sparnai: Diskusijos / Elektra / Elektra


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: Elektra
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Elektra
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
vysniukas
Pr Vas 09 2015, 10:21
Užsiregistravęs dalyvis #360
Prisijungta: Tr Kov 11 2009, 11:41
Pranešimų: 756
Šiandien truputėlį panagrinėjau, tuos elektrinius žaisliukus https://www.youtube.com/watch?v=WgNMc35zqYo, truputį paskaičiavau ir gavau, kad optimaliai sudėliojus čia naudojamą variklį ir pritaikius kito tipo valdiklį čia jie naudoja 250 A, bet yra 300 A specialiai skirtas aviaciniam modeliam, galima geriau išnaudoti akumuliatorius, bei paėmiau kitus akumus. Jie startui naudoja tik 138 A, kai variklis gali dirbti trumpam režime 190 A, tai skrydžio trukmė su 20 Ah 25C akumuliatorium skrendant horizontaliai sudaro 30-34 min., čia jei kaip rašo iškrovimo srovė 35 A, jeigu geresnis sparnas, tai galima mažesne srove skristi, tai ir laikas ilgėja. Gali būti, kad valdiklis (galima pačiam programuoti) apribotas 138 A, kad variklio neužlenktum, tai variklis tokiam režime gali dirbti 8 min, kol išsikraus akumai. C reikalingas, kad sužinot kiek akumas gali amperų atiduoti, tai Talpą padauginam iš C gaunam A 20Ahx25C=500A, varikliui reikia max 190 A, vadinasi akumų galios pakanka. Darbo trukmė T=talpa*60min/naudojama srovė. T=20Ah*60min./35A=34,28 min., 10 proc. akumu talpos galima numesti, nes nėra garantijos, kad bus tiek kiek deklaruoja, gausim beveik 31 min., jei pavyktų energijos naudojimą sumažinti iki 20 A, tai, galėtume ištempti 60 min, horizontaliam skridime.
Reikalinga trauka išlaikyti horizontaliam skridime yra Pakilimo masė padalinta iš aerodinaminės kokybės. Tai jei priimsim, kad pakilimo masė bus 140 kg, AK bent 10 vnt., trauka reikalinga horizontaliam skridimui bus 14 kg. Jeis parnas žemėja 1,5 m/s, tai kad kilti 1,5 reikia 28 kg traukos. Tiesa variklis yra šepetėlinis, bet jei palyginsim kainas su bešepetėliniu, tai variklio kaina bus bent tris kartus didesnė ir vardikliai kitokie.
Dabar apie mases variklis 2,5 kg, valdiklis 0,4 kg, akumuliatoriai 6,6 kg, sudėjus papildomą įrangą (konstrukcijas, propą) turėtume tilpti į 14 kg.
Kaina be akumu 605 EU, akumai 20 Ah 455 EU viso 1060 EU, dar reiktų pridėti siuntimą ir pakrovėją su celių balansavimu, laidams ir kitai smulkmei dar apie 100 EU.
Dabar palyginimui, mano vien tik variklis su propu sudaro 11 kg, jei dar pridėsim kurą, tai dar 11 kg. Imant masės santykių skirtumą aš dar galiu drąsiai paiimti papildomai 30 Ah akumuliatorių, viso bus 50 Ah ir visą masę gausim šiek tiek virš 19 kg (konstrukcijų neverinu, abiem jos reikalingos). Galutinė kaina, valdiklio, variklio ir akumų 1785 EU. Dėl valdiklio dar yra klausimų, ten yra celių kiekio apribojimas tik neaišku ar nuosekliam jungime ar apskritai viso, bet pasak vieno elektronščiko, galima tai išspręsti pajungus vatmetrą ir perjungėją, galima elektroninį, galima rankinį, sugrupuoji akumus po 10 Ah ir visos problemos, nes ant savadarbių elektromobilių taip daro, nes ten valdiklių kainos nuo tam tikro voltažo šauna į viršų, tai pradžioj jie važiuoja ant aštuonių akumų, o kai jie pasėda pajungia likusius, kad įtampų neviršyti, Watmetras reikalingas, kad matytum akumų būklę. Jei elektroninis, tai jis tik informacijai.
Aš už savo variklį paklojau 1500 EU. Su baku galima skristi apie 200 min., aišku lekiant termikais Lietuvos turėtų neužtekti. Su akumais gautūsi apie 90 min. dar reiktų įvertinti mažesnį pasipriešinimą su elektriniu varikliu, bet manau, tai irgi pakankamai daug pagal mūsų Lietuvos teritoriją.
Čia viskas iš hobbyking.com
Į viršų
bence
An Vas 10 2015, 08:51
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
Idomus pamastymai! As vis dar pasvajoju pasidaryt lak-12 FES.tarpkitko, poreikiai panasus, tik reiktu veikimo laika gal siek tiek pratest, kad bent 1-1,5 val butu garantuotai. O ir suma projekto skatinanti pradet eksperimenta
Į viršų
Tinklalapis
Reno
An Vas 10 2015, 10:59
Užsiregistravęs dalyvis #664
Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44
Pranešimų: 1401
Visa, kas siūloma HobbyKinge, yra skirta modeliams. Minėjai, kad naudosi kolektorinį (šepetėlinį) variklį. Bet RotoMax motoras, su kuriuo eksperimentuojama ir Tavo nuorodoje, yra be šepetėlių. Modelinių el.variklių problema - silpni guoliai. Jie atlaiko tik jiems skirtus modelinius, nedidelio skersmens propelerius, kurių trauka "žmogiškam" skrydžiui yra per maža. Dedant didesnio skersmens propelerį per diržinį reduktorių modeliniai guoliai labai greitai nusibaigs. Galingesnių guolių montavimas ar spec. dantratinio reduktoriaus gamyba bei pritaikymas vargu, ar bus paprastas, nebrangus uždavinys.
Minėjai, kad kuras Tavo "moskite" sveria net 11 kg. Perskaičiavus į tūrį pagal santykinį tankį išeina 15 ltr. Ar verta pilti "iki gerklės", jei skrydžio valandai kreiseriniam režime 120-130 cm2 paramotoriniam varikliui pakanka apie 4 ltr.

[ Redaguota An Vas 10 2015, 11:01 ]
Į viršų
vysniukas
An Vas 10 2015, 12:43
Užsiregistravęs dalyvis #360
Prisijungta: Tr Kov 11 2009, 11:41
Pranešimų: 756
Atsiprašau suklydau bešepetėlinis, tai dar geriau.Dabartiniai modeliai jau nelabai skiriasi nuo lėktuvų. Realiai jokio skirtumo ką kelti į orą, svarbu traukos užtenka. Video naudoja dviejų laipsnių reduktorių su dantytu diržu, todėl apkrova guoliams mažesnė. Kitas dalykas reduktorius turi turėti savo įtempėjus ir korpusą, kad nelaužyti variklio guolių. Aišku nepabandžius nežinosi. Iš kitos pusės man reikia pakilti į termiką ir neradus reikiamu momentu termikėlio vėl jį pasigauti. Jeigu variklis dirbs 150 val. iki nusibaigiant guoliams, man to tikrai pakaks, o esant reikalui galima guolius pakeist arba pastatyti naują variklį. Didesnė problema aušinimas, redukavus ir naudojant didesnio diametro propelerį sumažėja oro srauto kiekis pro variklį, gali tekti statyti papildomą ventiliatorių, nors pas paramotorus rašo, kad daugiau 90 laipsnių neužkyla. Plius "moskito" sistemos balansavimo problemos mažesnės ir paspriešinimas sumažėja.
Jei ruošiuosi skristi termikuose pilno bako nepilsiu, o perskridimams į kitą Lietuvos kraštą jau "iki gerklės".

[ Redaguota An Vas 10 2015, 12:46 ]
Į viršų
Reno
An Vas 10 2015, 05:42
Užsiregistravęs dalyvis #664
Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44
Pranešimų: 1401
Būtinai informuok, jei pradėsi šį projektą. Bus labai įdomu.
Jei vis tik naudosi diržinį reduktorių, tai variklį, pagal galimybes, montuok kuo didesniu atstumu nuo propelerio ašies - bus geresnis aušinimas.
Į viršų
vysniukas
An Vas 10 2015, 08:14
Užsiregistravęs dalyvis #360
Prisijungta: Tr Kov 11 2009, 11:41
Pranešimų: 756
Ačiū už patarimą. Jei pradėsiu, tai ne anksčiau nei kitais metais rudenį, nes labai jau daug į sulčių liniją sukišau ir dabar dar kišu, be to reikia tyliai nuo žmonos į šoną pasidėti.
Į viršų
Egidijus Saikauskas
An Vas 10 2015, 08:30
Užsiregistravęs dalyvis #160
Prisijungta: Tr Lie 16 2008, 10:14
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 260
Labai įdomu. Modelių variklius aušinti padeda papildomi radijatoriai, kai kurie netgi su skysčiu. Be abejo, tai papildomas svoris, bet jei problema tik aušinime..
Į viršų
vysniukas
An Vas 10 2015, 10:51
Užsiregistravęs dalyvis #360
Prisijungta: Tr Kov 11 2009, 11:41
Pranešimų: 756
Būna ir aušinamų, tik ne visus galima komplektuoti, toiu atveju reikia ieškoti kitų variantų arba pačiam gaminti. Kol pradėsiu tikiuosi pasikeis situacija, o jei ne, tai vis tiek surizikuosiu su šiuo.
Čia pvz. Lietuvoj prekiauja jie gali būti ir su vandeniu aušinami, o tie kur oru būna priedas vandens sistema. http://www.miromax.lt/lt/m-6/c-39/c-45-trifaziai_varikliai_bldc_/product-57-bldc_trifazis_variklis_5kw_hpm-5000l48v#to_text, http://www.miromax.lt/lt/m-6/c-39/c-45-trifaziai_varikliai_bldc_#to_products esu radęs kas juos kinijoj gamina.
Į viršų
Reno
Tr Vas 11 2015, 11:21
Užsiregistravęs dalyvis #664
Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44
Pranešimų: 1401

vysniukas rašė ...
Čia pvz. Lietuvoj prekiauja jie gali būti ir su vandeniu aušinami, o tie kur oru būna priedas vandens sistema. http://www.miromax.lt/lt/m-6/c-39/c-45-trifaziai_varikliai_bldc_/product-57-bldc_trifazis_variklis_5kw_hpm-5000l48v#to_text, http://www.miromax.lt/lt/m-6/c-39/c-45-trifaziai_varikliai_bldc_#to_products esu radęs kas juos kinijoj gamina.

O jų galingumas tiek, kiek nurodyta - 500-800W?
Į viršų
vysniukas
Tr Vas 11 2015, 05:43
Užsiregistravęs dalyvis #360
Prisijungta: Tr Kov 11 2009, 11:41
Pranešimų: 756
Ne, tai tik palyginimui, parduodamų galingumai nuo 5 iki 10 kW, juos montuoja į auto ratus, motociklus, valtis.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0792sek,0.0121iš to užklausomsDB užklausos:28. Naudojama atmintis:3,939kb