Mano Sparnai: Diskusijos / Įvairūs klausimai / Vel nelaime


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Įvairūs klausimai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Vel nelaime
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Albertas
Sk Spa 20 2019, 07:49
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 1004
Kas ten Pociunuose apsiverte su lektuvu, gal zinot?
Į viršų
Rolandas
Sk Spa 20 2019, 08:18
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
https://www.aviacijospasaulis.lt/straipsniai/naujienos-02/2019/10/prienu-rajone-apsiverte-lektuvas-rv-7a?fbclid=IwAR3XDH9siRs6ZUfiLvX59Oex_2vIA_NpygK0lnZBasT9uj0R1CLDQMU5yqI

https://en.wikipedia.org/wiki/Van%27s_Aircraft_RV-7

https://www.youtube.com/watch?v=RUQ4nOzLRss

[ Redaguota Pr Spa 21 2019, 05:29 ]
Į viršų
Albertas
Sk Spa 20 2019, 11:07
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 1004
Techninis ivykis...gerai kad pilotai nenukentejo...buna visko su tom vaziuoklem...
Į viršų
vytautas 42
Pr Spa 21 2019, 06:19
VyTis
Užsiregistravęs dalyvis #79
Prisijungta: Pr Bal 07 2008, 05:23
Vieta: Panevėžys
Pranešimų: 2361
Ar ne šuneliai tik pievoje pasidarbavo priekinėmis letenomis
Į viršų
Valdas-Fox
Pr Spa 21 2019, 10:19
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 387
RV7 yra mano svajonių lėktuvas, kuris dėja ir liks svajonėm. Bet savo laiku buvau prisiskaitęs daug amerikoniškų forumų apie juos.
Iš jų susidariau vaizdą, kad A serijų lėktuvai yra linkę apsiversti riedant net ir pakankamai gerai prižiūrėta žole, nes priekinio ratuko šakė, sumontuota horizontaliai efektyviai sumažina ratuko aukštį iki pusės ir riedant per nelygumus yra linkusi kliūti už žemės ir tokiu būdu stagiai sustabdo lėktuvą. Toliau vyksta procesas panašus į šuolininko su kartimi: ilga ir įstrižai sumontuota priekinio ratuko koja išlinksta ir spyruokliuodama apverčia lėktuvą.
Išvada paprasta: su RV A serijų lėktuvais galima operuoti tik ant asfalto...
Gaila kad kažkieno svajonės ėmė ir sudužo...
Į viršų
KL
Pr Spa 21 2019, 03:22
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Nežinau, ar susijęs įvykis su šiuo konkrečiu biuleteniu, bet tai geras pavyzdys apie biuletenių svarbą:
https://www.vansaircraft.com/service-information-and-revisions/sb-07-11-09/
Kiekvienais metais reikia peržiūrėti, ar neišėjo koks naujas SB/AD, ar nepražiopsojom kokio praeityje.
Kartais tai gali išgelbėti gyvybes.
Į viršų
Rolandas
An Spa 22 2019, 12:20
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Daug lėktuvų su iš storos vielos išlankstyta priekine koja panašiai baigia savo gyvenimą. Tai užprogramuota konstruktyviai.
RV lėktuvams rekomenduojama prie kojos apatinės dalies pritvirtinti duralinę plokštę, leidžiančią tik nedideles "vielos" deformacijas.
Nežinodamas biuletenio ir rekomendacijų, prieš daug metų V. Zabarskui sakiau, kad jo lėktuvo priekinė koja silpna. Nesureagavo.
Taip koją būtų įvertinę dauguma mūsų konstruktorių.

Išvados:
-Reikia griežčiau išdavinėti TSP. Galima buvo išgelbėti ir šį lėktuvą.
-Panevėžyje nukritęs lėktuvas buvo neteisingai sukonstruotas. Liemens užpakalinė dalis be amortizacijos nuolat daužė žemę, kaupėsi nuovargis. Atsižvelgiant į tai, reikėjo reikalauti kasmetinės vamzdžio patikros.
-Tik laiko klausimas kada sulauksime siurprizų iš angliškų "Shadow". Sparnų mazgai ten neprotingai arti vienas kito, todėl didelė tikimybė kad dėl ten atsiras įtrūkimai dėl parazitinių jėgų. Reikia mazgų patikros.
-Reikia peržiūrėti "tapkes"ir kitus lėtaeigius. Jei lėktuvas kyla mažiau 1,5 m/s ir jo kreiserinis greitis mažiau 1,3 V min-neišduoti TSP, nes tai rimtas kandidatas patekti į suktuką.
-V. Radavičius pasigyrė, kad įveikė biurokratus ir pradėjo skraidyti su savo "Sidabriniu titanu"
Uodeginė dalis- iš patvorinio titano. Neaiški markė, siūlės baisios. Šiaip titano virinimui keliami ypatingai aukšti reikalavimai.
Daug labai senų hidraulinių valdymo sistemos šlangų. Bent vienai jų trūkus, malūnas apsiverstų.
Kardaninė uodeginio sraigto pavara padaryta ypač negrabiai. Jei sulūžus, malūnas suktųsi vietoje gal kokį kartą...

Kadangi per dvi savaites įvyko dvi MKO (bent jau formaliai) avarijos, įvykus trečiai galima prarasti tai, kas per daug metų buvo iškovota. Nepamirškite kad tik Lietuvoje MKO sąlygos ypač palankios.


Į viršų
Albertas
An Spa 22 2019, 10:36
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 1004

Rolandas rašė ...

Daug lėktuvų su iš storos vielos išlankstyta priekine koja panašiai baigia savo gyvenimą. Tai užprogramuota konstruktyviai.
RV lėktuvams rekomenduojama prie kojos apatinės dalies pritvirtinti duralinę plokštę, leidžiančią tik nedideles "vielos" deformacijas.
Nežinodamas biuletenio ir rekomendacijų, prieš daug metų V. Zabarskui sakiau, kad jo lėktuvo priekinė koja silpna. Nesureagavo.
Taip koją būtų įvertinę dauguma mūsų konstruktorių.

Išvados:
-Reikia griežčiau išdavinėti TSP. Galima buvo išgelbėti ir šį lėktuvą.
-Panevėžyje nukritęs lėktuvas buvo neteisingai sukonstruotas. Liemens užpakalinė dalis be amortizacijos nuolat daužė žemę, kaupėsi nuovargis. Atsižvelgiant į tai, reikėjo reikalauti kasmetinės vamzdžio patikros.
-Tik laiko klausimas kada sulauksime siurprizų iš angliškų "Shadow". Sparnų mazgai ten neprotingai arti vienas kito, todėl didelė tikimybė kad dėl ten atsiras įtrūkimai dėl parazitinių jėgų. Reikia mazgų patikros.
-Reikia peržiūrėti "tapkes"ir kitus lėtaeigius. Jei lėktuvas kyla mažiau 1,5 m/s ir jo kreiserinis greitis mažiau 1,3 V min-neišduoti TSP, nes tai rimtas kandidatas patekti į suktuką.
-V. Radavičius pasigyrė, kad įveikė biurokratus ir pradėjo skraidyti su savo "Sidabriniu titanu"
Uodeginė dalis- iš patvorinio titano. Neaiški markė, siūlės baisios. Šiaip titano virinimui keliami ypatingai aukšti reikalavimai.
Daug labai senų hidraulinių valdymo sistemos šlangų. Bent vienai jų trūkus, malūnas apsiverstų.
Kardaninė uodeginio sraigto pavara padaryta ypač negrabiai. Jei sulūžus, malūnas suktųsi vietoje gal kokį kartą...

Kadangi per dvi savaites įvyko dvi MKO (bent jau formaliai) avarijos, įvykus trečiai galima prarasti tai, kas per daug metų buvo iškovota. Nepamirškite kad tik Lietuvoje MKO sąlygos ypač palankios


Noriu papriestarauti del "tapkiu"konstrukcijos lektuvu...teko skraidyti ir pajusti ju galimybes skridime.C-22 ikarus turi palyginti galinga 64aj varikli Rotax 582,dideli sparno plota ir labai paprastas ir saugus pilotuoti, ivesti ji i suktuka reiketu pasistengti...prarades greiti jis tiesiog parasiutuoja.Tupdyti ji irgi labai paprasta,tiesiog tai reikia daryti tinkamai...
Del charakteristiku,jos ne tokios jau ir blogos,dviese atplysta tikrai aoie 65km/val,kilimo greitis 2-2,5m/s,vievieciam 4-5m/s,kreiserinis greitis dviese 100km/val, prie 5600aps/min, vienvieciam dar maziau...ko gi reikia?
Kitas dalykas, jei zmogus bando skraidyti,nesuderines variklio su propeleriu...Man teko paskaiciuoti ir uzsakyti pas meistra dvimenti propeleri, trimencio propelerio "neuform"duomenu pagrindu,kai ka pakoreguojant..rezultatas pranoko lukescius,lektuvas geriau kyla ir bent 5km/h skrenda greiciau prie tu paciu sukiu.Reduktorius 3.47...
O del tokio tipo lektuvo,mano manymu avarijos atveju jo saugumas pranoksta visus kitus,pilotas apsaugotas soniniu lanku,variklis ir istisinis storas vazdis sugertu priekini smugi,svarbu atlaikytu saugos dirzai...


[ Redaguota An Spa 22 2019, 08:19 ]
Į viršų
Valdas-Fox
An Spa 22 2019, 06:56
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 387

Rolandas rašė ...

RV lėktuvams rekomenduojama...


... rinktis lėktuvą be "A" raidės pavadinime(t.y. su galiniu ratuku): tada tikrai nebus problemų su priekine važiuokle
Į viršų
juozas49
Tr Spa 23 2019, 02:06
Užsiregistravęs dalyvis #63
Prisijungta: Tr Kov 19 2008, 01:39
Pranešimų: 798
Paskaicius Rolando komentarus, praeina noras skraidyti. Jei Rolandas butu CAA vadas , visi lektuvai butu ant zemes ir isardyti patikrai.Kas del Shadow ,tai ju skraido keli tukstanciai ir nei vienam nebuvo problemu su sparnu tvirtinimo mazgais.Netgi daro pilotazo figuras. Yra vienas biuletenis tikrinti spyrio mazga ir mes ji tikrinam.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0951sek,0.0121iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:3,920kb